صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۸
کد خبر: 16950
گزارشگر: 213
۸۶۷
۱
۰
۲
در پی بمباران شهر

تصرف غزه/اسرائیل مردم غزه را به مصر فرستاد

تصرف غزه/اسرائیل مردم غزه را به مصر فرستاد
ارتش اسرائیل اعلام کرد کنترل کامل غزه را به دست گرفته است و به مردم این منطقه توصیه کرد از گذرگاه رفح، به مصر بروند.

به گزارش آسیانیوز، ارتش اسرائیل اعلام کرد کنترل کامل حصار مرزی این کشور با نوار غزه را به دست گرفته است. هم‌زمان گزارش‌ها از ادامه حملات اسرائیل به غزه حکایت دارند.

ریچارد هکت، یکی از نظامیان بلندپایه ارتش اسرائیل بار دیگر از مردم غزه خواست این منطقه را ترک کنند.

هکت به مردم این منطقه توصیه کرد با توجه به باز بودن گذرگاه رفح، از طریق این گذرگاه به مصر بروند.

براساس گزارش ها ارتش این کشور شب گذشته بیش از ۲۰۰ نقطه در نوار غزه را هدف حملات خود قرار داده است.

هشدار امارات به سوریه در جنگ حماس و اسرائیل

هم‌زمان، اکسیوس به نقل از منابع آگاه نوشت امارت متحده عربی به حکومت سوریه هشدار داده در جنگ حماس و اسرائیل مداخله نکند و اجازه حمله از خاک سوریه علیه اسرائیل را ندهد.

در ادامه اعلام کشته یا مفقود شدن شهروندان دیگر کشورها در اسرائیل، سانتیاگو کافیرو، وزیر امور خارجه آرژانتین گفت هفت شهروند این کشور در حملات حماس به اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که واشینگتن‌پست در گزارشی به نقل از مقام‌های امنیتی غربی و خاورمیانه‌ای گزارش داد حمله به اسرائیل با «حمایت عمده» جمهوری اسلامی که شامل «آموزش نظامی و کمک لجستیکی و همچنین ده‌ها میلیون دلار برای تسلیحات» می‌شود، از یک سال پیش‌ طراحی شده بود.

اعدام گروگان ها؟

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، ویدیویی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و از «آغاز عملیات نظامی کشورش علیه نوار غزه» خبر داد. او اقدامات حماس را مشابه داعش دانست. حماس تهدید کرده گروگان‌های اسرائیلی را اعدام می‌کند.

نخست وزیر اسرائیل اقدامات حماس را هم‌تراز با داعش توصیف ومدعی شد برای اسرائیلی‌هایی که در غزه اسیر هستند، هر کاری انجام می‌دهیم.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا هم در مورد حمله حماس ادعا کرد این اقدام وحشی‌گری در سطح داعش علیه غیرنظامیان اسرائیلی است.

خبرگزاری اسرائیلی وای‌نت در گزارشی نوشت دولت اسرائیل با پیامی که از طریق دولت فرانسه ابلاغ شده، حزب‌الله لبنان را تهدید کرده در صورت ورود به جنگ برای همراهی با حماس، با همکاری نیروی دریایی آمریکا دمشق، پایتخت سوریه را نابود خواهد کرد و شخص بشار اسد را هدف قرار خواهد داد.

--------------

بیشتر بخوانید

افشای اسناد «خیلی محرمانه» آمریکا/خطر جنگ اسرائیل و ایالات متحده با ایران و پایان جنگ اوکراین؟!

-------------------------------

در این گزارش، به نقل از مقام‌های ارشد دولت اردن و فرانسه نیز گفته شده دولت اسرائیل و آمریکا در حال گفت‌وگو هستند و کاخ سفید تلاش می‌کند کنگره را قانع کند برای مشارکت نیروهای آمریکا در کارزار احتمالی علیه حزب‌الله مجوز صادر کند.


این در حالی است که با گسترش و تشدید حملات اسرایٔیل به مواضع حماس، گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، تهدید کرد در صورت بمباران ساختمان‌های مسکونی غزه، نظامیان حماس گروگان‌های اسرایٔیلی را اعدام کرده و تصاویر آن را به صورت ویدیویی پخش خواهد کرد.

ابوعبیده، سخنگوی بازوی نظامی حماس روز دوشنبه گفت که این گروه بر سر اسرای اسرایٔیلی «تحت حمله» مذاکره نخواهد کرد. او در یک سخنرانی ویدیویی که از شبکه تلویزیونی این گروه پخش شد، گفت اسرایٔیل باید در ازای آزادی اسیران، آماده «بهای پرداخت» باشد.

ارتش اسرائیل پیشتر گفته بود سرعت بمباران نوار غزه پنج برابر بیشتر از بمباران لبنان در سال ۲۰۰۶ است. حماس هم گفت آماده جنگی طولانی با اسرائیل است.

وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد شمار غیرنظامیان و سربازان اسرائیلی کشته‌شده در حمله حماس به هزار نفر رسیده است. بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند. در حمله اسرئیل به غزه نیز تاکنون دست‌کم ۵۷۶ تن کشته و حدود سه هزار نفر زخمی شده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/d4i
اخبار مرتبط
اسرائیل روز یکشنبه رسما به حماس اعلام جنگ داده و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور از جنگی «سخت و طولانی» سخن به میان آورده است بمباران غزه همچنان ادامه دارد و ساختمان‌های بیشتری در این شهر خسارت دیده‌اند.
در حالی که ارتش اسرائیل امروز نوار غزه را محاصره کردند؛ نتانیاهو گفت واکنش اسرائیل به حملات حماس چهره خاورمیانه را تغییر می‌دهد!
طبق آخرین گزارش‌ها پس از حمله حماس به اسرائیل هر دلار آمریکا در تهران در محدوده ۵۴ هزار تومان معامله می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
فربد
۱۴۰۲/۰۷/۱۸
0
0
0

دلار چند ؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید