صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۹
کد خبر: 16666
گزارشگر: 464
۵۳۴
۰
۰
۱
هشدار یکی از پزشکان عمومی مناطق محروم؛

افزایش مهاجرت پزشکان جوان

افزایش مهاجرت پزشکان جوان
یکی از پزشکان جوان مناطق محروم با ارسال پیامی به روزنامه‌ی آسیا از بی‌توجهی دولت نسبت به اعطای تسهیلات برای پزشکانِ مناطق محروم ابراز نگرانی کرد.

به گزارش آسیانیوز، این پزشک طی پیامی نوشت: لطفاً وضعیت پزشکان عمومی را دریابید، به جای رفتن به طرح به عمان و اروپا و آمریکا مهاجرت می‌کنند، خبر دارید سال۱۴۰۰حدود ۴ هزار پزشک مهاجرت کردند؟

این پزشک همچنین افزود: جوانان نخبه‌ای که تحصیل هرکدام برای دولت حداقل ۱ میلیارد هزینه برداشتِ بجای خدمت به مردم مناطق محروم در اروپا و عمان و آمریکا خدمت می‌کند؟ چرا؟ چون بعد از۲۰ سال تحصیل حقوقش به۲۰ میلیون نمی‌رسد یا اگر هم برسد با تعویق‌های ماهانه و سالانه هست.

وی یادآور شد: پزشک مناطق محروم قدرت خرید خانه و ماشین نیاز اولیه‌اش را ندارد حقوقش از کارگر روزمزد کمتر است، به کدامین دلخوشی بماند در کشور؟!؟! اگر افزایش حقوق پزشکان عمومی طرح مناطق محروم را ندهید، اگر تسهیلات وام کم بهره برای خرید ماشین و خانه برای پزشکان عمومی طرح ندهید سیل مهاجرت بیش از پیش خواهید دید.

این پزشک هشدار داد: مجبور به واردات پزشک خواهید شد اما اینبار نه دیگر پزشکان مسئولیت پذیر هندی بلکه حتی افغان ها هم با این وضع پرداختی به پزشکان حاضر به کار در ایران نخواهند بود. از شما خواهشمندیم صدای ما پزشکان جوان باشد تا به جای مهاجرت با افزایش پرداختی به پزشکان طرح رفته، از اشخاص تحصیلکرده کشور تکریم کرده باشیم و منزلت انسانی پزشک را به پزشکان برگردانیم.

وی گفت: پرداختی کمتر از کارگر شهرداری به پزشک نخبه جوان در طرح مناطق محروم عایدی جز فرار مغزها از کشور ندارد. حداقل حقوق پزشکان عمومی طرح مناطق محروم باید۵۰ میلیون تومان باشد.

https://www.asianews.ir/u/cwc
اخبار مرتبط
آیا تحصیل پزشکی در آلمان جزء برنامه های شماست؟ قبل از بررسی لیست بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان اول قصد داریم تا به چند سوال مهم در حوزه پزشکی آلمان پاسخ بدهیم؛ که به احتمال زیاد سوال شما عزیزان هم هست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید