صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۶
کد خبر: 17060
گزارشگر: 306
۱۵۱
۰
۰
۳
همزمان با سراسر کشور

آزمون انتخاب "کارشناس رسمی استاندارد" در یزدبرگزارشد

آزمون انتخاب "کارشناس رسمی استاندارد" در یزدبرگزارشد
یزد - برای اولین بار در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران و همزمان با سراسر کشور، آزمون انتخاب "کارشناس رسمی استاندارد" دراستان یزدبرگزارشد

آسیانیوز / یزد ؛ آزمون انتخاب کارشناس رسمی استاندارد، همزمان با آغاز هفته استاندارد، در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی یزد با نظارت و حضور مسئولین استاندارداستان و مسئولین حوزه معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی یزد ، برگزار شد.

حمیدمطهری، مدیرکل استاندارداستان یزد در حاشیه برگزاری این آزمون به خبرنگاران گفت:آزمون انتخاب کارشناس رسمی استاندارد سال ۱۴۰۲ در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با این عنوان که سازمان می تواند برای انجام وظایف خود، اشخاص حقیقی ، حقوقی  وتشکل های تخصصی ذیصلاح رابه عنوان کارشناس رسمی استاندارد انتخاب و از آنها استفاده نمایدمطرح  وانجام می شود.

مدیرکل استاندارد استان یزد در تشریح وظایف اصلی سازمان افزود: "قانون تقویت و توسعه ی نظام استاندارد" در مهرماه سال 1396 توسط رییس محترم مجلس شورای اسلامی ابلاغ گردید، که در این قانون طبق ماده 6برای مجموعه ی استاندارد کشور 4 وظیفه اصلی 1-  استانداردسازی 2- اندازه شناسی 3- ارزیابی انطباق و 4- تایید صلاحیت درنظر گرفته شده است، ضمن این که بازرسان و کارشناسان استاندارد عهده داروظایف فرعی دیگری نیزهستند.

مطهری خاطرنشان کرد: در سراسر کشور سه هزار و ۷۰۰ داوطلب شرکت در آزمون، شامل متقاضیان دریافت اولیه پروانه کارشناسی رسمی در زمینه‌های فعالیت چهارگانه و متقاضیان تمدید پروانه کارشناسی رسمی با تغییرات کمی و موضوعی در زمینه فعالیت رشته و گرایش‌های تخصصی پروانه هستند.

این مسئول گفت: تعداد شرکت کنندگان این آزمون در یزد55 نفر، که 37 نفر از شرکت کنندگان را آقایان و 18نفر مابقی را بانوان تشکیل داده اند.

 وی درپایان تصریح کرد: هم اکنون در استان یزدحدود پنجاه نفر دارای پروانه کارشناسی  استانداردهستند ضمن این که همه ی تلاش ها برای این است که با بکارگیری افراد متخصص که بازوان مشورتی و اجرایی سازمان استاندارد خواهند بود، خدمات رسانی بهتری به مردم انجام وساکنان دارالعباده یزد در آرامش و امنیت بیشتری زندگی کنند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

آزمون انتخاب "کارشناس رسمی استاندارد" در یزدبرگزارشد ، حمیدمطهری، مدیرکل استاندارداستان یزد

https://www.asianews.ir/u/d7o
اخبار مرتبط
یزد - مدیرکل استاندارد استان گفت: وجود ایمنی وآرامش درجامعه، ماحصل همکاری ها واقدامات مشترک استانداردونیروی انتظامی است
یزد - مدیرکل استاندارداستان گفت:براساس گزارش های دریافتی، تشدید نظارت بر قطعات و لوازم یدکی خودرو در حال انجام است و برخی متخلفین در حوزه ی جعل تولید قطعات تقلبی انواع خودروایرانی نیز شناسایی شده اند و اقدامات قانونی انجام شده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید