صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۳
کد خبر: 17127
گزارشگر: 306
۱۵۹
۰
۰
۴
مدیر عامل شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های شهرستان یزد خبر داد

ساماندهی 26 هزار پرونده مربوط به روستاهای منطقه / ۸۰ درصد ساخت و سازهای منطقه غیرمجاز است

ساماندهی 26 هزار پرونده مربوط به روستاهای منطقه  / ۸۰ درصد ساخت و سازهای منطقه غیرمجاز است
یزد - مدیر عامل شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های شهرستان یزد از ساماندهی ۲۶ هزار پرونده مربوط به روستاهای منطقه تخت پوشش خود خبر داد

آسیانیوز / یزد ؛ «علیرضا گورابیان یزدی»  در اولین نشست خبری خود در جمع خبر نگاران افزود : به عنوان اولین شرکت تعاونی دهیاری‌ها هستیم که در کشور اقدام به راه‌اندازی سامانه ارائه خدمات الکترونیک به مردم راه‌اندازی کردیم و نقشه‌ روستاهای منطقه با نقشه‌برداری هوایی با پهباد را در این سامانه ثبت که به عنوان پایلوت اجرای این طرح در کل کشور انتخاب شده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های شهرستان یزد صدور پروانه ساختمانی و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و صدور مجوز شعب آب و برق و غیره و صدور پروانه قطع اشجار را از جمله خدمات این شرکت تعاونی مطرح کرد و تصریح داشت: در سال گذشته ضمن صدور ۲۰۷ پروانه ساخت و ساز، تعداد ۸۹۷ پرونده تخلف‌سازی تشکیل و به کمیسیون ماده ۹۹ ارسال شده است.

وی یا بیان اینکه  هر ساله به طور متوسط ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ مورد ساخت و ساز در روستاهای شهرستان انجام می شود افزود : متاسفانه بیش از ۸۰ درصد ساخت و سازهای منطقه غیرمجاز است که پرونده این تخلف سازی‌ها به کمیسیون ۹۹ ارجاع میشود.

این مقام مسئول  با بیان اینکه تغییر کاربری باغات و مزارع به مسکونی و تجاری غیرقانونی است و با موارد تخلف برخورد می‌شود. تاکید کرد: با تفکیک زمین کورهها، بر طبق قانون تفکیک زمین با وسعت ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر بسته به روستاهای منطقه، غیرقانونی است و خدمات به آنها ارائه نمی‌شود.

گورابیان در بخش دیگری از سخنان خود گردش مالی شرکت را ۶۰ میلیارد تومان  و جمعیت کنونی بخش مرکزی شهرستان یزد را با توجه به ساخت واحدهای مسکن مهر به ویژه در منطقه اکرمیه بالغ بر ۷۰ هزار نفرعنوان کرد و گفت: این جمعیت توسط ۸۵ نفر نیروی خدماتی و ۴۵ نفر نیروی دفتری خدمات رسانی می‌شوند .

وی در ادامه اظهار داشت : محدوده فعالیت شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های شهرستان یزد شامل دو بخش مرکزی و اکرم‌آباد که هر کدام دارای شش روستا هستند می شود .

مدیر عامل شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های شهرستان یزد با بیان اینکه خوشبختانه تحولات خوبی طی سال‌های اخیر در حوزه خدمات رسانی منسجم به بخش‌های مذکور صورت گرفته است خاطرنشان کرد : در قالب هیات ورزشهای بومی و روستایی نیز اقدامات خوبی در روستاهای منطقه صورت گرفته و علاوه بر این امروز اولین تیم روستایی فوتبال ساحلی را در لیگ دسته اول کشور در منطقه داریم.

گورابیان با بیان اینکه برای حفظ فضای سبز موجود در منطقه به ۴۴ هزار مترمکعب آب  نیاز است که این مهم  با انجام سیستم آبیاری هوشمند قطره‌ای در روستاهای اکرم‌آباد و اکرمیه  تامین و شعب آب شهری در این مناطق قطع شده است از ایجاد فضای سبز و غرس ۲۴ هزار اصله گل و درخت در روستاهای بخش مرکزی خبر داد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

ساماندهی 26 هزار پرونده مربوط به روستاهای منطقه  / ۸۰ درصد ساخت و سازهای منطقه غیرمجاز است ، علیرضا گورابیان یزدی مدیر عامل شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های شهرستان یزد

https://www.asianews.ir/u/d9n
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید