صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۸
کد خبر: 17280
گزارشگر: 464
۵۱۱
۰
۰
۱
مسعود پزشکیان با اشاره به رد لایحه حجاب در شورای نگهبان:

اجبار به عناد منجر می‌شود

اجبار به عناد منجر می‌شود
اگر بخواهید دستوری عمل کنید، نتایجی که می‌گیرید خیلی وقت‌ها ممکن است حالت عنادی و عکس‌العملی پیدا کند و به جای این‌که موضوع را به نتیجه برساند، آن را بدتر کند.

به گزارش آسیانیوز؛ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص ایرادات وارده به لایحه حجاب و عفاف گفت: «جزئیات این ایرادات هنوز به مجلس اعلام نشده است، اما به صورت کلی تیمی در مجلس دارند روی لایحه حجاب و عفاف کار و بررسی می‌کنند و این موضوع در صحن مجلس مطرح نشد که ما نظر بدهیم.»

مسعود پزشکیان در ادامه سخنانش در رابطه با تأثیرگذاری یا عدم اثر این نوع قانون‌گذاری در امر حجاب، ابراز داشت: «ببینید اصولا کار تربیتی و تغییر رفتاری یک امر پرورشی است و از نوع کارهای دستوری نیست. اگر بخواهید دستوری عمل کنید، نتایجی که می‌گیرید خیلی وقت‌ها ممکن است حالت عنادی و عکس‌العملی پیدا کند و به جای این‌که موضوع را به نتیجه برساند، آن را بدتر کند.

وی افزود: «این کاری که الان انجام دادند و آن چیزی که نوشته شده، باید به گونه‌ای باشد که جنبه تربیتی و پرورشی در آن پررنگ‌تر باشد. من اطلاع ندارم که چه طرح و برنامه‌ و ایده‌ای برای اجرای آن دارند، اما به صورت کلی در بحث تغییر رفتار به این سادگی با یک قانون و دستور نمی‌شود مسئله را حل کرد، خیلی چیزها باید اصلاح شود تا من تغییر رفتار پیدا کنم.»

https://www.asianews.ir/u/de2
اخبار مرتبط
محمود احمدی‌نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که به دلیل رد صلاحیت شدنش از سوی شورای نگهبان در انتخابات شرکت نمی کند؛ در همین حال مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب تبریز نیز به دلیل رد صلاحیت شدن در انتخابات پیش رو نوشت که قصد حمایت از کاندیداهای تایید صلاحیت شده را ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید