صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۲
کد خبر: 16881
گزارشگر: 213
۸۷۴
۰
۰
۱
بامداد امروز رخ داد

حمله بی سابقه حماس به اسرائیل با ۵ هزار راکت/نتانیاهو ایران را مقصر دانست/آماده شدن اسرائیل و برپایی نشست اضطراری امنیتی

حمله بی سابقه حماس به اسرائیل با ۵ هزار راکت/نتانیاهو ایران را مقصر دانست/آماده شدن اسرائیل و برپایی نشست اضطراری امنیتی
ارتش اسرائیل تأیید کرد که حملات راکتی علیه شمار زیادی از شهرهای این کشور در جریان است و شهرهای اشکلون، اشدود، رمله، ریشون لتصیون، تل‌آویو و ده‌ها شهرک دیگر زیر آماج راکت قرار دارند.
به گزارش آسیانیوز، همزمان با حملات سنگین راکتی در بامداد شنبه، ۱۵ مهر، از باریکه غزه به چند شهر در اسرائیل که تا تل‌آویو و اورشلیم در مرکز این کشور نیز رسیده، ارتش اسرائیل تأیید کرد که «حمله به جنوب اسرائیل رخنه کرده‌ است». ساعاتی پس از آغاز حملات، سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که «۲۲۰۰» حمله راکتی به شهرهای اسرائیل انجام شده است و «خرابکاران از زمین، دریا و هوا» به درون اسرائیل رخنه کرده‌اند.

واکنش اسرائیل به حمله حماس

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در نخستین اظهارات خود گفت: «حماس مرتکب یک اشتباه گرانبار شده و جنگ را آغاز کرده، اما اسرائیل پیروز خواهد شد.»

ارتش اسرائیل تأیید کرد که حملات راکتی علیه شمار زیادی از شهرهای این کشور در جریان است. شهرهای اشکلون، اشدود، رمله، ریشون لتصیون، تل‌آویو و ده‌ها شهرک دیگر در حد فاصل شهرهای بزرگ زیر آماج راکت قرار دارند.

شهر اورشلیم در مرکز اسرائیل و با فاصله زیاد از مرز غزه نیز هدف حمله راکتی قرار گرفته و صدای آژیر خطر هم‌اکنون در این شهر شنیده می‌شود.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، یک زن سالخورده در یکی از حملات راکتی کشته شد و چند مجروح نیز بر جای مانده است. آتش‌سوزی خودروها در خیابان‌های این شهر که ناشی از حملات راکتی است، از تلویزیون‌های اسرائیل پخش می‌شود.

-------

بیشتر بخوانید

چرا اسناد محرمانه پنتاگون درباره آینده اوکراین؛ خاورمیانه و تروریسم فاش شد؟

--------------------------

همزمان فیلمی دیگر از تردد چند مرد مسلح در منطقه‌ای ساحلی که بخشی از دریا در آن دیده می‌شد، از شبکه کان پخش شد. 

طوفان الاقصی در اسرائیل!

بر اساس برخی گزارش‌ها، محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی جنبش حماس موسوم به کتائب القسام مسئولیت این حملات را برعهده گرفته و آن را «طوفان الاقصی» در واکنش به تعرض ورود اسرائیلی‌ها به حرم شریف در دوره اخیر نامیده است.

----------------

بیشتر بخوانید

آمریکا مجوز حمله اسرائیل را صادر کرد

-------------------------------

بیانیه منتسب به محمد ضیف حاکی است که نیروهایش در ساعات اولیه این رویداد «پنج هزار راکت» به اسرائیل شلیک کردند. او افزود: «دوره یاغی‌گری اشغالگران به پایان رسیده است.»

رسانه‌های فلسطینی نزدیک به حماس گفتند که در جریان درگیری‌های رو در رو، یک یا چند سرباز اسرائیلی توسط «نیروهای مقاومت» ربوده شدند.

رسانه‌های اسرائیل این خبر را منتشر کرده، اما ارتش اسرائیل هنوز درباره آن بیانیه‌ای نداده است. رسانه‌های این کشور اما از افزایش شمار کشته‌ها در حملات راکتی و درگیری‌ها خبر داده‌اند.

شبکه کان گزارش داد که «رخنه ده‌ها شبه نظامی» به شهرهای مختلف در سایه حملات سنگین راکتی صورت گرفته و صحنه‌هایی جریان دارد که این کشور «ده‌ها سال است با آن روبه‌رو نبوده است».

در همین حال برخی از رسانه‌ها در اسرائیل خبر می‌دهند که سربازان و شهروندانی که اسلحه دارند، وارد درگیری‌های سنگین شده‌اند.

اسرائیل آماده بمباران می شود

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیل، ارتش و پلیس این کشور فعالیت گسترده را آغاز کرده، نیروی هوایی اسرائیل برای بمباران غزه آماده شده و همزمان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآو گالانت، وزیر دفاع، به زودی نشست اضطراری ارزیابی امنیتی برگزار می‌کنند.

-----------------

بیشتر بخوانید

افشای اسناد «خیلی محرمانه» آمریکا/خطر جنگ اسرائیل و ایالات متحده با ایران و پایان جنگ اوکراین؟!

-------------------------------

به گفته خبرنگاران رسانه‌های اسرائیل، احتمال تغییر مسیر ده‌ها پرواز در فرودگاه اصلی بن‌گوریون مطرح شده تا هواپیماهای مسافربری از آسیب در امان باشند. کار فرودگاه در ساعت اولیه این رویدادهای امنیتی برقرار بود.

بنیامین نتانیاهو در سازمان ملل

 بحران تازه امنیتی اسرائیل با حماس در غزه در حالی روز شنبه آغاز شد که در روزهای گذشته درگیری‌های مسلحانه زیادی میان نیروهای امنیتی اسرائیل و ساکنان اسرائیلی شهرک‌های کرانه باختری با افراد مسلح فلسطینی و سایر فلسطینیان درگرفته، دست‌کم چهار فلسطینی کشته و پنج نیروی امنیتی از یگان کوماندویی اسرائیل زخمی شده بودند.

شهرک حواره در نزدیکی نابلس و همچنین شهر طولکرم در کرانه باختری در کانون این درگیری‌ها بود. این دو شهر فاصله نزدیکی با شهرهای اسرائیلی دارند.

بنیامین نتانیاهو روز چهارشنبه گفته بود که ایران مسئول اتفاقاتی است که در کرانه باختری رخ می‌دهد./

https://www.asianews.ir/u/d2j
اخبار مرتبط
«عیدیت سیلمان» وزیر حفاظت از محیط زیست رژیم اسرائیل نیز برای سفر به عربستان سعودی طی روزهای آتی برنامه ریزی می‌کند.
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد بخشی از پیوند و روابط دو جانبه ما درباره عادی سازی روابط با عربستان سعودی و اسرائیل در مقابله با فعالیت های مخرب حکومت ایران است.
سفیر ایران در سازمان ملل نوشت ما خواستار پاسخی قوی از سوی جامعه بین‌الملل برای محکوم کردن قاطعانه و صریح اظهارات بی‌ملاحظه و خطرناک رژیم اسرائیل علیه تهران هستیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید