صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۳
کد خبر: 16868
گزارشگر: 464
۴۵۶
۰
۱
۲
در دانشگاه «ساینس پو» پاریس؛

در خواست احمد مسعود از مقام‌های فرانسوی

در خواست احمد مسعود از مقام‌های فرانسوی
آقای مسعود روز پنجشنبه در این نشست گفت: «دو مسئله مهم در افغانستان را باید به رسمیت بشناسید: اول آپارتاید جنیستی علیه زنان و دوم، نسل‌کشی‌ هزاره‌ها.»


به گزارش آسیانیوز؛ رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان خواستار به رسمیت شناختن «آپارتاید جنسیتی علیه زنان و نسل‌کشی هزاره‌ها» در افغانستان شد.

احمد مسعود در دانشگاه «ساینس پو» در پاریس گفت این دو مسئله از خواست‌های رسمی او در دیدارهایش با مقام‌های فرانسوی بوده است.

آقای مسعود روز پنجشنبه (۱۳ میزان) در این نشست گفت: «دو مسئله مهم در افغانستان را باید به رسمیت بشناسید: اول آپارتاید جنیستی علیه زنان و دوم، نسل‌کشی‌ هزاره‌ها.»

رهبر جبهه مقاومت ملی گفت: «ما نیاز داریم که در کنار هم بایستیم. مهم نیست که نژاد، مذهب و باور ما چیست. باید متحد باشیم، باهم کار کنیم و از گذشته بیاموزیم و در برابر شر مبارزه کنیم.»

علی‌میثم نظری، مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی هم در شبکه اجتماعی اکس نوشت که آقای مسعود در این نشست با حضور دانشجویان دانشگاه ساینس پو، در باره «پیشرفت قابل توجه مقاومت» در دو سال حاکمیت طالبان در افغانستان تاکید کرده است.

احمد مسعود از چند روز به این‌سو در فرانسه به سر می‌برد و در نشست‌های مختلفی از جمله در پارلمان اروپا شرکت کرده است.

او همچنین در این سفر از کتابش تحت عنوان «آزادی ما» رونمایی کرد.

پس از محدودیت های گسترده طالبان علیه زنان شماری از فعالان زن و حقوق بشر به گونه گسترده خواستار به رسمیت شناختن «آپارتاید جنیستی» در افغانستان شده‌اند. به باور مدافعان حقوق بشر طالبان زنان را از حقوق اساسی و اولیه محروم و زنان را از جامعه حذف کرده است.

همچنین، شمار قابل ملاحظه‌ای از فعالان و کارشناسان حقوق بشر معتقدند که آزار و اذیت و «کشتار سازمان‌یافته‌ای» که از سال ها علیه هزاره‌ها در افغانستان صورت گرفته، مصداق «نسل‌کشی» است.

این فعالان نیز خواستار به رسمیت شناختن شدن «نسل‌کشی هزاره‌ها» در افغانستان هستند.
https://www.asianews.ir/u/d24
اخبار مرتبط
گروه جدیدی از افراد ضدطالبان در افغانستان که به نام «جبهه آزادی افغانستان» شناخته می‌شوند، بیشتر اعضایشان نظامیان پیشین افغانستان‌ هستند و با سایر جبهه‌های ضدطالبان چون جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود و شورای مقاومت ملی متحد شده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید