صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۸
کد خبر: 16716
گزارشگر: 464
۶۳۴
۰
۰
۲
در یک گردهمایی تبلیغاتی؛

انتقاد ترامپ از سیاست‌های بایدن درباره صنایع خودروسازی

انتقاد ترامپ از سیاست‌های بایدن درباره صنایع خودروسازی
ترامپ در این سخنرانی سیاست خود را با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مقایسه کرد و استدلال کرد که رقیب او طرفدار «جهان‌گرایی افراطی چپ» است و سیاست‌های او به انتقال مشاغل خودروسازی آمریکایی به چین، مکزیک و سایر کشورهای خارجی ختم می‌شود.

به گزارش آسیانیوز؛ رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ در یک گردهمایی تبلیغاتی در دریک اینترپرایز، تولید کننده قطعات خودرو، در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۳ در شهر کلینتون، میشیگان سخنرانی می کند.

دونالد ترامپ نامزد پیشرو جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴در جمع کارگران ایالت میشیگان از جمله جمعی از اعضای فعلی و سابق اتحادیه کارگران خودروسازی ایالات متحده، سیاست‌های جو بایدن درباره صنایع خودروسازی را مورد انتقاد قرار داد.

حضور او در جمع کارگران در ایالات میشیگان در بحبوحه اعتصاب «اتحادیه کارگران خودروسازی ایالات متحده» صورت گرفت که اکنون ۱۲ روز است که ادامه دارد.

ترامپ در این سخنرانی سیاست خود را با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مقایسه کرد و استدلال کرد که رقیب او طرفدار «جهان‌گرایی افراطی چپ» است و سیاست‌های او به انتقال مشاغل خودروسازی آمریکایی به چین، مکزیک و سایر کشورهای خارجی ختم می‌شود.

ترامپ در ابتدای سخنان خود گفت: «من آینده‌ای می‌خواهم که از نیروی کار آمریکایی محافظت کند، نه از نیروی کار خارجی.»

او با اشاره به اعتصاب‌ کارگران صنایع خودروسازی مدعی شد که تلاش‌های رئیس‌جمهور بایدن برای اجباری کردن خودروهای برقی منجر به خروج تولیدکنندگان آمریکایی و شغل‌های آمریکایی از بازار این کشور خواهد شد.

ترامپ ادامه داد: «شما همه در حال اعتصاب هستید و همه تلاش خود را می‌کنید، اما چیزی که به دست می‌آورید تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند، زیرا در دو سال آینده، همه شما کار خود را از دست می‌دهید. جو بایدن طرفدار دیوانه‌های چپ است که خودروسازی و کشور ما را نابود خواهند کرد.»

سفر پرزیدنت ترامپ به دیترویت میشیگان یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که بایدن که خود را « رئیس‌جمهوری که بیشترین حمایت را از اتحادیه‌ها در تاریخ آمریکا داشته است» توصیف می‌کند، با پیوستن به اعتصاب‌کنندگان اتحادیه کارگران خودروسازی ایالات متحده خبرساز شد.

پرزیدنت بایدن در اظهار نظری که نشان دهنده رویکرد او بود، به اعتصاب‌کنندگان گفت: «شما سزاوار افزایش قابل توجه حقوق هستید.»

ترامپ ادعای رقیب خود مبنی بر حمایت از اتحادیه‌ها را بیهوده خواند و به حمایت‌های گذشته بایدن از معاملات تجارت خارجی اشاره کرد.

رئیس جمهور سابق ایالات متحده گفت: «جو بایدن ادعا می‌کند که رئیس‌جمهوری است که بیشترین حمایت را از اتحادیه‌ها در تاریخ آمریکا داشته است. این مزخرف است…تمام حرفه او یک خیانت اقتصادی و تخریب اتحادیه‌ها بوده است.»

دونالد ترامپ همچنین حمایت خود را از اعتصاب کارگران را ابراز کرد، اما گفت که اگر به رئیس جمهور بایدن اجازه داده شود به سیاست‌های «جهانی‌گرایانه» خود در قدرت ادامه دهد، همه این اقدامات بیهوده خواهد بود.

او خطاب به کارگران اعتصابی گفت: «من از شما در هدف شما برای دستمزد عادلانه و ثبات بیشتر حمایت می‌کنم و واقعاً امیدوارم که یک معامله عادلانه برای خود و خانواده‌تان داشته باشید. اما اگر رهبران اتحادیه شما نخواهند که جو فریبکار فوراً حکم خودروی برقی خود را لغو کند، مهم نیست که چه میزان دستمزد دریافت می‌کنید. این تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند، زیرا در دو تا سه سال، در این ایالت یک شغل نخواهید داشت.»

این کاندیدای جمهوری‌خواه ادامه داد: «به عبارت دیگر، مذاکرات فعلی شما به‌اندازه‌ای مهم نیستند که شما فکر می‌کنید. منظورم این است که وقتی شمارا تماشا می‌کنم که جزو اعتصاب‌کنندگان هستید به نظرم می‌رسد برای چیز درستی اعتصاب نمی‌کنید.»

در همین حال به نظر می‌رسد که اتحادیه کارگران خودروسازی ایالات متحده قصد ندارد که از ترامپ حمایت کند.

رئیس این اتحادیه در پاسخ به سؤالی در مورد دیدار با دونالد ترامپ در جریان سفر او به دیترویت میشیگان گفته بود که «فایده‌ای» در انجام این کار نمی‌بیند.

او ادامه داد: «من فکر نمی‌کنم ترامپ هیچ اهمیتی به این موضوع بدهد که کارگران ما برای چه چیزی ایستاده‌اند و طبقه کارگر برای چه چیزی ایستاده‌اند. او به یک‌طبقه میلیاردر خدمت می‌کند و این مشکل کشور است.»
https://www.asianews.ir/u/cxw
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ از سوی هیئت منصفه دادگاهی در آمریکا متهم شد.
با نظرسنجی موسسه "Harvard CAPS-Harris" که در پایگاه خبری هیل منتشر شد،اغلب شرکت‌کنندگان گفتند بین دونالد ترامپ، رو جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا، به ترامپ رای می‌دهند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید