صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۳
کد خبر: 17271
گزارشگر: 2
۳۴۹
۰
۰
۱
مهاجرت به کانادا

مرحله به مرحله مهاجرت تحصیلی با آوا مهاجر

مرحله به مرحله مهاجرت تحصیلی با آوا مهاجر
کانادا کشوری است که دانشگاه‌های زیادی را به عنوان برترین دانشگاه‌های جهان ثبت کرده است. در واقع این کشور، ۳۲ دانشگاه را در بین ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان ثبت کرده که به طور کلی، عدد بزرگی است. از همین رو، تعداد زیادی از دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر آن می‌کوشند. کانادا با فراهم آوردن امکانات آموزشی و رفاهی مختلف برای دانشجویان، کشوری محبوب است و هر سال به هزاران دانشجو مجوز تحصیل می‌دهد.

در واقع، این کشور برخی از بهترین رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد و خانه‌ی تعداد زیادی از موسسات تحقیقاتی و پیشرو است. ما در ادامه می‌خواهیم شما را با مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی آشنا کنیم. پس به خواندن ادامه دهید.

مرحله‌ی اول: درک شرایط

اگر می‌خواهید با موفقیت از یک موسسه آموزشی یا دانشگاه معتبر در کانادا پذیرش بگیرید، باید شرایط مختلف برای اخذ پذیرش از این کشور را مطالعه کرده باشید. شما باید قوانین و مقررات مربوط به پروسه‌های اخذ مجوز تحصیلی را با دقت بخوانید و بررسی کنید.
در واقع در حالت ایده‌آل، شما حداقل باید از یک سال قبل خودتان را برای اخذ مجوز تحصیلی کانادا آماده کرده باشید. یعنی باید برای اقدامات خود، برنامه‌ریزی کنید. از الزامات و شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا می‌توان به پاسپورت معتبر، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی و تمکن مالی جهت زندگی در کانادا اشاره کرد. البته احتمال دارد که برخی دانشگاه‌ها در استان‌های مختلف کانادا، شرایط متفاوتی داشته باشند. برای همین بهتر است که مطالعه و بررسی از یک سال قبل آغاز شود.

مهاجرت به کانادا

مرحله‌ی دوم: رشته‌ی تحصیلی و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید

اولین مرحله برای انتخاب یک دانشگاه بررسی این است که آیا آن دانشگاه دانشجوی بین‌المللی می‌پذیرد یا خیر. در صورتی که این مورد تایید شد، می‌توانید آن را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید. همچنین هنگامی که برای اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا اقدام می‌کنید، باید رشته‌ی تحصیلی خاصی را نیز در نظر داشته باشید. اکثر دانشگاه‌های کانادا اکثر رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند و می‌توانید از این بابت مطمئن باشید. پس قبل از انتخاب رشته، گزینه‌های مختلف را مقایسه کنید تا به رشته‌ای برسید که واقعا به آن علاقه دارید.

مرحله‌ی سوم: در آزمون زبان شرکت کنید

برای اینکه با موفقیت وارد کانادا شوید، باید در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی شرکت کنید و مهارت خود را در این زبان‌ها اثبات نمایید. شما می‌توانید برای زبان انگلیسی در آیلتس یا تافل شرکت کنید و با توجه به رشته‌ی انتخابی و شرایط دانشگاه مورد نظر، نمره‌ی لازم را کسب کرده و برای اخذ پذیرش، درخواست نمایید.
شایان ذکر است که برای زبان فرانسه، می‌توانید یکی از آزمون‌های DALF، DELF یا TCF را انتخاب کنید، اگرچه آزمون TEF رایج‌ترین گزینه است.
برای شرکت در آزمون، باید هزینه را پرداخت کرده و تاریخ مورد نظر را رزرو کنید. قبل از شرکت در آزمون نیز حتما مهارت‌های خود در زبان مورد نظر را بالاتر ببرید.

مرحله‌ی چهارم: درخواست از دانشگاه‌ها

وقت آن رسیده مدارک خود را برای دانشگاه‌های مورد نظر ارسال نمایید. بهتر است حدود دوازده دانشگاه از کانادا را در نظر داشته باشید تا بتوانید برای تحصیل کارشناسی در کانادا، از یکی از آن‌ها پذیرش بگیرید. به خاطر داشته باشید که هزینه‌ی درخواست، ز 100 تا 250 دلار است. حواستان باشد که اینکار را به صورت تصادفی انجام ندهید. گزینه‌ها و شرایط را بررسی کنید، رشته‌ی مورد نظر را انتخاب کنید و با دقت مدارک را ارسال کنید. هرچه حرکت شما حساب‌شده‌تر باشد، احتمال اخذ پذیرش بیشتر می‌شود.
هنگام پر کردن اپلیکیشن، اطلاعات را دقیق و به همراه مدارک واقعی وارد کنید. پس از ارسال فرم و مدارک نیز، باید تا دریافت اخذ پذیرش خود منتظر بمانید. به یاد داشته باشید که بین این مدارک، انگیزه‌نامه‌ی شما نقش بسیار مهمی در اخذ پذیرش شما از دانشگاه کانادایی مورد نظرتان خواهد داشت.

مرحله‌ی پنجم: برای مجوز تحصیلی درخواست دهید

اگر از دانشگاه مورد نظر پذیرش گرفتید، باید برای اخذ مجوز تحصیل در کانادا اقدام نمایید. این مجوز را هم می‌توانید آنلاین و هم می‌توانید حضوری و از سفارت دریافت کنید. درخواست مجوز و ویزای تحصیلی شما باید با نامه‌ی پذیرش، پاسپورت و تمکن مالی به سفارت ارائه شود تا بدون دردسر، ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید.
اگر دانشگاه مورد نظر شما در کبک باشد، کنار نامه‌ی پذیرش، گواهی پذیرش کبک را نیز دریافت می‌کنید که باید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، به سفارت ارائه دهید. این گواهی CAQ نیز نام دارد.

مرحله‌ی ششم: زمان سفر به کانادا

پس از مصاحبه و اخذ ویزا و مجوز تحصیل در کانادا، وقت آن رسیده که برای سفر خود برنامه ریزی کنید. چمدان‌ها را جمع کنید و بلیط تهیه کنید. به یاد داشته باشید که قبل از تاریخ شروع ویزای تحصیلی خود نباید وارد کانادا شوید.

مرحله‌ی هفتم: زمان مطالعه

قبل از ورود به کانادا، مجوز و سایر مدارک شما در بندر ورودی به کشور بررسی می‌شود. این آخرین مرحله از تشریفات مهاجرت به کانادا است. پس از آن می‌توانید به راحتی به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا درس بخواید و مطالعه‌ی آکادمیک خود را شروع کنید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا با سازمان مهاجرتی آوا

دولت کانادا همیشه به دانشجویان بین‌المللی علاقه نشان داده است. چون آن‌ها جوان هستند، به زبان‌های خارجی تسلط دارند، برای کار انرژی دارند و به یادگیری فرهنگ جدید نیز علاقه نشان می‌دهند. این کشور پس از فارغ‌التحصیلی به دانشجویان مجوز کار پس از تحصیل می‌دهد تا شغل رویایی خود را پیدا کنند و در این کشور به فعالیت بپردازند. همچنین سیستم اکسپرس اینتری به دانشجویان کمک می‌کند تا سریع‌تر و بهتر اقامت دائم خود را دریافت نمایند. شرکت مهاجرتی آوا، با سال‌ها خدمات حرفه‌ای و درخشان در زمینه‌ی انواع مهاجرت به کانادا و کشورهای اروپایی، اینجاست تا با خدمات ۳۶۰ درجه و همه جانبه، و همچنین پشتیبانی ۲۴ ساعته، به شما در مسیر مهاجرتتان کمک کند و قدم به قدم، تمام مراحل را جلو ببرد. به این ترتیب شما با کمترین زحمت و نگرانی، به کشور مورد نظر خود، مهاجرت خواهید کرد.

https://www.asianews.ir/u/dds
اخبار مرتبط
بهترین کشور برای اپلای سریع چه کشوری است؟ این سوال، ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به مهاجرت تحصیلی را به خود مشغول کرده است. آیا اصلا می‌توان در یک بازه چند ماهه یا نهایتا یک ساله، شرایط و مقدمات مهاجرت تحصیلی را فراهم کرد؟ بله! امروزه شاهد هستیم که کشورهایی مثل کانادا و فرانسه، شرایط خوبی را برای مهاجرت دانشجویان خارجی فراهم کرده‌اند و تسهیلات خوبی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید