صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۱
کد خبر: 17195
گزارشگر: 2
۲۵۳
۰
۰
۱
تجزیه و تحلیل دقیق ارز دیجیتال اتریوم

چه ابزارهایی برای تحلیل اتریوم و خرید آن وجود دارد؟

چه ابزارهایی برای تحلیل اتریوم و خرید آن وجود دارد؟
تجزیه دقیق و ردیابی ارزش ارزهای دیجیتال را در دنیای کریپتوکارنسی تحلیل آن‌ها می‌گویند. به طور مثال ابزارها و روش‌های مختلفی جهت تجزیه و تحلیل اتریوم، به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار وجود دارد که با خواندن بازار می‌توان تحلیل مناسبی برای آن ارائه کرد. از گذشته تا کنون اساس اصلی بازارهای مالی مواردی مانند سرمایه‌گذاری، کسب سود و نوسان قیمت‌ها بوده است که برای خرید اتریوم نیز باید به آن‌ها دقت ویژه کرد.

معروف‌ترین و محبوب‌ترین تحلیل‌های این ارز دیجیتال شامل تحلیلات بنیادی، تکنیکال و احساسات بازار است که روی عوامل اساسی و مؤثر بر ارزش اتریوم تمرکز داشته و هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه مقاله جهت بررسی انواع ابزارهای تحلیل اتریوم و شرایط خرید آن‌ها با ما همراه باشید.

روش‌های مختلف تحلیل اتریوم

روش‌های متنوعی جهت تحلیل قیمت‌ اتریوم وجود دارد که همگی این ابزارها و روش‌ها نیازمند کسب دانش بوده تا باعث کاهش ریسک معاملات و فرصت مناسب جهت خرید ارز دیجیتال از بازار شوند. انواع روش‌های تحلیل اتریوم عبارت‌اند از:

تحلیل تکنیکال (Technical Analysis)

داده‌های مورد استفاده در دنیای واقعی، توسط کاربران را تحلیل تکنیکال می‌گویند که آنالیز آن شامل حجم معاملات و روند حرکتی ارز است. معامله‌گران از تحلیل تکنیکال برای تجزیه و تحلیل میزان عرضه و تقاضای موجود در بازار استفاده می‌کنند؛ زیرا این تحلیل‌گر معتقد است که با بررسی عملکرد بازار می‌توان آینده آن را پیش‌بینی کرد.

تحلیل فاندامنتال برای خرید اتریوم (Fundamental Analysis)

تمرکز اصلی تحلیل فاندامنتال در جهت تعیین ارزش ذاتی یک ارز دیجیتال مانند اتریوم تا مرحله خرید اتریوم است. این تحلیل دقت دارد که رمز ارز مورد نظر، بیشتر یا کم‌تر از ارزش ذاتی مربوطه ارزش‌گذاری نشده باشد. به همین دلیل ابتدا قیمت مورد انتظار ارز دیجیتال را با قیمت فعلی آن مقایسه و چنانچه قیمت فعلی رمز ارز عدد بالاتری باشد، می‌توان گفت که بیش از حد ارزش‌گذاری شده است. چنانچه قیمت فعلی کم‌تر از قیمت مورد انتظار باشد، با گذر زمان ارزش آن بالاتر خواهد رفت.

تحلیل سنتیمنتال یا احساسات (Sentimental Analysis)

چنانچه تحلیل بازار ارزهای دیجیتال در خرید اتریوم از طریق رویکردهای عاطفی و احساسی صورت گیرد، آن را تحلیل سنتیمنت می‌نامند. لازم به ذکر است که به کار گرفتن احساسات با رویکرد مثبت رو‌به‌رو نیست و اگر سرمایه‌گذاران بدون داشتن اطلاعات اقدام به خرید و فروش رمز ارزها کنند، احتمال شکست بالاست.

ابزارهای تحلیل اتریوم

امروزه و با گسترده شدن کریپتوکارنسی، شاهد سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در سراسر جهان هستیم؛ به طوری که برخی از کاربران بیت کوین و اتریوم را به عنوان رمز ارزهای رایج دنیا می‌دانند. یکی از مهم‌ترین نکات مربوط به تحلیل اتریوم و خرید آن به برخی ابزارها و استفاده از برخی پلتفرم‌هاست.

تحلیل اتریوم

سطوح حمایت و مقاومت

سطوح حمایت و مراقبت در واقع بهترین ابزار تحلیل اتریوم است؛ به طوری که هربار نمودار قیمت، از یک میزان مشخص برگشت خورده یا به آن واکنش نشان داده باشد، آن نقطه، تبدیل به نقطه حمایت و مراقبت خواهد شد.
لازم به ذکر است که کلیه نقاط برگشتی به عنوان مقاومت تعریف می‌شوند و نقاط برگشتی نیز که در واقع قیمت آن‌ها در زیر قیمت فعلی است، خاصیت حمایتی دارند.

خط روند

یکی دیگر از مهم‌ترین ابزارهای تحلیل این ارز دیجیتال، خط روند است که از آن برای پیش‌بینی روند قیمت لحظه‌ای استفاده می‌شود. خط روند به دو حالت نزولی و صعودی ترسیم می‌شود که روند نزولی بیانگر ارتباط میان قله‌های متناظر یک روند نزولی را بیان کرده و روند صعودی نشان‌دهنده دره‌های متناظر یک روند صعودی را بیان می‌کند.

خط روند

الگوهای هندسی

این بار معرفی انواع ابزارهای تحلیل و خرید اتریوم را با الگوهای هندسی ادامه خواهیم داد. الگوهای هندسی که در ردیف روش‌های تحلیلی پرایس‌اکشن‌کلاسیک قرار دارند، شامل الگوهای پرتکراری هستند که در تحلیل این ارز دیجیتال، از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌ها محسوب می‌شوند. الگوهای هندسی دارای قدرت بالایی هستند که همیشه در ردیف نمودارهای قیمت قابل مشاهده بوده‌اند.

چنگال اندروز

این ابزار تحلیل را می‌توان در کلیه تایم فریم‌ها استفاده کرد؛ زیرا در تعیین نقاط حمایت و مقاومت مورد استفاده قرار گرفته و به نوعی ابزار سه سر هستند که جهت نتیجه بخشی بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. نحوه استفاده از چنگال به هدفی که کاربر به دنبال آن است، بستگی خواهد داشت. همچنین درصورت عبور قیمت اتریوم از سطوح میانی، شاهد ادامه چنگال اندروز را تا سطح عددی خواهیم بود. این ابزار به دلیل سابقه طولانی مدت و درخشان خود، دارای اعتبار بالایی در فریم‌های یک ساعته و بالاتر است.

کندل استیک

نمودار شمعی ژاپنی یکی از پرکاربردهای ابزارهای مالی در خرید ارز دیجیتال، مانند خرید اتریوم است. این شمع‌ها با توجه به شکل و شمایل، همچنین قیمت‌های مختلف، الگوهای متفاوتی را تشکیل می‌دهند. پیش‌بینی قیمت اتریوم به کمک این الگوها آسان‌تر خواهد شد؛ زیرا با تشکیل این الگوها می‌توان نشانه‌هایی مانند قدرت در روند فعلی، ضعف در روند یا شکسته شدن در حمایت‌ها و مراقبت‌ها را مشاهده کرد.

میانگین متحرک سطح

یکی از اندیکاتورهای معمول هنگام خرید، توجه به میانگین متحرک است؛ زیرا به اعتقاد بسیاری از کاربران میانگین متحرک سطح، جزو مهم‌ترین ابزار تحلیل ارز دیجیتال است. با این ابزار بهترین نقاط برای برگشت قیمت شناخته شده و همچنین تعیین روند قیمت نیز تخمین زده می‌شود، به همین دلیل میانگین آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اندیکاتور

اتریوم، رمز ارز محبوب و پرطرفدار

در این مقاله ضمن بررسی روش‌های تحلیل و همچنین معرفی و بررسی دقیق ابزارهای تحلیل اتریوم به عنوان ارز محبوب در بازار، در جهت موفقیت در این مسیر، اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران ارائه دادیم که هر کدام از آن‌ها در واقع برای کاربردی متفاوت در اکوسیستم بلاکچین ایجاد شده‌ و استفاده می‌شوند.
کلیه مطالب ذکر شده نه به عنوان تبلیغی جهت خرید کوین مربوطه، بلکه تنها به عنوان آشنایی و افزایش میزان دانش و آگاهی نسبت به این ابزار است؛ زیرا هرگونه معامله و سرمایه‌گذاری در بازارهای ارز دیجیتال باید حتما توسط افراد آموزش‌دیده و کاربلد صورت گیرد. بسیاری از افراد روزانه در حال کسب اطلاعات و افزایش دانش در زمینه خرید اتریوم بوده و به این نوع سرمایه‌گذاری روی آورده‌اند؛ زیرا روز به روز بر آیتم‌های مفید این ارز دیجیتال افزوده می‌شود.

https://www.asianews.ir/u/dbm
اخبار مرتبط
در این مطلب تصمیم داریم اطلاعات کاملی در خصوص شاخص‌ها و الگو‌های مهمی که برای قیمت رمزارز اتریوم استفاده می‌شوند در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید