صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
کد خبر: 17313
گزارشگر: 2
۵۰۵
۰
۰
۳
درمان سریع سرماخوردگی در خانه

چگونه سرماخوردگی را سریع درمان کنیم؟

چگونه سرماخوردگی را سریع درمان کنیم؟
راه های درمان سرماخوردگی شامل تعدادی تکنیک های تخصصی پزشکی و مراقبت های خانگی است که باید به طور دقیق آن ها را رعایت کنید. درمان سریع سرماخوردگی باید به موقع و در دوره اوج بیماری انجام شود تا این ویروس مدت زمان زیادی در بدن بیمار باقی نماند.

البته باید توجه داشته باشید که تکنیک های خانگی و خود درمانی نمی تواند بدون درمان های پزشکی و تخصصی پزشکان باشد. شما نیاز است که در دوره بیماری قطعاً یک مرتبه نزد متخصصین مربوطه ویزیت شود و در ادامه به عنوان درمان های مکمل به تکنیک های خانگی روی بیاورید.

خوردن سوپ و خوراکی های مقوی

درمان فوری سرماخوردگی با خورن انواع سوپ و غذاهای آبکی تا حد زیادی ممکن خواهد بود. زیرا که افزایش میزان آب بدن و احساس نیاز بیشتر برای دفع آب از بدن کمک می کند که ویروس محلول در آب از بدن خارج گردد. در نتیجه سرعت بیشتری را در بهبودی ایجاد کند.
علاوه بر آن نیز باید گفت، مایعات کمک می کند که التهاباتی که در ناحیه گلو ایجاد شده است در کوتاه ترین زمان از بین بروند.
برخی می پرسند: برای درمان سرماخوردگی چه بخوریم؟ . توصیه می شود هرگز در برنامه غذایی خودتان خوراکی های چرب قرار ندهید. زیرا چربی ها می تواند به افزایش التهابات بینجامد و علائم بیماری بیشتر می شود.
خوراکی های مقوی مثل آبمیوه و انواع دانه های گیاهی که به تقویت بدن شما کمک می کنند از بهترین ماده های غذایی برای دوران بیماری از جمله سرماخوردگی است.
آجیل چهار مغز، شیر داغ، موز و .... این دسته از خوراکی ها می تواند تمامی مواد غذایی مورد نیاز بدن را تامین کنند و ضعف بدنی را از بین ببرند. در نتیجه بدن مقاومت بیشتری در برابر ویروس از خود نشان داده و بهبودی در زمان کوتاهی رخ خواهد داد.
در دوران سرماخوردگی ابداً از مواد غذایی ای استفاده نکنید که مواد نگه دارنده دارند، زیرا که می توانند موجب حساسیت گردند.

استفاده از بخور

دستگاه بخور این روزها در دسته انواع وسایلی قرار گرفته است که در تمامی خانه ها جزء وسایل ضروری می باشد. به دلیل این که پزشکان متخصص تا حد زیادی در فرهنگ سازی مصرف این دستگاه به درستی کار کرده اند و تمامی آگاهی های لازم را به مردم ارائه کرده اند. به همین دلیل تمامی مردان و زنان می دانند که یک دستگاه بخور را در منزل داشته باشند. شما هم می توانید برای خرید دستگاه بخور به راحتی و به صورت آنلاین از فروشگاه های معتبر خرید نمایید. برای خرید مطمئن تر پیشنهاد می کنیم از سایت های همان برندها خرید خود را انجام دهید.
این دستگاه شرایط خانه را می تواند برای کاهش مشکلات نوزادان و کودکان نیز متعادل کند. برای مثال اگر کودکان شما دچار بیماری های تنفسی هستند برای این که شرایط مساعد تری را برای بهبود وضعیت جسمی شان داشته باشند می توانید از مزایای دستگاه بخور بهره مند شوید.
دستگاه های بخور دارای مزایای بسیاری است که حتی می توانید در دوران غیر بیماری و به طور طبیعی از آن ها استفاده کنید. به شرطی که دستگاه بخور با کیفیتی انتخاب کنید.

استراحت کافی و گرم کردن بدن

استراحت کردن در دوران بیماری از مهم ترین نکاتی است که باید آن را رعایت کنید. زیرا افراد در این دوران باید با تغذیه و استراحت متناسب به سیستم ایمنی بدن بیفزایند. کسانی که به طور متناسبی استراحت نمی کنند در بلند مدت دچار ضعف سیستم ایمنی بدن می شوند. در نتیجه سرعت بهبودی به کندی پیش خواهد رفت.
گرم بودن بدن باعث می شود که افراد شرایط جسمانی بهتری را داشته باشند و در صورت تعریق نیز تا حد زیادی کاهش میزان ویروس در بدن را در پی خواهد بود. بسیاری افراد با خرید تشک برقی و استفاده از آن در تخت خواب پیش خوابیدن، ابتدا محل خواب خود را گرم میکنند و سپس به تخت خود میروند.
در هنگام بیماری بدن باید در حالت استراحت قرار گیرد تا بتواند خودش را ترمیم کند. در دوره بیماری بدن انرژی خودش را از دست داده و نمی تواند به حد کافی به فعالیت های روزانه و شغلی برسد.

دستگاه بخور

پرهیز از حضور در فضاهای آلوده

فضاهای آلوده به انواع ویروس باعث می شود که بدن شما توان مقابله با ویروس مبتلا به آن را نیز از دست بدهید. در نتیجه سیستم ایمنی شما با مشکلات جدی تری روبرو خواهد شد. محیط آلوده می تواند سرعت خروج ویروس از بدن تان کاهش یابد و مدت زمان بیشتری به بیماری مبتلا باشید.
بهتر است در فضایی که استراحت می کنید هوای تازه جریان داشته باشد. برای این منظور می توانید با خرید دستگاه تصفیه هوا کیفیت هوای محیط خانه و اتاقتان را افزایش دهید. در کنار این موارد نیز در صورت امکان حتی ملحفه ای که روی آن استراحت می کنید را نیز تمیز کرده و از نو و پاکیزه آن استفاده کنید.
بالش شما اگر لکه های آلوده ای روی آن وجود دارد نیز می تواند به ضرر شما باشد. پس ملحفه آن را نیز تعویض کنید.
علاوه بر آن نیز باید دست خودتان را در فواصل زمانی کوتاهی بشورید و قبل و بعد از غذا خوردن نیز با دست پاکیزه باشید. بعد از سرفه کردن و عطسه کردن نیز دست تان را با الکل ضد ویروسی کنید.
غرغره کردن نمک می تواند تا حد زیادی به از بین بردن تمامی میکروب ها و ویروس هایی که در دهان هستند کمک کند.

مصرف دمنوش های تقویت ایمنی

دمنوش های تقویتی همچون دمنوش پونه، آویشن و نعنا می تواند به گرم کردن بدن کمک کند. بدن گرم می تواند به درستی در برابر ویروس ها و میکروب های بدن از خود دفاع کند و حال فرد سریعاً به سمت بهبودی برود.
چای سبز نیز می تواند در کاهش میزان آبریزش بینی و گلو درد اثر بگذارد و ترشحات سینوسی را از بین ببرد. از دیگر انواع دمنوش هایی که در دوران سرماخوردگی توصیه می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مرزنجوش
  • مریم گلی
  • سیاهدانه
  • شیرین بیان
  • بابونه
  • عناب

هر کدام از این ها می تواند یک بخشی از مشکلات به وجود آمده در دوران سرماخوردگی را بهبود بخشد. بنابراین در طول ساعات شبانه روز یک لیوان از یک نوع از این دمنوش ها استفاده کنید.

دست پاکیزه

خاتمه

انواع درمان خانگی سرماخوردگی بزرگسالان بهترین تکنیک هایی است که می تواند در کنار درمان های تخصصی و پزشکی روند بهتر شدن سرماخوردگی شما را سرعت بخشد.
در صورتی که به یک دستگاه بخور استاندارد و مناسب نیازمند هستید، پیشنهاد می کنیم که محصولات برند امسیگ را مقایسه کنید و در نهایت بر حسب نیاز بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای این منظور می توانید به راحتی امسیگ را در گوگل سرچ کرده و در سایت آن، محصولات مختلف را مشاهده و بررسی نمایید.

https://www.asianews.ir/u/dew
اخبار مرتبط
قصد داریم در ادامه با راه‌های مختلفی که برای درمان سرفه خلط‌دار وجود دارد آشنا شویم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید