صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۱ مهر ۱۴۰۲ / ۰۵:۵۹
کد خبر: 17007
گزارشگر: 213
۵۶۵
۰
۰
۱
در پی ادامه دار شدن جنگ حماس و اسرائیل

انگلیس ادوات جنگی به اسرائیل فرستاد/تاکید نتانیاهو بر نابودی کامل حماس!

انگلیس ادوات جنگی به اسرائیل فرستاد/تاکید نتانیاهو بر نابودی کامل حماس!
براساس دستور ریشی سوناک، نخست وزیر انگلستان، این کشور از اعزام نیروی نظامی به منطقه برای حمایت از اسرائیل خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، با ادامه درگیری‌های حماس و اسرائیل و گسترش آن به مرزهای لبنان و سوریه، بریتانیا از اعزام نیروی نظامی به منطقه برای حمایت از اسرائیل خبر داد. از سوی دیگر، وضعیت انسانی در غزه در حال وخیم‌تر شدن است و تعداد کشته‌شدگان در این باریکه به هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

حمایت از اسرائیل

در حالی که آمریکا کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی خود را برای حمایت از اسرائیل به منطقه اعزام کرده، دفتر نخست‌وزیری بریتانیا نیز پنجشنبه ۲۰ مهر اعلام کرد که ریشی سوناک دستور داده تا دو کشتی نیروی دریایی سلطنتی، چند هلیکوپتر و هواپیماهای تجسسی این کشور برای حمایت از اسرائیل و تقویت ثبات در منطقه به شرق مدیترانه اعزام شوند.

در همین حال شرایط انسانی در غزه رو به وخامت است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در حملات اسرائیل هزار و ۵۰۰ نفر کشته و بیش از ۶ هزار نفر زخمی شدند.

رسانه‌های وابسته به حماس نیز گزارش دادند که ۲۵ فلسطینی در حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه جبالیا در نوار غزه کشته شدند.

پیش‌تر نیز، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) اعلام کرد تاکنون ۱۲ نفر از نیروهای این آژانس در حمله‌های اسرائیل به نوار غزه کشته شده‌اند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، اسرائیل از شنبه ۱۵ مهر ، ۳۴ بار به مراکز درمانی در غزه حمله کرده است.

صلیب سرخ نیز هشدار داد بیش از یک میلیون نفر از جمعیت غزه نیازمند امکانات اولیه زندگی هستند.

کشته شدگان اسرائیلی 

از سوی دیگر، تایمز اسرائیل نیز گزارش داد تاکنون هزار و ۳۰۰ اسرائیلی در حملات حماس کشته شده‌اند.

ارتش اسرائیل گفت برای تهاجم زمینی به نوار غزه آماده می‌شود، اما هنوز تصمیمی برای انجام آن گرفته نشده است.

در همین حال، محمود عباس، روز پنج‌شنبه ۲۰ مهر، کشتار غیرنظامیان و تعرض به آنان را در هر دو سوی مناقشه حماس و اسرائیل محکوم کرد و گفت چنین اقداماتی قوانین بین‌المللی، اخلاقی و دینی را نقض می‌کند.

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل اعلام کرد در حمله موشکی ضد تانک حزب‌الله لبنان که روز چهارشنبه انجام شد، یک سرباز ۲۲ ساله اسرائیلی کشته و یک سرباز دیگر زخمی شده است.

ارتش اسرائیل همچنین از حمله به پنج ساختمان مسکونی که گفته می‌شود توسط عوامل حماس مورد استفاده قرار داشته خبر داد و اعلام کرد که گمان می‌رود برادر یحیی السنوار، یکی از رهبران حماس، در یکی از این خانه‌ها بوده است.

طبق اعلام ارتش اسرائیل، از زمان حمله حماس در روز ۱۵ مهر، نوار غزه را با بیش از شش هزار بمب با وزن چهار هزار تن هدف حمله قرار داده است.

از سوی دیگر، تلویزیون دولتی سوریه هم از حمله اسرائیل به فرودگاه‌های دمشق و حلب خبر داد. هاآرتص گزارش داد یک هواپیمای ایرانی متعلق به ماهان ایر پس از بمباران فرودگاه‌های دمشق و حلب از سوی اسرائیل، با تغییر مسیر خود به سمت تهران بازگشته است.

همچنین گزارش‌ها از استقرار نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل در مرز این کشور با لبنان حکایت دارند.

در همین حال، ارتش اسرائیل اذعان کرد ساعاتی پیش از حمله بزرگ حماس در روز ۱۵ مهر، اطلاعاتی درباره عملیات نظامی این گروه دریافت کرده ولی انتظار تهاجمی به این گستردگی نداشته است.

هم‌زمان، رافی میلو، از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل گفت حس امنیت فردی در سراسر این کشور از بین رفته و اعتماد مردم به ارتش اسرائیل «در هم شکسته است».

به گفته او، کاهش حملات راکتی حماس بدین معناست که این گروه خود را برای جنگی طولانی آماده می‌کند.

در همین حال، دانیل هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل گفت حملات این کشور به نوار غزه، قدرت عملیاتی حماس را فلج کرده و این گروه دیگر قادر به اداره غزه نیست.

تاکید اسرائیل بر نابودی کامل حماس

در حالی که تلاش‌های بین‌المللی برای توقف درگیری‌ها ادامه دارد، مقام‌های اسرائیل تاکید دارند حمله‌های این کشور تا نابودی کامل حماس ادامه خواهد یافت.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در جلسه پارلمان این کشور برای رای‌گیری درباره تشکیل دولت اضطراری ملی مدعی شد که اسرائیل «سازمان تروریستی وحشی حماس» را از بین خواهد برد. او اعضای حماس را همانند «داعش» خواند و گفت: «این جنگ برای خانه ماست و باید با از بین رفتن حماس پایان یابد.»

کنست، پارلمان اسرائیل، پنج‌شنبه ۲۰ مهر به ۶۶ رای موافق و ۹ رای مخالف با تشکیل کابینه اضطراری از سوی نتانیاهو و بنی گنتس، رهبر حزب راست میانه وحدت ملی، موافقت کرد.

در تل‌آویو، وزیر امور خارجه آمریکا با نخست‌وزیر اسرائیل دیدار و بر حمایت واشینگتن از این کشور تاکید کرد.

نتانیاهو در نشست خبری با بلینکن، ضمن قدردانی از مواضع جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا در حمایت از اسرائیل، حماس را «وحشی» و «دشمن تمدن» خواند و گفت «نیروهای تمدن» قطعا در این جنگ پیروز می‌شوند.

نتانیاهو همچنین ادعا کرد با حماس باید مانند داعش برخورد شود و از جامعه بین‌المللی خواست کشورهایی را که با این گروه شبه‌نظامی رابطه دارند، تحریم کند.

آمریکا در کنار اسرائیل

بلینکلن هم در این مصاحبه مطبوعاتی گفت تا زمانی که آمریکا وجود دارد، اسرائیل مجبور نخواهد بود به تنهایی به دفاع از خود بپردازد.

منابع فلسطینی گزارش دادند قرار است محمود عباس روز جمعه ۲۱ مهر با بلینکن دیدار و گفت‌وگو کند.

در همین حال، حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، پس از سفر به عراق، وارد بیروت شد وهیاتی متشکل از نمایندگان حزب‌الله و جنبش امل در پارلمان لبنان و نمایندگان حماس و جهاد اسلامی فلسطین از او در فرودگاه بیروت استقبال کردند.

امیرعبداللهیان در فرودگاه بیروت گفت که در صورت ادامه حملات اسرائیل در غزه، «احتمال باز شدن جبهه‌های جدید» و.علیه این کشور توسط «سایر جریان‌های محور مقاومت» وجود دارد./
https://www.asianews.ir/u/d65
اخبار مرتبط
ارتش اسرائیل اعلام کرد کنترل کامل غزه را به دست گرفته است و به مردم این منطقه توصیه کرد از گذرگاه رفح، به مصر بروند.
در حالی که ارتش اسرائیل امروز نوار غزه را محاصره کردند؛ نتانیاهو گفت واکنش اسرائیل به حملات حماس چهره خاورمیانه را تغییر می‌دهد!
دو اتفاق مهم در عرصه بین‌المللی، فشار بی‌سابقه‌ای به نرخ ارز و سکه در ایران وارد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید