صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۵
کد خبر: 17268
گزارشگر: 2
۴۵۰
۰
۰
۱
مقاصد توریستی جنوب شرق آسیا

مالزی یا بالی؟ مقایسه ۵ دلیل سفر و زندگی

مالزی یا بالی؟ مقایسه ۵ دلیل سفر و زندگی
جنوب شرق آسیا مملو از مقاصد توریستی فوق‌العاده است. مالزی یا بالی هر دو مکان‌هایی استثنایی برای سفر به شمار می‌آیند که از بسیاری جهات نیز شبیه هم هستند. اما با نگاهی به ویژگی‌های کشور مالزی و جزیره بالی، متوجه خواهید شد که تفاوت‌های آن‌ها می‌توانند، در تصمیمتان برای انتخاب یکی به جای دیگری تاثیر گذار باشند. دلایلی که در نوشته‌ی امروز به سراغشان می‌رویم و کوتاه در مورد شرایط زندگی در هر دو این مقاصد نیز توضیحاتی خواهیم داد.

مالزی یا بالی، کدام یک را برای سفر انتخاب خواهید کرد؟

تور بالی از جمله تورهای بسیار پرطرفدار در ایران و خیلی از کشورهای جهان است. جزیره‌ای رویایی که هر ساله تعداد بسیار زیادی توریست را به خود می‌بیند. از طرفی، برای تور مالزی نیز مقاصد مختلفی پیش پای شما گذاشته می‌شود که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب نمایید و سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید. راه حل ما برای انتخاب از میان یکی از این دو مقاصد، مقایسه‌ای بین آن‌هاست و این مقایسه را با مروری بر ۵ ویژگی‌ مالزی و بالی که شما را برای سفر ترغیب خواهند کرد، مرور خواهیم کرد.

جاذبه‌های طبیعی مالزی و بالی

یکی از ویژگی‌های مهم بالی، داشتن طبیعتی شگفت انگیز است که اولین دلیل گردشگران، برای سفر به این جزیره‌ی دوست داشتنی به حساب می‌آید. جزیره‌ای آتش‌فشانی که جدا از سواحل جادویی خود، دارای بخشی بزرگ پوشیده از جنگل‌های بارانی، دریاچه‌های کوچک و بزرگ، مناطق کوهستانی و البته یک آتش فشان فعال است! اما سفر با تور مالزی هم چیزی کم از بالی ندارد. کشوری پهناور که دارای چندین منطقه ساحلی، پارک‌های ملی جنگلی بزرگ، جزایر کوچک و بزرگ و مناطق کوهستانی است. البته تفاوت بزرگ بین این دو مقصد این است که بالی، در وسعتی به مراتب کوچک‌تر، جاذبه‌های طبیعی متنوعی در خود دارد در صورتی که مالزی کشوری بزرگ است که در هر گوشه‌ای، جاذبه‌ای شگفت‌انگیز را به شما ارائه می‌کند. در نهایت، مالزی یا بالی، هر دو گزینه‌هایی عالی برای طبیعت گردان به حساب می‌آیند.

بالی

سواحل مالزی و بالی

یکی دیگر از چیزهایی که بالی به آن معروف است و در وهله اول، باعث محبوبیت این جزیره شده، سواحل این جزیره به حساب می‌آیند. بالی جدا از سواحل اصلی و بزرگ خود، چند مورد از سواحل زیبای دنیا را میزبانی کرده که در جاهایی دنج قرار گرفته‌اند. البته نکته منفی درباره بالی این است که جمعیت زیاد گردشگران، عموما باعث می‌شوند تا در روزهای شلوغ سال، سواحل اصلی مملو از جمعیت باشند. در مورد مالزی اوضاع کمی متفاوت است. مالزی هم دارای مقاصد جذاب و مدرن همچون کوالالامپور است و هم مقاصد ساحلی خاصی دارد که علاقه‌مندان به چنین جاهایی، می‌توانند به این مقاصد سفر کنند. یکی از مشهورترین آن‌ها، لنکاوی بوده که مجموعه‌ای از جزایر کوچک و بزرگ است و سواحلی عالی در خود دارد. در نهایت اگر قصد جزیره گردی دارید، بین مالزی یا بالی، مالزی گزینه‌ای بهتر برای شماست، اما اگر به دنبال سواحل معروف و زیبا هستید، بالی عموما انتخاب بهتری به حساب می‌آید.

خرید در مالزی و بالی

در این زمینه، مالزی به خاطر وجود کوالالامپور، پایتخت جذاب این کشور، چند سطح از بالی بهتر است. کوالالامپور از آن دست شهرهای بزرگی است که در خود، چندین و چند مرکز خرید بزرگ و شیک و بازارهای متنوع دارد که در این مکان‌ها، اغلب برندهای معروف بین‌المللی را پیدا خواهید کرد. اما اگر قصد سفر به بالی دارید، نگران نباشید، در این جزیره نیز مراکز خرید و بازارهایی هستند که می‌توانید، اجناسی عالی در آن‌جاها خریداری کنید، اما در کل اگر تنها به قصد خرید قرار است به سفر بروید و بقیه مسائل اهمیت کم‌تری برایتان دارند، بین مالزی یا بالی، بهتر است مالزی و شهر کوالالامپور را برای سفر انتخاب کنید.

جاذبه‌های گردشگری مالزی و بالی

از نظر جاذبه‌های گردشگری، تا حد زیادی هر دو کشور به دیدنی‌های طبیعی خود متکی هستند. با این حال، مالزی به خاطر مراکز مدرن و جذاب، پارک‌های ملی متعدد، پارک‌های تفریحی بزرگ و مراکز خریدش نیز معروف است در صورتی که بالی، با معابد تاریخی شگفت انگیزی که دارد، یک مقصد گردشگری خاص برای گردشگران به حساب می‌آید.

مالزی

ویزا و دیگر نکاتی که باید در مورد مالزی یا بالی بدانید

از خوبی‌های شرکت در تور مالزی، این است که شما می‌توانید در همان بدو ورود در فرودگاه به صورت رایگان، ویزای توریستی ۱۴ روزه به صورت فرودگاهی دریافت کنید و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. اما برای سفر به بالی باید ویزای توریستی اندونزی را دریافت کنید که البته دریافت آن ساده است و به صورت الکترونیک صادر می‌شود. با این حال تفاوت مهم آن هزینه‌ی حدودا صد دلاری است که باید برای ویزای اندوزی پرداخت نمایید که در کل مخارج سفر شما را بالا خواهد برد.
از دیگر مسائل مهم در مورد این کشور می‌توان به مسائل فرهنگی اشاره کرد. بخش زیادی از مردم مالزی مسلمان هستند در صورتی که غالب جمعیت در بالی، بودایی به حساب می‌آیند. حتی از نظر غذایی نیز، تفاوت‌های زیادی را بین این دو کشور مشاهده می‌کنید. با تمام این اوصاف هر دو مقاصد، جاهایی عالی برای گذراندن تعطیلات چه به صورت مجردی و چه به صورت خانوادگی به حساب می‌آیند و تنها سلیقه شماست که باعث می‌شود، یکی بیش از دیگری برایتان مناسب باشد.

مالزی یا بالی، کدام یک برای زندگی بهتر هستند؟

اگر قصد مهاجرت داشته باشید، بدون شک مالزی مقصد بهتری برای شما خواهد بود. در واقع، در این‌جا نیز ما بیشتر در مورد کوالالامپور صحبت می‌کنیم تا کل مالزی، شهری بزرگ با امکانات عالی که دارای چندین دانشگاه مختلف بوده و از طرفی، فرصت‌های شغلی متنوع را نیز برایتان به ارمغان می‌آورد. بالی از طرف دیگر، به صورت کامل یک جزیره گردشگری است و تنها آن‌ها که در این حوضه به فعالیت می‌پردازند، امکان پیدا کردن شغل مناسب خود را خواهند داشت و با این حال، باز هم در مورد حقوق و شرایط کار در بالی، ابهامات زیادی وجود دارد.

با آویسا تراول به مالزی، بالی و دیگر کشورهای جهان سفر کنید

بعد از این که تصمیم خود را برای سفر به یکی از این دو مقصد یا حتی دیگر مقاصد توریستی در سراسر جهان گرفتید، وقت پیدا کردن یک شرکت گردشگری خوب برای سفر خواهد بود. ما برای این کار آویسا تراول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مجموعه‌ای معتبر و قدیمی که هر ساله تورهای متنوعی به نقاط مختلف جهان برگزار می‌کند و البته تخصصش، برگزاری تورهای شرق آسیاست.
بعید است جایی بهتر از آویسا را برای رفتن به تورهای گردشگری پیدا کنید، شرکتی که با توجه به خدمات متنوعی که در تورهایش در نظر می‌گیرد، بهترین قیمت‌ها را ارائه کرده و شما را برای گرفتن مدارک سفر، راهنمایی کرده یا این که کارهای آن را از طرف شما انجام می‌دهد. شما می‌توانید برای مشاوره سفر و همچنین رزرو تور با شماره ۴۱۵۳۵ – ۰۲۱ تماس گرفته یا این که به سایت رسمی مجموعه آویسا تراول به آدرس avisatravel.com مراجعه نمایید.

https://www.asianews.ir/u/ddq
اخبار مرتبط
انتخاب از میان انبوه شهرهای زیبا و جذابی که می‌توان برای یک سفر خارجی فراموش نشدنی برگزید، کار دشواری است. شهرهای زیادی در آسیا، اروپا، آمریکای لاتین یا حتی آفریقا هستند که می‌توانند، میزبانی معرکه برایتان باشند. بهترین شهر برای سفر خارجی می‌تواند نزدیک مرزهای کشورمان باشد یا در جایی بسیار دور واقع شده باشد، مهم این است که با سلایق ما و اهداف سفرمان جور در بیاید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید