صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۳
کد خبر: 17351
گزارشگر: 306
۱۵۶
۰
۰
۳
دبیرسومین همایش هنر صنعت طلا خبر داد

برگزاری بزرگترین همایش بین المللی علمی و تخصصی در صنعت جواهرآلات در یزد

برگزاری بزرگترین همایش بین المللی علمی و تخصصی در صنعت جواهرآلات  در یزد
یزد - دبیر این همایش تصریح داشت : این همایش که بزرگترین همایش علمی و تخصصی در صنعت جواهرآلات است، جمعه نوزدهم آبانماه با حضور خانواده بزرگ هنرصنعت طلا و جواهرات و میهمانان خارجی در هتل کریاس پلاس میبد به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد

آسیانیوز / یزد ؛ «محمد فرخی» دبیر این همایش در جمع اصحاب رسانه استان از وجود مولفه‌های تخصصی همچون حضور بزرگان صنف طلا و جواهرات کشور و بلاگرهای تخصصی حوزه طلا و جواهرات و نیز برای اولین بار برپایی ۱۷ غرفه نمایشگاهی در حاشیه برگزاری این همایش با حضور بزرگترین تولیدکنندگان کشور خبر داد .

 وی  خاطرنشان کرد : در این همایش شاهد حضور اساتید بزرگ کشور در بخش‌های مختلفی مانند طراحی، استفاده از تکنولوژی‌های حوزه طلاسازی، فعالیت در فضای مجازی و تکنیک‌های فروش، اقتصاد در طلا و نیز فراوری طلا به منظور بهره‌مندی از تجربیات و آموزش‌های آنان با توجه به ضعف این حوزه در استان یزد خواهیم بود .

دبیر همایش صنعت جواهرآلات شهر جهانی یزد با اشاره به اینکه  یزدی ها از قدیم در حرفه زرگری و شیوه استخراج طلا تبحر خاصی داشتند تا جایی که استان‌های دیگر برای قالبگیری، طلای خود را به یزد می آوردند و این نشان می‌دهد که از گذشته زرگری یک شاخص اقتصادی مهم در یزد بوده است گفت : در دی‌ماه ۹۹  شهر جهانی یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات سنتی معرفی شده است .  

فرخی در ادامه افزود : از ویژگی‌های طلای کشورمان عیار طلای ایران  می باشد و در رقابت با کشوررهای دیگر مانند ترکبه سرامد بوده که در این همایش در قالب برگزاری کارگاههای اموزشی ارتقای دانش فعالان در این حوزه رقم خواهیم خورد .

فرخی بعنوان مؤلف سه جلد کتاب در خصوص صنعت طلا و جواهرات به معرفی صنعت قالکاری پرداخت و بابیان اینکه  قالکاری ۹۹۵ اولین مجموعه قالکاری استان یزد اظهار داشت :  قال کاری به مفهوم بازیافت فلزات ارزشمندی مانند طلا در فرایند ساخت جواهرات است چرا که معمولاً در فرایند تولید جواهرات مقداری طلا هدر می‌رود که باعث ضرر و زیان در حرفه طلاسازی می‌شود.

دبیر این همایش با بیان اینکه  دومین همایش که در سالن همایشهای بین المللی در تهران با حضور ۵۰۰ نفر از فعالان این حوزه برگزارشد تخصصی‌ترین همایش حوزه جواهرات کشور طی ۱۰ سال گذشته شناخته شد گفت : یزد از پتانسیل بالایی برای برگزاری نمایشگاه‌های بزرگی در حوزه صنعت جواهرات کشور برخوردار است و در این راستا خوشبختانه اخیراً مجوز برگزاری چنین نمایشگاهی را برای سال آینده کسب کردیم.

فرخی با بیان اینکه در این همایش افتخار میزبانی تمام فعالان این صنف در همایش هنرصنعت طلا  آنهم به صورت رایگان هستیم اضافه کرد : هزینه‌های این همایش توسط حامیان مالی که از فعالان این هنرصنعت هستند، تامین خواهد شد .

وی از تجلیل از برترینهای المپیاد طلا و جواهرات کشور در سال جاری طی این همایش  و نیز حضور میهمانانی از برخی کشورهای خارجی مانند امارات متحده عربی و نیز مهیمانانی از شهرای مختلف کشور مانند اصفهان، تهران، مشهد و شیراز خبر داد .

فرخی در پایان با اشاره به اینکه امسال نیز میزبان ۸۵۰ نفر از فعالان، تولیدکنندگان و صاحبنظران کشور در میبد یزد خواهیم بود مهمترین هدف برگزاری این همایش را ارتقای تجربیات فعالان هنرصنعت طلا و جواهر و نیز احیای جایگاه یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات خواند و گفت: البته تلاش داریم یزد را با توجه به سبقه فعالیت در این هنرصنعت به عنوان شهر جهانی زیورآلات در یونسکو نیز به ثبت برسانیم.

سید محمد جواد عرفانفر

 برگزاری بزرگترین همایش بین المللی علمی و تخصصی در صنعت جواهرآلات  در یزد ، محمد فرخی  دبیر همایش

https://www.asianews.ir/u/dfx
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید