صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۰
کد خبر: 16664
گزارشگر: 2
۵۷۷
۰
۰
۲
علت محبوبیت کانادا برای مهاجرت؛

چرا الان زمان طلایی مهاجرت به کانادا است؟

چرا الان زمان طلایی مهاجرت به کانادا است؟
کانادا همواره جزو کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت بوده است. هر ساله، تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی برای تحصیل و زندگی به این کشور مهاجرت می‌کنند. بازار مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری در این کشور هم بسیار داغ است. علت محبوبیت کانادا برای مهاجرت، به سیاست‌های این کشور در قبال مهاجران برمی‌گردد. کانادا برای جذاب مهاجر و اعطای شهروندی به بیش از ۵۰۰ هزار نفر تا سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی کرده است. در همین راستا شرایط مهاجرت کاری، تحصیلی و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا، بسیار تسهیل شده است.

بنابراین می‌توانیم بگوییم که در زمان طلایی مهاجرت به کانادا به سر می‌بریم. با ما برای بررسی تسهیلاتی که در مهاجرت به کانادا ایجاد شده، همراه باشید.

بررسی قوانین جدید مهاجرت به کانادا

همانطور که گفتیم کانادا اخیرا قوانین خود را برای مهاجرت دانشجویان و به خصوص دانشجویان کشورهای در حال توسعه‌ای مثل ایران، تسهیل کرده است. بعضی از تغییرات ایجاد شده در راستای مهاجرت به کانادا را با هم بررسی می‌کنیم:

کوتاه شدن روند اخذ ویزا و بررسی مدارک

دولت کانادا همه تلاش خود را کرده تا بررسی مدارک و روند اخذ ویزا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، انجام شود. پس از اقدام برای اخذ ویزای کانادا، خواهید دید که خبری از بررسی مدارک غیرضروری و الزامات بیهوده نیست. شما می‌توانید پاسخ درخواست اخذ ویزا پس از حدود ۵۰ روز، دریافت کنید. تسهیل روند اخذ ویزا به خصوص برای ایرانی‌ها، باعث شده تا شرایط فعلی را به عنوان زمان طلایی مهاجرت به کانادا در نظر بگیریم.

افزایش تعداد افسران اداره مهاجرت

از آنجایی که اداره مهاجرت کانادا با تعداد زیادی پرونده مهاجرت مواجه است، تعداد افسران و کارمندان اداره مهاجرت را برای رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها افزایش داده است. هم اکنون اداره مهاجرت کانادا، ظرفیت بررسی بیش از پانصد هزار پرونده مهاجرتی در سال را دارد.

ایجاد زیرساخت‌های مدرن برای بررسی مدارک و اهدای ویزا

بسیاری از فرآیندهای صدور ویزا به صورت آنلاین و با استفاده از ابزارهای مدرن انجام می‌شود. این تصمیم دولت کانادا باعث شده تا از حجم کاغذبازی و پر کردن فرم‌های مختلف، کاسته شود. امکان درخواست آنلاین ویزا، بارگذاری مدارک به صورت آنلاین، دریافت مشاوره آنلاین و… توسط دولت کانادا برای متقاضیان مهاجرت به این کشور فراهم شده است.

زمان طلایی مهاجرت به کانادا با همراه

کانادا امکانات خوبی را برای اعطای ویزا به همراه مهاجران، فراهم کرده است. اگر شخصی بتواند ویزای تحصیلی کانادا را اخذ کند، همسر و فرزند او هم می‌توانند برای دریافت ویزای همراه اقدام کنند. همچنین والدین یک فرد می‌توانند برای دیدار فرزند خود که در کانادا دانشجو است هم ویزای بازدید از کانادا را دریافت کنند.

انتشار گزارشات به‌روز درباره مشاغل مورد نیاز در کانادا

کانادا به صورت منظم گزارشاتی را درباره مشاغل موجود در این کشور، منتشر می‌کند. ظهور ویروس کرونا باعث شد تا از شدت مهاجرت به کانادا کاسته شده و بازار کار این کشور دچار فقدان نیروی متخصص شود.
پس از پایان بحران کرونا در کانادا دوباره درهای این کشور برای پذیرش نیروی متخصص باز شده و الان، زمان طلایی مهاجرت به کانادا و کسب یک جایگاه شغلی در زمینه‌هایی مثل پرستاری، برنامه‌نویسی، داروسازی، حسابداری و… است.
منبعی به نام National Occupational Classification که به اختصار به آن NOC هم می‌گویند وجود دارد که مشاغل مورد نیاز کانادا در آن آورده شده است. همچنین سیستم آنلاینی به نام اکسپرس اینتری (Express Entry) وجود دارد که افراد متخصص و با مهارت، می‌توانند مدارک خود را در آن بارگذاری کنند. اگر امتیاز متقاضیان به حد خاصی برسد، امکان استخدام سریع و اهدای ویزای کاری به آنان وجود خواهد داشت.

برنامه‌ریزی برای اعطای شهروندی به پانصد هزار نفر تا سال ۲۰۲۵

دولت کانادا برای اعطای حق شهروندی به پانصد هزار نفر تا سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی کرده است. کسانی که برای مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌روند، می‌توانند ابتدا یک مجوز اقامت سه ساله را برای پیدا کردن کار مرتبط با رشته خود، اخذ کنند. پس از پیدا کردن کار هم امکان اخذ مجوز اقامت دائم و شهروندی کانادا وجود خواهد داشت.
این برنامه‌ریزی دولت کانادا باعث شده تا الان، زمان طلایی مهاجرت به کانادا برای افرادی که به تازگی مدرک کارشناسی خود را اخذ کرده‌اند باشند. چنین افرادی، شانس بسیار خوبی برای اخذ مجوز تحصیل در کانادا ، جذب شدن در بازار کار و در نهایت، اخذ اقامت دائم کانادا را خواهند داشت.

https://simeakhar.org/portfolio/تحصیل-در-کانادا/

امکان انجام کار حین تحصیل به صورت تمام وقت

به تازگی دولت کانادا تصمیم گرفته تا اجازه کار تمام وقت را به دانشجویان خارجی اهدا کند. این در حالی است که در بسیاری از کشورها، دانشجویان بین‌المللی تنها اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را دارند. کار تمام وقت حین تحصیل، نقش مهمی در پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا خواهد داشت.

مهاجرت راحت برای دیپلمه‌ها

شاید فکر کنید که با مدرک دیپلم، امکان مهاجرت به کانادا وجود ندارد. اگرچه اخذ ویزای تحصیلی کانادا با مدرک دیپلم کار سختی است؛ اما باید بگوییم که در صورت داشتن سرمایه یا تخصص، حتی امکان مهاجرت با مدرک دیپلم هم وجود دارد. امکان مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری با خرید ملک، ایجاد شغل، ثبت شرکت، خرید سهام و… در کانادا وجود دارد.
برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، معمولا داشتن مدرک دیپلم یا فوق دیپلم کافی است. در صورت داشتن تخصص و مهارت هم می‌توانید از طریق ثبت نام در برنامه‌های کاریابی کانادا یا داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای معتبر، با مدرک دیپلم به کانادا مهاجرت کنید.

https://simeakhar.org/portfolio/ویزای-تحصیلی-کانادا/

جمع بندی

همانطور که در این مطلب گفتیم، تصمیمات جدید دولت کانادا باعث شده تا زمان حاضر را به عنوان زمان طلایی مهاجرت به کانادا در نظر بگیریم. اگر به مهاجرت تحصیلی به کانادا و دریافت بورسیه تحصیلی علاقه دارید، بهتر است روند مهاجرت را تحت نظر یک موسسه مشاوره تحصیلی مثل سیم آخر، طی کنید. سیم آخر بیش از دو هزار پرونده موفق مهاجرت تحصیلی و اخذ بورسیه را در کارنامه خود دارد و یک انتخاب ایده‌آل برای مشاوره مهاجرت به کاناداست. همین الان می‌توانید درخواست مشاوره رایگان برای مهاجرت به کانادا را در سیم آخر ثبت کنید.

https://www.asianews.ir/u/cwa
اخبار مرتبط
فرصت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در استان کبک، توجه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را به این استان جلب کرده‌ است. مانند سایر روش‌های مهاجرت به استان کبک، متقاضیان برنامه‌های سرمایه‌گذاری در این استان نیز ابتدا باید گواهی انتخاب استان کبک یا CSQ دریافت کنند. این گواهی، به متقاضیان سرمایه گذاری در استان کبک اجازه می‌دهد وارد این استان شوند و از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری در استان کبک به اقامت دائم کانادا دست پیدا کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید