صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۷
کد خبر: 17353
گزارشگر: 464
۴۵۱
۰
۰
۱
نهاد جاسوسی و اطلاعاتی کره جنوبی:

همسایه شمالی یک میلیون گلوله توپ به روسیه فرستاد

همسایه شمالی یک میلیون گلوله توپ به روسیه فرستاد
زرادخانه نظامی پیونگ‌یانگ که یکی از منابع عظیم گلوله‌های توپخانه و راکت‌های جهان است و به باور کارشناسان نظامی می‌توان در آن «سلاح‌های دوران شوروی سابق» را هم یافت، کمک نظامی بالقوه ارزشمندی برای تقویت ماشین جنگی روسیه در جنگ با اوکراین محسوب می‌شود.

به گزارش آسیانیوز به نقل از ایندیپندنت فارسی؛ به گفته نهاد جاسوسی و اطلاعاتی کره جنوبی، همسایه شمالی از ماه اوت به این‌سو ۱۰ محموله تسلیحاتی به روسیه فرستاده است.

نهاد جاسوسی و اطلاعاتی کره جنوبی می‌گوید پیونگ‌یانگ بیش از یک میلیون گلوله توپ به روسیه تحویل داده است.

به گزارش بلومبرگ، گمان می‌رود مسکو از ۱۰ محموله تسلیحاتی که کره شمالی از ماه اوت به این سو به روسیه فرستاده است، در جنگ اوکراین استفاده می‌کند. این محموله‌ها احتمالا پس از سفر نادر سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در اواخر ژوییه به کره شمالی، روانه روسیه شده‌اند.

وزیر دفاع روسیه در این سفر، ضمن شرکت در مراسم‌ و جشن‌های هفتادمین سالگرد «روز پیروزی» [پایان جنگ کره]، در کنار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از آخرین تسلیحات این کشور بازدید کرد.

این خبر در گرماگرم رزمایش هوایی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی در منطقه منتشر می‌شود. هدف از این رزمایش عظیم که از دوشنبه آغاز شد، شبیه‌سازی یک عملیات ۲۴ساعته در زمان جنگ به منظور تقویت آمادگی توان نظامی و قابلیت‌های همکاری بین ارتش‌های دو کشور اعلام شد.

زرادخانه نظامی پیونگ‌یانگ که یکی از منابع عظیم گلوله‌های توپخانه و راکت‌های جهان است و به باور کارشناسان نظامی می‌توان در آن «سلاح‌های دوران شوروی سابق» را هم یافت، کمک نظامی بالقوه ارزشمندی برای تقویت ماشین جنگی روسیه در جنگ با اوکراین محسوب می‌شود. خاصه آنکه به باور کارشناسان نظامی، جنگی که از فوریه ۲۰۲۲ با حمله نظامی روسیه به اوکراین شروع شد، ماه‌ها است که فرسایشی شده و به نظر می‌رسد زرادخانه روسیه را با چالش جدی روبرو کرده است.

https://www.asianews.ir/u/dfz
اخبار مرتبط
جو بایدن در ۱۸ آگوست، میزبان، نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور کره جنوبی، به عنوان اولین نشست مستقل بین رهبران سه کشور خواهد بود.
در حالی که اتحادیه اروپا حریم هوایی کشورهای عضو این اتحادیه را به روی همه هواپیماهای روسی بست و ناتو در برابر روسیه اعلام برخورد نظامی کرد، ولادیمیر پوتین یک دستور هسته ای داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید