صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۰
کد خبر: 16851
گزارشگر: 306
۲۸۳
۰
۰
۷

سومین کارگروه مشترک ثبتی ادارات کل ثبت اسناد و اوقاف یزد برگزار شد

سومین کارگروه مشترک ثبتی ادارات کل ثبت اسناد و اوقاف یزد برگزار شد
یزد - سومین کارگروه مشترک ثبتی ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان با حضور مدیران کل و مسئولان هر دو مجموعه و معاون دادستان مرکز استان برگزار شد

آسیانیوز / یزد ؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در این نشست با اشاره به رتبه نخست این استان در صدور اسناد موقوفه در کشور اظهار داشت : بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده در بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه ، در حال حاضر ۱۴ هزار و ۶۳۹ موقوفات منفعتی و انتفاعی و ۴۶ هزار و ۲۲۰ رقبه وجود دارد که از این موقوفات ۱۰ هزارو ۴۳۱ منفعتی و مابقی انتفاعی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی با بیان اینکه ۷۴ درصد موقوفات استان یزد فاقد درآمد و 65 درصد موقوفات استان فاقد سند است ، افزود: در استان یزد ۱۵۹ بقعه متبرکه نیز وجود دارد که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خدمت رسانی می‌شود.

وی ادامه داد : از هفته وقف سال گذشته تا امروز ۱۴۹۰ جلد سند اولیه صادر شده که رشد ۱۲۰ درصدی نسبت به سال قبل داشتیم و تعویض اسناد تک برگی به دفترچه‌ای ۷۳۳ جلد اخذ شده است.

مدیرکل اوقاف یزد تصریح کرد: موقوفه ابوالقاسم رشتی (بلوار دانشجو و راه‌آهن یزد )و محمدتقی عرب(وروی شهر یزد با مساحت ۹۰ هکتار) ، موقوفه گلزار خلدبرین با مساحت ۸۲ هکتار از جمله موقوفات شاخص و بزرگ استان یزد است که برای بخش عمده‌ای از آن سند مالکیت صادر شده است.

وی در خصوص اسناد اجارات موقوفات استان یزد با بیان این‌که چهار هزار و ۲۲۳ مورد اسناد اجارات امسال بروزرسانی شده است، خاطرنشان کرد: در استان یزد اجاره فعال ۱۰ هزار و ۷۴۳ رقبه وجود دارد که از این تعداد هفت هزار ۶۶۵ رقبه باید بروز رسانی شود.

مدیرکل اوقاف استان یزد گفت: طی یک سال گذشته بالغ بر 64 زندانی با بدهی بالغ بر 4 میلیارد تومان از محل موقوفات استان یزد از زندان آزاد شدند.

صادقی با اشاره به اینکه هر سال 800 تا 900 رقبه جدید به رقبات استان یزد اضافه می شود ، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۲۰ مورد وقف جدید در سطح استان یزد اضافه و ثبت شده است.

سید محمد جواد عرفانفر

سومین کارگروه مشترک ثبتی ادارات کل ثبت اسناد و اوقاف یزد برگزار شد ، حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد

https://www.asianews.ir/u/d1p
اخبار مرتبط
یزد - مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان از آزادی تعداد 9 مددجو با اجرای پویش "وحدت رهایی" ویژه هفته وحدت با گذشت شکات خبر داد
یزد - اعضای هیات داوران بخش نقد دومین جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد معرفی شدند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید