صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۰
کد خبر: 17068
گزارشگر: 464
۵۵۱
۰
۰
۰
یادداشت/ پروفسور سیدحسن امین

تأمین امنیت شهروندان؛ اولین تکلیف حاکمیت

تأمین امنیت شهروندان؛ اولین تکلیف حاکمیت
خبر دهشتناک قتل سینماگر پرافتخار کشورمان، داریوش مهرجویی و همسرش فاجعه است.

به گزارش آسیانیوز؛ فاجعه نه از این جهت که هنرمندی پرتوان و پر آوازه در سطح بین‌المللی با شش دهه فعالیت هنری از دست رفت، بلکه از جهت نقض عریان حقوق بشر و حق شهروندی در ایران امروز. حق حیات اولین حق از حقوق بشر است و تأمین امنیت شهروندان، اولین تکلیف هر حاکمیت با هر عنوان و با هر مرام و مذهب است.

پروفسور سیدحسن امین
کشته شدن مهرجویی و همسرش در ۲۲ مهر ۱۴۰۲ به ما شهروندان بی‌پناه چه پیامی می‌دهد؟ پیامی وحشتناک! یعنی که اولا آقا و خانم و کودک ایرانی در خانه‌ات هم آسوده نخواب! شهروند ایرانی مدت‌هاست در کوچه و خیابان و حتی در خودرو به‌عنوان راننده و سرنشین احساس امنیت کامل ندارد و هر لحظه ممکن است دچار زورگیری و کیف‌قاپی و جیب‌زنی و موبایل‌دزدی شود.

مأموران انتظامی جمهوری اسلامی سال‌هاست با هشدار دادن به شهروندان توصیه‌ها می‌کنند که ما چه کنیم تا کمتر قربانی دزدان شویم؛ یعنی که مسئولان تامین امنیت رسماً می‌گویند که نمی‌توانند جلوی دزدی و زورگیری‌های روزانه و سرقت‌های خانگی و اختلاس‌های کلان را بگیرند و مال‌باختگان هم امیدی به نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای پس گرفتن اموال مسروقه ندارند. حال با خبر قتل مهرجویی و همسرش ما این پیام را می‌گیریم که جمهوری اسلامی از این پس حتی از حفظ جان شهروندانش هم عاجز است!

امیدوارم مسئولان با دستگیری سریع قاتلان، نور امیدی بر دل ما شهروندان ناامید بتابانند تا برای میلیون‌ها ایرانی که مانند هم‌اکنون من از این خبر برآشفته‌اند، آرامشی حاصل شود. باز هم این فاجعه پر آب چشم را به جامعه هنری و همه ملت ایران تسلیت می‌گویم.
...

https://www.asianews.ir/u/d7w
اخبار مرتبط
سینماگران و بازیگران از قتل داریوش مهرجویی در بهت فرو رفتند و واکنش نشان دادند!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید