صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۷
کد خبر: 17040
گزارشگر: 464
۵۶۲
۰
۰
۱
جنگ احتمالی با روسیه و چین؛

جهان در مسیرِ یک قطب‌بندی میلیتاریستی

جهان در مسیرِ یک قطب‌بندی میلیتاریستی
یک هئیت متشکل از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه که از طرف کنگره آمریکا منصوب شده در گزارشی اعلام کرد ایالات متحده باید با گسترش نیروهای خود، تقویت اتحادها و برنامه نوسازی تسلیحات هسته‌ای خود برای جنگ احتمالی با روسیه و چین آماده شود.

به گزارش آسیانیوز؛ گزارش «کمیسیون وضعیت استراتژیک» در بحبوحه تنش با چین بر سر تایوان و سایر مسایل و تشدید اصطکاک با روسیه بر سر حمله این کشور به اوکراین مطرح شده است.

این یافته‌ها استراتژی امنیت ملی فعلی آمریکا را که خواستار پیروزی در یک درگیری و بازدارندگی در جبهه دیگر است را تغییر می‌دهد و همچنین به افزایش هزینه‌های دفاعی هنگفت با حمایت نامشخص کنگره نیاز دارد.

مادلین کریدون، معاون سابق آژانس ناظر بر تسلیحات هسته‌ای آمریکا و جان کایل، سناتور بازنشسته جمهوری‌خواه در مقدمه‌ این گزارش گفته‌اند که «رییس‌جمهوری و کنگره باید به مردم آمریکا بگویند که هزینه دفاعی بالاتر، بهای ناچیزی برای جلوگیری از یک جنگ هسته‌ای احتمالی میان آمریکا، چین و روسیه است.»

این گزارش در حالی مطرح می‌شود که در سالیان اخیر و به‌ویژه پس از جنگ اوکراین، نشانه‌هایی از عدم تعهد روسیه و ایالات متحده به معاهدات بین‌المللی در راستای منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای دیده می‌شود.

https://www.asianews.ir/u/d73
اخبار مرتبط
مجیدرضا حریری، ‏رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: در حال حاضر عملا هیچ مبادله بانکی با روسیه و چین نداریم
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید