صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۳
کد خبر: 17383
گزارشگر: 464
۳۶۴
۰
۰
۲
گفت‌وگو با مهندس مهدی رضایی، مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک پرنیان؛

پرنیان؛ نامی بی‌رقیب در صنعت کاشی و سرامیک

پرنیان؛ نامی بی‌رقیب در صنعت کاشی و سرامیک
پرنیان یک نام اصیل ایرانی به معنی ابریشم، حریر و دیباست و در گذشته پارچه‌های منقش به نگاره‌های زیبا و پارچه‌های ابریشمی مخصوص نوشتن را پرنیان می‌گفتند.

به گزارش آسیانیوز؛ همایون فدایی ـ در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی و سرامیک، فرصتی دست داد تا با مهندس مهدی رضایی، مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک پرنیان گفت‌وگو کنیم که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

* چرا نام شرکت را پرنیان انتخاب کردید؟


پرنیان یک نام اصیل ایرانی به معنی ابریشم، حریر و دیباست و در گذشته پارچه‌های منقش به نگاره‌های زیبا و پارچه‌های ابریشمی مخصوص نوشتن را پرنیان می‌گفتند. دستورات حکومتی مهم را روی پرنیان می‌نوشتند؛ چرا که پارچه ارزشمندی بوده است. انتخاب برند ما به این نام به همه این دلایل بود و با این دیدگاه کاشی‌ها و محصولات ارزشمندی را برای کفپوش و دیوارپوش‌های منازل تولید می کنیم.

* ارزیابی شما از نمایشگاه امسال چگونه است؟


خوشبختانه امسال نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شد که فضای بسیار خوبی برای نمایش محصولات‌مان داریم. اما از آنجایی‌که نسبت به شهر کمی دور است و اطلاع‌رسانی هم به‌قدر کافی نبود، تعداد بازدیدکنندگان کم بود که باعث تأسف ماست. البته بایستی بگ.یم در مجموع با تجربیاتی که در این نمایشگاه به‌دست آوردیم، قطعا شهر آفتاب مکان مناسب‌تری برای برگزاری نمایشگاه است، به دلیل این‌که در سئول مشکلات ترافیک و پارکینگ وقت زیادی را از ما می‌گرفت.

* نقاط قوت و ضعف نمایشگاه از نظر شما چیست؟


از نقاط قوت آن، فضای گسترده عرضه و ارائه محصولات و دسترسی آسان است، با این‌همه باید یادآور شد که دور بودن از شهر باعث تعداد کم بازدیدکنندگان می‌شود. در کل از نظر فضاسازی و ارائه خدمات به تولیدکنندگان و همکاری مسئولان بسیار عالی است و مشکلی از این حیث نداشتیم و مشکل شاید در نحوه اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی مناسب بوده که مردم از وجود چنین نمایشگاهی آگاه شوند. شاید اگر اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتری صورت می‌گرفت، شاهد استقبال بیشتری بودیم.

* لطفا در مورد تنوع محصولات خود برای مخاطبین روزنامه آسیا توضیحاتی را بفرمایید؟


محصولاتی که ما تولید می‌کنیم، از نظر سایز، طرح و رنگ‌بندی بسیار ویژه و خاص هستند. به‌طوری‌که سخت‌پسندترین افراد هم از محصولات ما استقبال می‌کنند و تقریبا در ایران بی‌رقیب هستیم. محصولات ما شامل کاشی و سرامیک در تمام سایزهاست.

* برنامه شما برای آینده و تولید محصول چیست؟


تمام تمرکز ما بر روی تولید کاشی و سرامیک است و چشم‌اندازمان این است که در تمام شهرهای بزرگ دنیا شعبه پرنیان داشته باشیم.

* آیا در حال حاضر صادرات هم دارید؟


بله، بزرگترین شوروم خاورمیانه در شهر بغداد به نام BCC توسط مهندسین ما به نام پرنیان ساخته شده است. بزرگترین شوروم و نمایشگاه تخصصی کاشی و سرامیک را هم گروه معماران ما در شهر اصفهان طراحی کردند که پیشنهاد می‌کنم عموم مردم حتما از آن بازدید کنند.

* طرح توسعه شما برای آینده چیست؟


بیشتر برنامه‌ریزی‌های ما برای فروش در بازارهای جدید است.

* شما اگر به جای برگزارکننده نمایشگاه بودید، چه تمهیداتی را در نظر می‌گرفتید؟


تبلیغات را بیشتر می‌کردم تا مخاطب بیشتری را جذب کنم، چون به‌نظر من جذب مخاطب در این دوره ضعیف بود. درواقع تنها انتقاد من جذب اندک مخاطب بود.

* چشم‌انداز صنعت کاشی و سرامیک ایران را چگونه می‌بینید؟


اگر به این صنعت کمک نشود با رقبای جدی که ما در منطقه داریم به دلیل از دست دادن بازار صادرات، قطعا شکست خواهیم خورد. چون هند یکی از رقبای جدی برای ما است که حدود 30 درصد از نظر قیمت، محصولاتش را ارزان‌تر ارائه می‌دهد و در حال تصاحب بازار ماست.

عکس: خدیجه جعفری

https://www.asianews.ir/u/dgw
اخبار مرتبط
این روزها شهر آفتاب، میزبان بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید