صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۹
کد خبر: 16927
گزارشگر: 464
۶۱۸
۰
۰
۱
یادداشت/ دکتر حمزه رضایی

به مناسبت ۱۷ مهرماه روز جهانی تخم مرغ

به مناسبت ۱۷ مهرماه روز جهانی تخم مرغ
ما امروز انشای مان را در مورد تخم مرغ نوشته ایم این تخم مرغ چیز عجیب و غریبی است.

آسیانیوز - با وجودی که جثه بزرگی ندارد ولی می گویند فایده و خواص زیادی دارد و اگر کسی بتواند ان را با تکه ای نان بخورد، تا مدت ها اصلاً احساس گرسنگی نمی کند. حس خوشی به او دست می دهد، در طول روز شاد و شنگول و خوشحال است و اتفاقاً درس و مشق خود را هم بهتر می تواند بخواند و اماده کند و به پدر و مادرش هم بیشتر کمک می کند.

ما که قیافه این موجود ناشناخته را از نزدیک ندیده ایم، البته نه اینکه ندیده باشیم، اتفاقا ان را در بقالی مش رجب از فاصله چند متری دیده ایم، ولی جرات این را که مثلاً به ان نزدیک شویم، ان را در دست مان بگیریم یا ان را لمس با بو کنیم را هرگز نداشته ایم چون‌از چشم غره و نگاه غضبناک مش رجب بقال به شدت می ترسیدیم.

پدر و مادرم زمانی که هم سن و سال ما بوده اند، می گویند نه تنها این تخم مرغ را از نزدیک دیده اند، که حتی ان را با نان خورده اند، ان هم نه بک بار بلکه چند بار ما که باور نمی کنیم.
انها می گویند درسته که تخم مرغ خودش سفید است، ولی داخل ان سفید است و داخل تر ان هم زرد است.

انها ماجراهای عجیب و غریبی از این موجود عجیب الخلقه نقل می کنند می گویند از پدر و مادر خودشان شنیده اند که در ان دوران های تاریخی مردم‌ هر روز تخم مرغ می خورده اند.

چنین چیزی را اصلاً نمی شود باور کرد چون با عقل جور در نمی اید. مگر ان دوره اوضاع و احوال زندگی چه فرقی با این دوره داشته است که مردم تا این اندازه خوشبخت بوده اند، که تخم مرغ بخورند ان هم هر روز ...دوره اخر الزمان است ادم چه چیزهایی که نه می بیند و چه حرف هایی که نمی شنود.

ما این انشای مان را سر کلاس خواندیم ولی ای کاش لال می شدیم و قلم پای مان و دست مان می شکست و ان را نمی خواندیم چون معلم خوشش نیامد و به شدت دعوای مان کرد و گفت تو می خواهی بچه ها را تحریک کنی...فوری ما را به دفتر مدرسه فرستاد. مدیر هم ما را به جرم «تشویش اذهان» بچه ها به خانه فرستاد...

گور پدر این تخم مرغ که ما را بیجاره و در به در کرد....


https://www.asianews.ir/u/d3v
اخبار مرتبط
دبیر شورای توسعه سواحل مکران گفت: رئیس جمهور از من پرسید قرار است این منطقه به چه چیز تبدیل شود؟ گفتم که مکران قرار است به دوبی و شانگهای تبدیل شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید