صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۱
کد خبر: 16804
گزارشگر: 213
۱۰۸۶
۰
۰
۱
حاشیه های غیرمنتظره در دیدار تیم های ایرانی و عربستانی

حضور جنجالی الاتحاد در ایران چگونه پایان یافت؟

حضور جنجالی الاتحاد در ایران چگونه پایان یافت؟
در حالی که مشکلات میزبانی ورزشی در ایران کم تکرار نیست، حضور الاتحاد عربستان در برابر سپاهان اصفهان با حاشیه های بسیار غیرمنتظره پایان یافت!

به گزارش آسیانیوز، از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، بازی سپاهان با الاتحاد عربستان در اصفهان لغو شد. اما پرسپولیس در قطر مقابل الدحیل به پیروزی رسید.

در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، در حالی که تماشاگران منتظر آغاز بازی سپاهان با الاتحاد عربستان بودند، تیم مهمان ورزشگاه را ترک کرد و بلافاصله روانه فرودگاه شد تا به عربستان برگردد.

همچنین رسانه‌های هر دو کشور، نصب سردیس سردار قاسم سلیمانی در کنار زمین و خودداری میزبان از برداشتنش را دلیل لغو بازی عنوان کرده‌اند.

در این حال مدیرعامل سپاهان به صداوسیما گفت: «در جلسه پیش از بازی با حضور نماینده امنیتی AFC و مدیران دو باشگاه، هیچ ابهامی مطرح نشد. نقش جهان با همین شکل و طراحی، مورد تایید فیفاست و صدها مسابقه در آن انجام شده. اما نزدیک بازی، مواردی توسط ناظر اعلام شد که الاتحاد مطالبه کرده و خارج از عرف و مسائل ورزشی بود.»

---------------

بیشتر بخوانید

علت واقعی انصراف الاتحاد از بازی مقابل سپاهان/انتشار واکنش جنجالی AFC

------------------------------

شکایت باشگاه سپاهان

باشگاه سپاهان در اطلاعیه‌اش تاکید کرده است که به دلیل ترک ورزشگاه، از الاتحاد عربستان به AFC شکایت خواهد کرد. در طرف مقابل، خبرنگاران عربستانی در شبکه اجتماعی ایکس، اعلام نتیجه ۳-۰ به سود الاتحاد را پیش‌بینی کرده‌اند.

بیانیه AFC

کنفدراسیون آسیا با صدور بیانیه‌ اعلام کرده: «این بازی به دلیل اتفاقات غیرمنتظره لغو شد. کنفدراسیون بر تعهدش به تضمین امنیت بازیکنان، داوران، هواداران و همه افراد درگیر در مسابقات تاکید می‌کند. موضوع به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع خواهد شد.»

نگرانی بازی با الهلال

این در حالی است که مشکلات میزبانی در ایران، به اینجا محدود نمی‌شود. سکوهای تخریب شده و چمن آفت زده استادیوم آزادی، ادامه آسفالتکاری در ورودی ورزشگاه و ترمیم چمن به شیوه‌های سنتی، از جمله مواردی است که نگرانی‌هایی برای بازی نساجی با الهلال عربستان ایجاد کرده. در نشست خبری قبل از بازی هم برق ورزشگاه قطع شد.

خبرگزاری فارس اما در تحلیل خود نوشته است «آیا سیاسی کردن مسابقه، حرکتی از سوی عربستان به منظور نزدیکی به صهیونیست‌هاست یا اسراییل از طریق نفوذ در تیم الاتحاد دنبال ایجاد جنجال در روابط است؟»

در گروه پنجم، پرسپولیس در دوحه موفق شد الدحیل با سرمربیگری هرنان کرسپو و حضور ستارگانی چون کوتینیو از برزیل را با گل امید عالیشاه مغلوب کند. در بازی همزمان، النصر عربستان در ریاض ۳-۱ مقابل استقلال تاجیکستان به پیروزی رسید.

یاران کریستیانو رونالدو با ۶ امتیاز در صدر این گروه قرار دارند. پرسپولیس با سه امتیاز دوم است. الدحیل و استقلال هم یک امتیازی‌اند.

بازی‌های خانگی پرسپولیس در فصل جدید، در غیاب تماشاگران برگزار شده. دو بازی خانگی این تیم با آلومینیوم و ذوب آهن به دلیل خرابی سکوها، بدون حضور هواداران برگزار شد. میزبانی‌شان در لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر نیز به دلیل محرومیت انضباطی، در ورزشگاه خالی به انجام رسید.

شاگردان یحیی گل‌محمدی فقط در بازی‌های خارج از خانه صدای تماشاگران‌ را شنیده‌اند، از جمله همین بازی با الدحیل که تعدادی از ایرانیان مقیم قطر به ورزشگاه عبدالله بن خلیفه آمده و تشویق‌شان می‌کردند.

علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه، علی نعمتی، مسعود ریگی، حسین کنعانی، سروش رفیعی، مرتضی پورعلی‌ گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر(وحدت هنانوف) شهاب زاهدی (میلاد سورگی) سعید صادقی و یاسین سلمانی(محمد عمری) بازیکنان سیاهپوش پرسپولیس در این مسابقه بودند.

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری گفت: «بعضی صحبت‌ها را اینجا نگوییم بهتر است. بازیکنان ما برای هواداران و آبروی فوتبال ایران می‌جنگند و با شرایط سختی که وجود دارد مبارزه می‌کنند. خیلی از صحبت‌ها را شاید نتوان اینجا گفت اما چیزی که مهم است، ما برای رسیدن به هدف‌های بزرگ، فقط باید تمرکز داشته باشیم و بجنگیم./

https://www.asianews.ir/u/d0d
اخبار مرتبط
در حالی که AFC بیانیه ای درباره بازی الاتحاد و سپاهان منتشر کرد، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره خصوص سرنوشت این دیدار تصمیم گیری را اعلام کرد.
سپاهان ایران و الاتحاد عربستان قرار بود از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز (دوشنبه) در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم بروند اما اعضای تیم الاتحاد حاضر به حضور در زمین نشدند تا بازی لغو شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید