صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۲
کد خبر: 16857
گزارشگر: 213
۵۳۷
۰
۰
۱
افشاگری در دادگاه

روایتی جدید از کشته شدن بسم الله/اعتراف به قتل از سوی یک ایرانی

روایتی جدید از کشته شدن بسم الله/اعتراف به قتل از سوی یک ایرانی
جرئیات قتل پسر افغان به نام بسم الله که چاقو خورد و در بیمارستان درگذشت، منتشر شده است.

به گزارش آسیانیوز، ساعت ۱۶ بیست و یکم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به ماموران کلانتری ۱۷۵ باقرشهر خبر رسید جدال خونین در روستای قمصر در بخش کهریزک به خون کشیده شده و پسر افغان به نام بسم الله چاقو خورده و به بیمارستان منتقل شده است.

 مرد جوان که در جدال خیابانی، پسر افغان را کشته بود در جلسه دادگاه توانست رضایت اولیای دم را جلب کند تا از جنبه عمومی جرم محاکمه شود .

ماموران پیگیر ماجرا شدند و به تحقیق پرداختند. شواهد نشان می‌داد بسم الله در درگیری با مرد ایرانی به نام امیر زخمی شد.

تلاش برای ردیابی مرد ایرانی آغاز شده بود که از بیمارستان خبر رسید بسم الله به خاطر شدت خونریزی روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شده است .

با مرگ این مرد ،پرونده رنگ و بوی جنایی به خود گرفت و تحقیقات بر ردیابی عامل جنایت متمرکز شد.

ردیابی عامل جنایت خیابانی

دو روز از این ماجرا نگذشته بود که ماموران رد امیر را در حاشیه روستای قمصر یافتند و وی را بازداشت کردند .امیر به جدال خیابانی با پسر افغان اعتراف کرد و به بازسازی صحنه جرم پرداخت .

رکنا نوشت وی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد .

در دادگاه چه گذشت؟

در ابتدای جلسه اولیای دم بسم الله درخواست قصاص را مطرح کردند.

سپس امیر روبه روی قضات ایستاد و به تشریح ماجرا پرداخت .

وی گفت: آن روز در بلوار قمصر در حال پیاده‌روی بودم که بسم الله را برای اولین بار دیدم. باور کنید من قبلاً هرگز او را ندیده بودم و هیچ خصومتی به او نداشتم .او در حال فحاشی بود. در خیابان راه می رفت و فریاد می‌کشید و ناسزا می گفت. به همین خاطر به او اعتراض کردم .من جلو رفتم و گفتم بهتر است در خیابان فحاشی نکند. اما او فریاد زد و گفت: «به من دست نزن. مرد کثیف».او شروع به فحاشی به ایرانی‌ها کرد .او می‌گفت ۲۰ ایرانی را در افغانستان کشته و دل خوشی از ایرانی‌ها ندارد .من که از شنیدن حرف‌های او عصبانی شده بودم به او گفتم بهتر است به بیابان‌های خلوت برویم و آنجا با هم دعوا کنیم .من می‌خواستم دوربین‌های مداربسته تصویر درگیری ما را ضبط نکنند. اما او یکباره به سمتم حمله ور شد و من با چاقویی که همراه داشتم یک ضربه به دستش زدم .او می‌خواست مرا بزند که دومین ضربه با قفسه سینه او برخورد کرد .پسر افغان حدود ۲۰ متر آن طرف‌تر رفت و روی زمین افتاد و من که ترسیده بودم از محل فرار کردم .

وی درباره حمل چاقو گفت : باور کنید من همیشه چاقو همراه نداشتم. آن روز اتفاقی چاقو را در جیبم گذاشته بودم. چون می‌خواستم مرغ بخرم و آن را با دوستانم کباب کنیم و بخوریم.

متهم در حالی که سرش را پایین انداخته بود ابراز پشیمانی کرد و گفت : حرف های بسم الله باعث شد چاقو بکشم .او حرف‌های بدی به من و ایرانی‌ها زد .به همین خاطر کنترل اعصابم را از دست دادم. من قصد کشتن او را نداشتم .من شرمنده اولیای دم هستم و عاجزانه از آنها تقاضا دارم به خاطر خانواده ام مرا ببخشند.من می دانم مرتکب اشتباه بزرگی شده ام اما حالا پشیمان هستم.

در این میان قضات دادگاه اولیای دم را به صلح و سازش دعوت کردند .

ابراز پشیمانی متهم و اظهارات قضات ،دل اولیای دم را نرم کرد و آنها از قصاص گذشتند و به امیر زندگی دوباره بخشیدند .

با اعلام گذشته اولیای دم ،قرار شد امیر از جنبه عمومی جرم در دادگاه از خود دفاع کند. وی طبق قانون به ۳ تا ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد./
https://www.asianews.ir/u/d1v
اخبار مرتبط
در حالی فرمانده انتظامی استان البرز از به قتل رسیدن زوج میانسال در یک ویلا در طالقان توسط دامادشان خبر داد که احتمال قتل پسر این خانواده در سال ۹۵ نیز از سوی داماد خانواده وجود دارد.
کارآگاه اداره دهم پلیس آگاهی گفت: زن جوانی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس گرفت از به قتل رسیدن برادرش که مدیر یکی از بانک‌های غرب تهران بود، خبر داد و ..
در شهریور سال جاری روز حادثه «مهیا.ن» در خانه با پدر، عمو و برادرش تنها بود و این سه نفر همان روز متوجه ارتباط مهیا با یک پسر جوان می‌شوند و...
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید