صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۷
کد خبر: 17131
گزارشگر: 2
۷۵۲
۰
۰
۱
نظارت بر گشت نگهبان

سیستم گشت و نگهبانی چیست؟

سیستم گشت و نگهبانی چیست؟
سیستم گشت نگهبانی شامل نرم افزار و اپلیکیشنی است که برای کمک به شرکت‌ها و سازمان‌ها در سازماندهی، ثبت و اجرای گشت‌های نگهبانی در محوطه‌ها استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که نگهبانان وظایف خود را در بازه‌های زمانی از پیش تعریف‌شده انجام می‌دهند.

سیستم‌های گشت نگهبانی ابزاری برای مشاهده و ثبت زمان گشت زنی پرسنل حراست در ایستگاه‌های تعیین‌شده در محوطه ها است. این ایستگاه‌ها می‌توانند در نقاط خاص یا در ساختمان ها یا در مکان های دیگر در سطح شهر یا کشور باشند. مدیران اجرایی ایستگاه‌های مورد نیاز جهت مدیریت گشت زنی را در نرم افزار گشت و نگهبانی ایجاد می‌کنند. نیروهای حراست و نگهبانی در زمان مشخص شده QR کد مربوط به هر ایستگاه را اسکن می‌کنند و می‌توانند رویدادها را ردیابی و ثبت کنند و حتی در هر لحظه گزارش‌ها از طریق پنل تحت وب قابل مشاهده هستند.
سیستم پاسبان با دو بخش، فرایند گشت زنی نگهبانان را مدیریت و امکان نظارت لحظه‌ای بر عملکرد نگهبانان را فراهم می‌کند. این سیستم متشکل از برنامه کاربردی تحت شبکه و برنامه کاربردی موبایل است که علاوه امکانات پایه‌ای مورد نیازِ بخش حراست در سازمان‌ها قابلیت‌های مختلف دیگری را با هدف افزایش امنیت محوطه‌ها و نگهبانان ارائه نموده است. در برنامه کاربردی تحت شبکه مدیر حراست وظایف گشت زنی و امنیتی نگهبان را مشخص و طبق اولویتِ سازمان، برنامه زمان‌بندی تعیین می‌کند. نگهبانان در برنامه کاربردی موبایل این وظایف را مشاهده و بر اساس اولویت بندی تعیین شده انجام می‌دهند.
همچنین امکان مدیریت همزمان چندین محوطه در سطح شهر یا کشور وجود دارد، مدیران ارشد بدون محدودیت زمانی و مکانی از وضعیت عملکردی نگهبانان و امنیت محوطه‌ها با خبر خواهند شد. گزارشات سیستم پاسبان دید جامعی از وضعیت امنیتی سازمان در اختیار مدیران ارشد قرار می‌دهد و با استفاده از قابلیت ردیابی بر روی نقشه، مدیران قادر خواهند بود مسیر گشت زنی نگهبانان را مشاهده نمایند.

اجزای سیستم گشت و نگهبانی نوین

سیستم گشت و نگهبانی عمدتاً از سه قسمت اپلیکیشن موبایل، تگ RFID یا QR کد ایستگاه و نرم افزار تحت وب مدیریتی تشکیل شده است. در این سیستم جدید اپلیکیشن موبایل جایگزین دستگاه گشت و نگهبانی سخت افزاری شده است. در واقع با استفاده از این سیستم جدید نیاز به تهیه هیچ دستگاهی وجود ندارد و تمامی مراحل بصورت نرم افزار مدیریت می‌شوند. این ویژگی علاوه بر کاهش چشم گیر هزینه راه اندازی سیستم گشت زنی، رضایت مندی نگهبانان را جلب نموده است.
مدیران حراست در بخش پنل تحت وب ایستگاه‌های مورد نیاز برای تامین امنیت سازمان را ایجاد می‌کنند. در این بخش محدودیت مکانی وجود ندارد و هر سازمان می‌تواند چند محوطه مختلف را در سطح شهر یا کشور مدیریت کنند. در حین گشت زنی، ماموران امنیتی با استفاده اپلیکیشن پاسبان که بر روی گوشی خود نصب کرده‌اند، تگ RFID یا QR را اسکن و گشت زنی خود را در سامانه ثبت می‌کنند. در طول فرآیند ایجاد ایستگاه ها در نرم افزار پاسبان، مدیران می‌توانند برای هر ایستگاه لیست وظایف نیز تعریف کنند، به این شکل که نگهبان بعد از اسکن کد هر ایستگاه لیست وظایف مربوط به ایستگاه مورد نظر را مشاهده و وظایف را با توجه به اولویت بندی مدیران انجام دهد.
نیروهای حراست در زمان انجام گشت زنی، در صورت بروز یک موقعیت اضطراری، دکمه اعلام خطر را در اپلیکیشن فشار داده و اطلاعات جغرافیایی نگهبان به مدیران ارشد و اجرایی از طریق پیامک ارسال می‌شود.

سیستم گشت نگهبانی

اهمیت اجرای سیستم گشت و نگهبانی

سیستم گشت و نگهبانی پاسبان یک سیستم ضروری در امنیت سازمان به شمار می‌آید، زیرا تجهیزات، تاسیسات و امکان مختلف در سازمان ها نیازمند سرکشی منظم و دائمی هستند. این سیستم، امکان مدیریت جنبه های مختلف فرایند گشت زنی را فراهم کرده است و به عنوان یک مورد ضروری در سیستم حفاظت امنیتی در سطح کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

برنامه کاربردی یا اپلیکیشن پاسبان

اپلیکیشن گشت و نگهبانی پاسبان ابزاری هوشمند و کاملا منعطف است که علاوه بر پوشش فرایند گشت زنی نگهبانان، قابلیت ایجاد امکانات جدید در سامانه را نیز دارد. مسلما هر بخش نیازهای منحصر به فردی را در خصوص امنیت سازمان دارد، گشت امنیتی ساختمان ها و املاک مسکونی، مراکز خرید، هتل ها، ساختمان ها، کارخانه ها و معادن، نفت، برق، راه آهن، مخابرات، امنیت عمومی، ارتش، جنگلداری، بیمارستان، مدرسه ، و سایر صنایع.
نرم افزار گشت و نگهبانی پاسبان یکی از محصولات نرم افزاری شرکت سازه های اطلاعاتی و ارتباطی سامان می‌باشد. این نرم افزار حاصل تلاش جوانان کشور بوده و به همین دلیل قابلیت سفارشی سازی با توجه به نیاز سازمان ها در این نرم افزار وجود دارد. شرکت ها و سازمان ها می توانند نرم افزار گشت و نگهبانی پاسبان را بصورت آزمایشی نصب و راه اندازی کنند، شرکت ها در مدت راه اندازی آزمایشی می‌توانند امکانات نرم افزار پاسبان را نیاز های مجموعه خود مطابقت دهند و در صورت نیاز امکانات سفارشی را از شرکت سامان درخواست نمایند.

https://www.asianews.ir/u/d9r
اخبار مرتبط
در این مقاله ۵ نرم افزار CRM که بهترین قابلیت گزارش سازی را ارائه می دهند معرفی شده است که می توانید از امکانات آنها برای بهبود عملکرد کسب و کارتان استفاده کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید