صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۷
کد خبر: 16704
گزارشگر: 464
۶۱۴
۰
۰
۱
معرفی کتاب؛

از مدیریت بر خود تا مدیریت بر دیگران

از مدیریت بر خود تا مدیریت بر دیگران
کتاب امروز از دکتر حسین چناری پژوهشگر پیشرو در عرصه آموزش که حاصل ترجمه دو مقاله مهم از پیتر دراکر استاد مسلم مدیریت است به ما کمک می‌کند تا از مسیر مدیریت بر خود به سوی مدیریت شایسته شرکت و سازمان و نهاد حرکت کنیم.



به گزارش آسیانیوز، جواد لگزیان - در این کتاب می‌خوانیم که مدیریت بر خود و چگونه یک مدیر اجرایی کارآمد بشویم، همانند دو روی یک سکه هستند یعنی نخست باید خودتان را برای فعالیتهای هدفمند و مفیدتر مدیریت کنید و سپس می‌توانید به بقیه کمک کنید تا به دور از کارهای اضافی و غیر ضروری بتوانند با انجام وظایف خود برای سازمان کارآمدتر شوند.

مدیریت بر خود برای تمامی افراد در مسیر دائمی فعالیتهای شغلی و حرفه‌ای از موارد بسیار حائز اهمیت محسوب می‌شود. توسعه منابع انسانی و استعدادها یکی از مواردی است که در بخش عمده‌ای از زندگی ما توجه کمتری را به خود جلب کرده است در حالی که هر کدام از ما دقیقا مسئول حرفه و شغل خود هستیم . اما راه چاره چیست؟ تلاش در راستای خودشناسی و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت خود. این آگاهی می تواند به شما کمک کند که با دیگران چگونه کار کنید: بر اساس چه ارزشهایی کارهای خود را انجام میدهید و در چه محیط هایی می توانید بهترین بازدهی را در کار داشته باشید. تمامی اینها به شما کمک می کند تا در مسیر موفقیت پایدار قرار بگیرید.

بیشتر افراد اواسط بیست و سی سالگی فعایت کاریشان هم نمی‌دانند که به چه کاری تعلق دارند. اما به هر حال در این سن آنها باید قادر باشند که به این سوالات پاسخ بدهند. نقاط قوت من کدامند؟ من چگونه می توانم بهتر کار کنم؟ و ارزش های من چه هستند؟ و بعد از آن این افراد می توانند بفهمند که متعلق به چه کاری هستند یا حداقل متوجه بشوند که به کجا متعلق نیستند. با توجه به پاسخهای بدست آورده شده اگر شخصی میداند کار کردن در سازمانهای بزرگ برای او مناسب نیست باید از پذیرفتن پیشنهادات از سوی سازمانهای مشابه خوداری کند یا وقتی که میداند که تصمیم گیرنده خوبی نیست، باید از کارهایی که مربوط به تصمیم گیری میشود، حذر کند.

حرفه‌های موفق از قبل برنامه‌ریزی نشده‌اند. آنها وقتی که افراد برای بهره‌برداری از فرصتها با به کار گیری نقاط قوتشان و بهبود شیوه کار کردن‌شان و درک ارزش‌هایشان آماده می‌شوند، توسعه پیدا می‌کنند. دانستن اینکه شما به کجا متعلق هستید می تواند یک فرد معمولی و سخت کوش را به یک ستاره موفق تبدیل کند.

پس مانند مدیران موفق کارهای درست را در زمان درست و با بکارگیری هشت شیوه به روش درست انجام دهید: بپرسید چه چیزی نیاز است که انجام شود؟ بپرسید کدام اقدام برای سازمان مفید است؟ یک برنامه اجرایی ایجاد کنید. مسئولیت تصمیمات را بپذیرید. مسئولیت روابط را بپذیرید. به جای مشکلات بر فرصتها تمرکز کنید. جلسات و نشستهای مفید برگزار کنید. انفرادی فکر نکنید و نگویید من بلکه گروهی فکر کنید و بگویید ما.

کتاب از مدیریت بر خود تا مدیریت بر دیگران تالیف و ترجمه دکتر حسین چناری را نشر فراگفت در ۷۲ صفحه و با قیمت ۵۰۰۰۰۰ ریال رهسپار بازار کتاب کرده است.

https://www.asianews.ir/u/cxk
اخبار مرتبط
تاسف و دلسوزی تنها حسی نیست که باید برای کودکان کار داشت بلکه باید برای زندگی بهتر آنها گامی برداشت کتاب طرد اجتماعی و نحوه مواجهه با کودکان کار گامی است در این مسیر ناهموار اما شاد، انرژی بخش و آینده‌ساز.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید