صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۰۰:۲۵
کد خبر: 16910
گزارشگر: 464
۵۱۹
۰
۰
۱
تغییرات در سیاست جدید آمریکا

اوکراین؛ در میانه رقابت دموکرات و جمهوری‌خواه

اوکراین؛ در میانه رقابت دموکرات و جمهوری‌خواه
یک روزنامه آمریکایی گزارش داد کاخ سفید از احتمال عدم حمایت از کی‌یف پس از انتخاب رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا نگران است.

فایننشیال تایمز در این‌باره نوشت: «این بدترین سناریو برای دولت بایدن است که تا همین اواخر بعید به نظر می‌رسید.»

به گزارش این روزنامه، راشل ریزو، کارشناس امور سیاست داخلی در ایالات متحده، معتقد است: «جیم جردن ممکن است رئیس مجلس نمایندگان شود و او به تأمین مالی اوکراین رای منفی داد، بنابراین اگر من جای ولودیمیر زلنسکی و تیم او بودم، از تغییرات صورت‌گرفته در سیاست داخلی آمریکا نگران می‌شدم.»

با این‌همه روزنامه دیلی تلگراف از درخواست رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره برای اختصاص ۱۰۰ میلیارد دلار بودجه برای کمک به اوکراین خبر داد. دیلی تلگراف گزارش داده است جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره درخواست خواهد کرد تا بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی و انسانی به اوکراین را که باید تا ابتدای سال ۲۰۲۵ کفایت کند، اختصاص دهد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با دیلی تلگراف اعلام کرد:‌ «اختصاص بسته بزرگ از حمایت قوی بسیاری از اعضای دولت ایالات متحده برخوردار است. حامیان اوکراین می‌خواهند این لایحه برای یک‌بار ارائه شود تا برای آن‌ها پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری مانع ایجاد نکند.»

https://www.asianews.ir/u/d3d
اخبار مرتبط
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، که در یک سفر غیرمنتظره وارد واشنگتن شد، در یک سخنرانی در کنگره آمریکا، مدعی شد پهپادهای ایرانی که صدها فروند آن به روسیه فرستاده شده، زیرساخت های حیاتی اوکراین را تهدید می کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید