صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۵
کد خبر: 17129
گزارشگر: 2
۶۹۹
۱
۰
۲
تجهیزات شبکه

پچ پنل ۲۴ پورت SFTP کالوات

پچ پنل ۲۴ پورت SFTP کالوات
در این مقاله به این خواهیم پرداخت که پچ پنل‌ ۲۴ پورت SFTP چیست؟ کجا استفاده می‌شوند و چگونه آن‌ها را نصب کنیم. همچنین برخی از قوانین اساسی پایه را توضیح خواهیم داد.

پچ پنل SFTP چیست و آیا به آن نیاز داریم؟

  • اگر در حال نصب کابل شبکه مسی شیلد دار هستید و…
  • به دنبال بهترین پایداری شبکه ممکن هستید.
  • بهترین عملکرد شبکه ممکن را در ازای هزینه ای که صرف کرده اید، میخواهید.
  • نیاز دارید که کابل شبکه شیلد دار خود را به درستی به زمین متصل کنید.
  • نیاز دارید سازماندهی شده و انعطاف پذیر باشید.

در نتیجه شما کاملاً به یک پچ پنل نیاز دارید. به خصوص پچ پنل شیلد دار با مشخصات برند کالوات
به طور کلی، پچ پنل ها به عنوان نقطه شروع مرکزی برای ارتباطات و کابل کشی عمل می کنند. معمولاً با تجهیزات سوئیچ شبکه خارج از مسیر و دور از دید نصب می شوند. به طور معمول، محل استقرار پچ پنل ها و تجهیزات سوئیچ شبکه در یک محفظه رک است. در تجارت های مرتبط با اقتصاد مثل بورس، این نوع از تجهیزات نه تنها باید دور از چشم، بلکه باید از دسترس افراد غیر مجاز مثل اتاق مخابرات یا سرورها، محافظت شوند.
هنگامی که صحبت از ترمینیشن کابل شبکه مسی می شود، بهترین سبک ترمینیشن به عنوان IDC ( تماس جابجایی عایق) شناخته می شود. این به معنای استفاده از کیستون جک است.
پچ پنل ۲۴ پورت بدون ابزار کالوات به کیستون ها اجازه می دهد به سادگی نصب شوند. نکته جالب در مورد پچ پنل های SFTP این است که می توان از آنها برای کابل شیلد دار، کابل بدون شیلد و کیستون های A/V مانند کواکسیال، BNC، RCA، USB و HDMI استفاده کرد. یکی دیگر از ویژگی های خوب پچ پنل های ماژولار این است که همه کاره هستند. این بدان معناست که می‌توانید از Cat5e، Cat6 یا حتی Cat6A (با محدودیت‌هایی که بعداً توضیح داده می شود) در یک ترکیب و مطابقت خاص استفاده کرد. کیستون ها و کابل شبکه این دسته ها را تنظیم می کنند.
انواع دیگری از پچ پنل ها وجود دارد.انها میتوانند SFTP یا UTP باشند. از جمله:

  • Punch Down
  • Feed-Through
  • Toolless Ethernet Patch Panels

پچ پنل کالوات

نصب پچ پنل ۲۴ پورت SFTP یک یونیت کالوات

پچ پنل های SFTP کالوات ۲۴ کیستون را در خود جای می دهد. این کیستون ها ممکن است:

  • کیستون های شبکه شیلد دار (انواع Cat)
  • کیستون های شبکه بدون شیلد (به جز Cat6A بدون شیلد که تا ۵ گیگابیت بر ثانیه و به خصوص ۱۰ گیگابیت بر ثانیه درنظر گرفته شده است)
  • فیلرهای خالی
  • کیستون های A/V در انواع مختلف

پچ پنل SFTP ما ۱۹ اینچی است و از ۱ واحد رک (تک یونیت) فضا استفاده می کند. این بدان معناست که برای نصب آن به یکی از سه روش نیاز دارید:

  • رک های مخابراتی سنتی با ارتفاع ۲/۱۳ متری (معمولاً فقط در مشاغل دیده می شود)
  • رک های دیواری. این رک ها از یک یونیت تا ۱۰ یونیت و حتی بیشتر موجود هستند که مستقیماً روی تخته چوبی روی دیوار نصب می شوند. این نوع رک ها را می‌توان روی قفسه های چرخ‌ دار نیز روی زمین قرار داد. این نوع معمولاً در مشاغل کوچک یا تأسیسات مسکونی پیشرفته دیده می شود.
  • براکت دیواری. براکت دیواری معمولاً در اندازه های تک تا ۴ یونیت عرضه می شوند و به صورت عمودی نصب می شوند. پچ پنل ها به صورت عمودی نصب می شوند. بقیه تجهیزات شبکه نیز احتمالاً باید صورت عمودی نصب شوند. برای این کاراستفاده از تخته پشتی توصیه می شود.

پچ پنل

محتویات بسته بسته بندی

  1. پنل کیستون شیلد دار
  2. نوار مدیریت کابل فلزی
  3. دستورالعمل ها
  4. سیم ارت ۲۰ سانتی از قبل متصل شده برای اتصال پچ پنل به رک

توجه داشته باشید که این موارد شامل نمی شوند:

  • پیچ رک. از پیچ ها ویا مهره های رک همراه با رک استفاده کنید. اگر به بیش از آنچه ارائه شده نیاز دارید، می توانید سخت افزار اضافی برای رک خود به صورت آنلاین پیدا کنید.
  • بست پلاستیکی. در آینده ۲۴ بست پلاستیکی را به محتویات بسته بندی اضافه خواهیم کرد. اگر می خواهید از بست پلاستیکی استفاده کنید، بند های ۱۰ سانتی عالی هستند.

علاوه بر این، خود رک باید به درستی به سیستم زمین متصل شود. نباید رکها به سادگی به یک کف بتنی پیچ شوند. برای تاسیسات مسکونی که فاقد زیرساخت اتصال هستند، اکیداً توصیه می‌شود از آداپتور سیم کشی و پچ پنل شبکه SFTP کالوات استفاده کنید.

دستورالعمل های نصب برای دسته بندی و پهنای باند

موضوعی که اغلب توسط سازندگان پچ پنل ماژولار نادیده گرفته می شود، مباحثی است که نباید در پچ پنل خود نصب کنید. خوشبختانه، پچ پنل SFTP کالوات به قدری همه کاره است که اگر قصد دارید کابل را تا ۵ گیگابیت بر ثانیه یا بالاتر ببرید، فقط باید از کابل UTP Cat6a اجتناب کنید. اگر می خواهید به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشید، بسیار حائز اهمیت است. دلیل آن مربوط به ANEXT (Alien Crosstalk) در پچ پنل است. با توجه به اینکه همه کیستون ها در یک ردیف قرار گرفته شده اند، Cat6a بدون شیلد، میدان EMI(الکترومغناطیسی) بزرگتری نسبت به Cat6 یا Cat5e ایجاد می کند که با سرعت های پایین تر هدایت می شوند. این فیلدهای EMI ایجاد شده در کیستون های بدون شیلد بر یکدیگر اثر می کنند. همچنین باعث خطاهای ارتباطی شده که ردیابی آن بسیار دشوار خواهد بود. ناگفته نماند که این امر به وضوح در مورد کیستون ها و کابل های بدون شیلد Cat7 یا Cat8 نیز صدق می کند.
سخت افزار و کابل کشی Cat6a SFTP خوب است.
اگر می خواهید کیستون های بدون شیلد Cat6a و کابل شبکه را نصب کنید، پچ پنل های دیگری وجود دارد که به طور خاص برای جلوگیری از تداخل طراحی شده است. لطفاً از پچ پنل ۲۴ پورت سه بعدی بدون شیلد کالوات دیدن کنید.

ملاحظات اتصال به زمین پچ پنل برای مشاغل کوچک و مسکونی

همانطور که تا کنون متوجه شده اید، اتصال به زمین موضوع بسیار مهمی برای بحث در مورد پچ پنل های شیلد دار است.
اگر می‌خواهید کابل شبکه و سخت افزار های شیلد دار را نصب کنید، بسیار مهم است که پچ پنل شیلد دار خود را به سیستم کف خود به درستی متصل کنید.
در ابتدا کیستون شبکه را به درستی به کابل شیلد دار وصل نمایید. به طریقی که بدنه فلزی کیستون با شیلد در تماس باشد. نکته نهایی سیم ارت داخل بسته بندی است. از یک طرف این سیم را به ورق گالوانیزه داخل پچ پنل 24 پورت یک یونیت کالوات پیچ کنید. از سمت دیگر این سیم را به رک متصل نمایید. مراقب باشی که رک شما به سیستم ارت ساختمان متصل باشد.

در انتها در صورت نیاز به خرید تجهیزات پسیو شبکه با برند کالوات می توانید با دفتر فروش ما در ارتباط باشید.

https://www.asianews.ir/u/d9q
اخبار مرتبط
در ادامه قصد داریم نگاهی مفصل به چیستی و کاربردهای سیم برق داشته باشیم و تفاوت­های میان کابل برق و سیم برق را بررسی کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Vahid
۱۴۰۲/۰۷/۲۸
5
0
1

عالی


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید