صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۴
کد خبر: 17217
گزارشگر: 464
۵۴۰
۱
۰
۲۴
یاسر استادحسین،کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و ارتباطات

آمازون به دنبال بهبود نشان تجاری در ۲۰۲۳

آمازون به دنبال بهبود نشان تجاری در ۲۰۲۳
طبق گزارش مؤسسه Interbrand در سال گذشته (۲۰۲۲) ارزش نشان تجاری Amazon.Com حدود ۲۴۹ میلیارد دلار بوده که با رشد مثبت ۲۴ درصدی، دومین برند برتر جهان در سال ۲۰۲۱بوده است.


آسیانیوز - اگر چه ارزش این نشان تجاری برای سال ۲۰۲۲ رشدی ۱۰درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ را نشان می دهد ولی این نشان با رقم بیش از 274 میلیارد دلار در جایگاه سومین نشان تجاری در جهان قرار گرفته است. جایگاهی که بعد از نشان های تجاری همچون اپل و مایکروسافت به این فروشگاه آنلاین تعلق گرفته است.

نمودار 4

طبق تحقیق لورلین گارسیا دارسی (Laureline Garcia Darcy) از دانشگاهUCP پرتغال (Universidade Católica Portuguesa) در ژوئن امسال (۲۰۲۳)، بازار جهانی پخش ویدئو که یکی از بازارهای هدف آمازون می باشد در سال ۲۰۲۱ ارزشی برابر ۳۷۲.۰۷ میلیارد دلار داشته که اکنون انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۹ به ۱۶۹۰.۳۵ میلیارد دلار برسد.

همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ باعث شد که این بازار در سال۲۰۲۰ با افزایش ۵.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ مواجه شود.

نمودار 2

هم اکنون این صنعت شامل ارائه دهندگان خدمات نرم افزار و محتوا از شرکت هایی مانند Netflix Inc.، Hulu LLC، IBM Corporation، و Amazon.com Inc پلاس، دیزنی پلاس است.

طی چند سال اخیر بازار جهانی به دلیل گسترش استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی آنلاین و افزایش اتصال به اینترنت از رشد چشمگیری برخوردار گردید. به عنوان مثال، در ماه مه ۲۰۲۱، فیس بوک پلتفرم رسانه اجتماعی شرکت متا (Meta-Facebook Inc.)، بیش از ۲.۴۰ میلیارد کاربر داشت. همچنین پلتفرم‌های WhatsApp و YouTube بیش از یک میلیارد کاربر داشته اند. از این رو تقاضا برای دریافت وضوح با کیفیت تر ویدئوها از جمله چالش ها به شمار می رفت. همین امر کافی بود که صنایع مرتبط همچون بازار داده های عظیم (Big Data) نیز بر بستر فضای ابری (Cloud Computing) تأثیر بگذارد. پیش‌بینی می‌شود صنعت محاسبات ابری که در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۶۹.۳۱ میلیارد دلار تخمین زده می شد، تا سال ۲۰۳۰ به ۲۴۳۲.۸۷ میلیارد دلار افزایش یابد.

در این بین آمازون با بخش Amazon Web Services (AWS) خود، در صدر روند این صنعت قرار دارد و با بازیگران بزرگ بازار مانند مایکروسافت، گوگل و همچنین علی بابا و اوراکل رقابت می کند.

طی پنج سال گذشته، فروش خالص آمازون به طور متوسط ۱۸ درصد افزایش یافته است. تنها بخش فروشگاه های آنلاین ۴۲.۸ درصد از درآمد را تشکیل می دهد.
نمودار 1
طبق تحقیق لورلین گارسیا دارسی، به جز فروشگاه های فیزیکی که در سال ۲۰۱۹ با رشد منفی ۰.۲ درصد و در سال ۲۰۲۰ با رشد منفی ۵.۶ درصد به جهت همه گیری کویید ۱۹ کاهش یافت، سایر بخش ها رشد ثابتی داشته اند. البته فروشگاه های آنلاین نیز در سال۲۰۲۲ با ۰.۹ درصد اندکی کاهش یافته بودند.

نمودار 3

درآمد آمازون برای دوازده ماه منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳، برابر ۵۳۸.۰۴۶ میلیارد دلار بود که 10.73 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

همچنین درآمد سالانه آمازون برای سال ۲۰۲۲، ۵۱۳.۹۸۳ میلیارد دلار بود که ۹.۴ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۱ داشت.

برای سال ۲۰۲۱، نیز درآمد سالانه آمازون ۴۶۹.۸۲۲ میلیارد دلار بود که ۲۱.۷ درصد از سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است. واریر(Warrier) و همکارانش در سال ۲۰۲۰ در تحقیقی قیمت خوب محصولات، تجربه خرید بدون دردسر مشتریان، سرعت تحویل، سفارش آنلاین ساده، اطمینان از فروشگاه، و کیفیت را از جمله عوامل موفقیت برند آمازون دانسته اند.


یاسر استادحسین
https://www.asianews.ir/u/dca
اخبار مرتبط
براساس گزارش‌هایی مبنی بر آنکه آمازون، غول تجارت الکترونیکی، در پی استخدام رئیس بخش ارز دیجیتالی و محصولات بلاک‌چین است، بهای بیت‌کوین الاترین جهش خود را در شش هفته اخبر تجربه کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۲/۰۸/۰۳
0
0
1

یاسر پسرم همیشه موفق و سربلند باشی


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید