صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۶ مهر ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۰
کد خبر: 16706
گزارشگر: 306
۲۲۷
۰
۰
۴

ایجاد فرصت شغلی مهمترین هدف راه اندازی هنرستان جوار کارخانه

ایجاد فرصت شغلی مهمترین هدف راه اندازی هنرستان  جوار کارخانه
یزد - فرماندار اردکان گفت: ایجاد فرصت شغلی و تربیت نیروی انسانی ماهر از مهم‌ترین اهداف ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه است

آسیانیوز / یزد ؛ حسین سبزواری فرماندار اردکان  در آیین افتتاح هنرستان همجوار کارخانجات شیشه و در حاشیه  نواختن زنگ مهر افزود: این حرکت ها باید پرشتاب صورت گیرد، سن تولید ومدیریت باید کاهش یابد، نوجوانان در سنین کم برای آینده خود  تصمیم و برنامه ریزی نمایند .

او با بیان اینکه مهارت آموزی مبتنی بر کارآفرینی اولویت دولت در سال تحصیلی جدید است تصریح کرد: اردکان یکی از شهرهای صنعتی کشور به حساب می آید و هدف از  راه اندازی این هنرستان تربیت نیروی متخصص، متناسب با صنایع فعال است .

سبزواری با اشاره به اینکه توسعه هنرستان های فنی موجب کارآفرینی ، اشتغالزایی و دستیابی  به توسعه پایدار می گردد اظهار داشت:  توسعه هنرستان های فنی مهم ترین راهکار حل مشکل بیکاری جوانان تحصیلکرده است.

مدیرعامل کارخانجات شیشه اردکان نیز در این آیین افزود: به دنبال این هستیم که ساختمان هنرستان‌ در هم جوار کارخانجات و مراکز صنعتی، ایجاد کنیم ولی این موضوع مستلزم حمایت استاندار ، فرماندارو آموزش و پرورش  در جلب مشارکت و ایجاد زیرساخت‌ها برای احداث و تجهیز است.

محمود عزیزیان با بیان اینکه گروه کارخانجات شیشه اردکان که یک مجموعه و پروژه  بزرگی در استان یزد است در نظر دارد  که به منظور تعهدات اجتماعی و رسالت تعلیم و تربیت ، هنرستانی را ترتیب دهد گفت: هنرستانی  که بتواند آموزش فنی و تولید بدهد و دربخش های علمی و مهارت زبانزد باشد .

او با اشاره به اینکه درمدت سه ماه تصمیم  به تجهیز این مجموعه گرفته شد، ساختمانی آماده کرده ایم و هم اکنون 45 هنرجو آغاز سال تحصیلی را در این مکان جشن گرفته اند اظهار داشت: درصدد هستیم هنرستانی کاملا الکترونیک و به روز در دنیا  با افراد توانمند به علم و مهارت ایجاد نماییم .

عزیزیان یادآور شد:  رشته های آموزشی ارائه شده در این هنرستان بنا بر اعلام نیاز صنایع خواهد بود و این موضوع ظرفیت شغلی ایجاد شده برای هنر جویان را افزایش خواهد داد.

مدیرعامل کارخانه شیشه اردکان از توسعه این مجموعه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با اجرای فاز توسعه هنرستان جوار کارخانه‌ای شیشه اردکان می‌توانیم نسبت به پذیرش ۱۲۰ هنرجو اقدام کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این آیین، با بیان اینکه در استان  شاهد افزایش افتتاح این نوع هنرستان‌ها هستیم گفت: شکل گیری این  مجموعه ها فاصله تحصیل تا اشتغال را بسیار کم می‌کند.

محمدکاظم رحیمی نژاد  ادامه داد: توجه به هنرستان‌های جوارکارخانه‌ای و آموزش در این مجموعه‌ها به معنای فراموشی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی نیست و تمامی فعالیت‌هایی که در سایر مدارس صورت می‌گیرد، در هنرستان‌های جوارکارخانه‌ای هم مورد توجه است.

مدیر اداری و ستادی و قائم مقام مدیرعامل کارخانجات شیشه هم در این آیین با بیان اینکه امروز در دنیا روش in- plan training

  یا همان آموزش عملگرا بسیار رایج است و دست آوردهای بسیار خوبی در حوزه اشتغالزایی پایدار به همراه داشته است افزود:  در ایران این نوع آموزش به آموزش جوار کارخانه ای نامیده شده و در هنرستان های جوار کارخانه ای کار ودانش اجرا می شود.

 محمدرضا اعلایی اظهار داشت:  آموزش عملگرا تلفیقی از آموزش تئوری و عملی در محیط واقعی مثل کارخانه است.

او ادامه داد: در واقع فرآیند یادگیری و یاد دهی در محیطی واقعی چون کارخانه می تواند به مهارت حل مسائل واقعی در محیط صنعتی توسط هنرجویان رشته های مختلف منجر شود.

اعلایی یادآورشد:  تمام تلاش مدیریت عامل این کارخانه این است که با بکار گیری بهترین و مناسب ترین روش ها و امکانات آموزشی بالاترین کیفیت خروجی هنرجویان را به همراه داشته باشد.

این مسئول  برای سال تحصیلی جدید 2 رشته تراشکاری و برق صنعتی که به عنوان 2 رشته حیاتی در صنعت مطرح می باشد، بیان کرد: برای تعداد 45 نفر ظرفیت سازی شده و قطعا برای سال های بعدی تنوع رشته ها در دستور کار هیأت امنای هنرستان قرار خواهد گرفت.

 اعلایی ابراز امیدواری نمود که به عنوان هنرستان کار و دانش شیشه اردکان به عنوان اولین هنرستان جوار کارخانه ای بتواند مسیر توسعه و گسترش این نوع هنرستان ها را در شهرستان تسهیل نماید.

براساس آمارهای سال تحصیلی گذشته، استان یزد در دوره اول متوسطه دارای ۶۲ هزار و ۲۷۶ دانش‌آموز است که در ۳۵۲ مدرسه تحصیل کرده اند.

تعداد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم استان در سال تحصیلی گذشته  بخش نظری نیز ۲۶ هزار و ۱۶۳ دانش‌آموز در قالب ۱۸۰ مدرسه و در بخش هنرستان نیز ۲۰ هزار و ۵۸۴ دانش‌آموز در قالب ۱۳۳ هنرستان بوده است.

اردکان  24 هزار دانش آموز دارد .

سید محمد جواد عرفانفر

 

ایجاد فرصت شغلی مهمترین هدف راه اندازی هنرستان  جوار کارخانه ، حسین سبزواری فرماندار اردکان

https://www.asianews.ir/u/cxm
اخبار مرتبط
یزد _ رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: ارتقا و بهبود فرایندهای اورژانس اجتماعی موجب ارتقای سلامت اجتماعی می‌شود
یزد - جلسه بررسی نحوه تامین آب شرب روستاهای بخش خرانق شهرستان اردکان با حضور مسئولان استان و شهرستان اردکان در شرکت سهامی آب منطقه ای یزد برگزار شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید