صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۴
کد خبر: 17243
گزارشگر: 464
۲۷۷
۰
۰
۱
حمید محمودی، رئیس هیأت مدیره گروه تولیدی پندارآفرینان پاسارگاد؛

پاپ؛ شرکتی دانش‌بنیان و پیشتاز در صنعت لوازم خانگی

پاپ؛ شرکتی دانش‌بنیان و پیشتاز در صنعت لوازم خانگی
لوازم خانگی، بی‌گمان صنعتی مهم و اثرگذار در اقتصاد ایران است که می‌توان با تکیه بر شرکت‌هایی دانش‌بنیان، این امید را داشت تا در آینده نیاز مصرف‌کننده ایرانی برآورده شود و محصولاتی با کیفیتی جهانی در دسترس ایرانیان قرار گیرد.

به گزارش آسیانیوز؛ خدیجه جعفری ـ در حاشیه بیست وسومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی، فرصتی دست داد تا با حمید محمودی، رئیس هیأت مدیره گروه تولیدی پندارآفرینان پاسارگاد (پاپ) به گفت‌وگو بنشینیم، گفت‌وگویی که در ادامه می‌خوانید:

حمید محمودی، رئیس هیأت مدیره گروه تولیدی پندارآفرینان پاسارگاد

در ابتدا اگر ممکن است از فعالیت‌های گروه تولیدی بگویید؟


برند هرتز یکی از برندهای ماست و در زمینه لوازم خانگی فعالیت داریم. الان سومین سال ارائه تولیدات‌مان است که در بازار عرضه شده است. گروه تولیدی پندارآفرینان پاسارگاد با دید باز و نگرش نوآورانه و ارائه محصولاتی باکیفیت، فعالیت خودش را آغاز کرد و ادامه مسیر را با تکمیل سبد کالای خود و همچنین ایجاد کارخانجات و خطوط تولید جدید ادامه می‌دهد.

نمایشگاه امسال را چگونه ارزیابی می‌کنید و نقاط قوت و ضعفش چیست؟

نمایشگاه امسال نسبت به دوره‌های قبل از استقبال بسیار خوبی برخوردار بود. خوشبختانه برخی از شرکت‌های تولیدی محصولات خودشان را به‌روز کردند و با طراحی مجدد در نمایشگاه شرکت کردند که این موضوع باعث خوشحالی من است. چون صنعت لوازم خانگی ایران نیازمند بازنگری است؛ هم در بحث طراحی و هم کیفیت محصولات و همچنین خدمات پس از فروش.

گروه تولیدی پندارآفرینان پاسارگاد هم در این راستا گام‌های خیلی خوبی برداشته و با تجربه‌ای که نزدیک به بیست سال در صنعت لوازم خانگی دارد، این شرکت جدید تأسیس شده و محصولاتی با سطح بالا را تولید کرده است. ما در فرآیند تولید با تولید جاروبرقی شروع کردیم که در حال حاضر چهار مدل جاروبرقی در دست تولید داریم. خوشبختانه در این نمایشگاه ما از محصول جدید BX خودمان رونمایی کردم که این محصول BX دارای گرید انرژی A۳+ و تکنولوژی کشور سوئد است. قالب‌هایش طراحی و ساخته و بازنگری شد و در خط تولید ما قرار گرفت که مبحث انرژی که یکی از مهمترین مسائل مهم امروز کشور ماست، در آن مورد توجه قرار گرفته است. صرفه‌جویی و کم مصرف بودن انرژی جزو معیارهای انتخابی ما است. در کنار آن لباسشویی‌های دیواری را داریم که به عنوان تنها تولیدکننده این لباسشویی در خاورمیانه هستیم. این لباسشویی دارای۶۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی هست و از نظر فضا و عملکرد فوق‌العاده قابل توجه هستند و از این جهت جزو محصولاتی است که دانش‌بنیان محسوب می‌شود.

پروژه دیگری که شرکت دارد پروژه کولرهای سولار (خورشیدی) است که آن هم برای فرایندهای مربوط به انرژی خیلی مهم است. از آن‌جایی که 20 درصد مصرف کل انرژی کشور در فصل گرما مربوط به تهویه و برودت است، اگر این کولرهای خورشیدی جایگزین شوند 100 درصد فرایند قطعی برق و کسری تولید برق در فصول تابستان جبران می‌شود. البته این نیازمند حمایت وزارت نیرو و و سیستم بانکی است که بتوانیم سیستم گرمایی را در همه ایران نهادینه کرده و استفاده از آن را عمومی کنیم. تمام دنیا به سمت استفاده از انرژی تجدیدپذیر می‌روند و ما هم داریم در همین راستا گام برمی‌داریم.

برنامه شما برای آینده چیست و چه محصولاتی را در طرح توسعه‌ای خود دارید؟

ما چند پروژه داریم که می‌شود آن‌ها را جزو پروژه‌های ملی در نظر گرفت، یکی همین کولرهای سولار و آبگرمکن‌های دیواری است که در کنارشان تکمیل سبد نیاز خانوارها را مدنظر داریم. همچنین جاروبرقی که در فرایندهای تولید ما قرار دارد. مورد بعدی که داریم مبحث تولید قهوه‌سازهای اسپرسو است که در سه تا چهار ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و تولید آزمایشی آن انجام شده و در حال گذراندن روال آزمایشگاهی برای فرآیند مربوط به اخذ استاندارد است. تولید تلویزیون‌های LED با پنل‌های IPS هم که آن را با کیفیت‌های ۴k و ۸k در نظر داریم، در برنامه‌های جاری ماست. این طرح‌ها خیلی بلندمدت نیست و ظرف چند ماه آینده در خط تولید دوم ما اجرایی خواهد شد. کارخانه اول ما در شهرک صنعتی سیمین‌دشت البرز قرار داشت و کارخانه جدید ما با فضای بسیار بزرگتر و بهتر، در شهرک صنعتی کوثر اشتهارد است.

شما در حال حاضر صادرات هم دارید؟

ما در بحث آبگرمکن‌های دیواری با تولید آزمایشی که انجام شده، اولین ثبت سفارش‌ها را از کشور ترکیه داشتیم. ترکیه خودش مهد لوازم خانگی است، ولی  آبگرمکن‌ دیواری ما مورد توجه آن‌ها قرار گرفته است. مذاکراتی هم با کشورهای حوزه خلیج فارس در خصوص کولرهای گازی سولار انجام دادیم. با توجه به این‌که آن‌ها به دنبال محصولاتی با استانداردهای بسیار بالا و هوشمند کردن خانه‌ها هستند، بنابراین به محصول توجه نشان داده‌اند. ما قصد داریم تا هم از پتانسیل و توانایی‌های داخلی استفاده کنیم، و هم در منطقه تولیدات خود را عرضه کرده و کار خود را گسترش دهیم.

آیا محصولات شما نشان استاندارد دارند؟

تمام محصولات لوازم خانگی دارای استاندارد اجباری هستند و نیازمند اخذ استاندارد و طی کردن مراحل آزمون و آزمایشگاهی هستند. ما یک واحد آزمایشگاهی مجهز را در خطوط تولیدمان داریم و در کنار آن از آزمایشگاه‌های همکار هم برای تکمیل و آزمون‌سنجی استفاده می‌کنیم. محصولات ما همه دارای استاندارد ایران هستند، البته در خصوص دو محصول، به دلیل این‌که برای اولین‌بار در ایران در حال تولید هستیم، فرایند تدوین استاندارد جدید در حال اجرا است. در بحث جاروبرقی‌ها هم با رایزنی‌هایی که انجام شده و جلساتی که با دوستان در وزارت نیرو داشتیم، استاندارد جاربرقی ‎های ایران هم با همکاری‌های سازمان استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال بازنگری است و در این بازنگری ما هم نقطه‌نظراتی را ارائه کردیم، چرا که جاروبرقی جدید ما با موتور ۴۶۰ وات و توان اسمی گرید انرژی A۳+ است و می‌خواهیم این فرایند را نهادینه کنیم تا شرکت‌های دیگر هم در این مسیر قرار بگیرند.

صحبت از آزمایشگاه کردید، در حال حاضر هم دستگاه‌هایی که تولید می‌کنید، تست و آزمایش می‌شوند؟ آیا برای طرح‌های آتی تحقیق و پژوهش انجام داده‌اید؟

همان‌طور که پیشتر گفتم، ما یک آزمایشگاه مجهز در خط تولیدمان داریم و در کنار این آزمایشگاه محصولات ما تولید می‌شوند، بلافاصله تست‌های کنترل کیفی را انجام می‌دهیم. همچنین در آزمایشگاه روی تولیدات آزمون‌های گوناگون صورت می‌گیرد، چرا که می‌خواهیم بهترین بازده را داشته باشند و در سخت‌ترین شرایط راندمان بالای خود را حفظ کنند. در کنار آن، نمونه‌برداری‌های اداره استاندارد هم به صورت روتین انجام می‌شود و خوشبختانه بازخوردی که تا الان داشتیم، کیفیت بالای محصولات و رضایت مصرف‌کنندگان بوده است. ما می‌خواهیم این مسیر را همچنان ادامه دهیم تا بهترین شرایط را داشته باشیم و در فرایند کیفیت با محصولات روز اروپا و آمریکا رقابت کنیم.

امیدوارم صنعت لوازم خانگی ایران، هم‌راستا با صنعت لوازم خانگی دنیا حرکت کند و به‌روز بودن کیفیت، ارائه خدمات پس از فروش و استانداردهای لازم به شکلی حرفه‌ای و دقیق رعایت شود. در این چندساله ممنوعیت واردات محصولات لوازم خانگی، باعث پیشرفت در تولید صنعت لوازم خانگی شد و امیدواریم این پیشرفت ادامه یابد و محصولات ما در بازارهای معتبر جهانی به‌عنوان یکی از باکیفیت‌ترین محصولات معرفی و مصرف شود. آرزوی قلبی من این است که علاوه بر رفع نیاز داخلی بتوانیم بازارهای خارجی را هم هدف قرار دهیم.

عکس: همایون فدایی

https://www.asianews.ir/u/dd2
اخبار مرتبط
بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی (هامکس ۱۴۰۲) از روز سوم لغایت ششم آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار و روبان افتتاح این نمایشگاه توسط جامعه مخاطب اصلی صنعت لوازم خانگی یعنی بانوان (بانوی نوجوان، خانه‌دار و کارآفرین) بریده خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید