صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۸
کد خبر: 17416
گزارشگر: 2
۵۹۰
۰
۰
۱
یادگیری فرانسوی

۰ تا ۱۰۰ آموزش زبان فرانسه به کودکان

۰ تا ۱۰۰ آموزش زبان فرانسه به کودکان
آموزش زبان فرانسه به کودکان چه اهمیتی دارد؟ در این مقاله ۰ تا ۱۰۰ آموزش زبان فرانسه برای کودکان را برای شما آورده‌ایم.

سن کودکی، طلایی‌ترین زمان برای یادگیری زبان دوم است. کودکان در سنین کم زبان دوم را به سرعت و به آسانی یاد می‌گیرند، اما یادگیری هر نوع زبان جدید ممکن است چالش‌های زیادی داشته باشد. یکی از پرطرفدارترین زبان‌هایی که امروزه در میان بیشتر افراد محبوبیت پیدا کرده، زبان فرانسوی است. این زبان هم برای آموزش به کودکان مناسب است. آموزش زبان فرانسه به کودکان باید قدم به قدم و طبق اصول انجام شود که در ادامه در این خصوص بیشتر صحبت می‌کنیم.

چرا کودکان باید زبان فرانسوی را بیاموزند؟

قبل از اینکه در خصوص نحوه آموزش زبان فرانسه به کودکان صحبت کنیم، لازم است که ابتدا در مورد مزایای یادگیری این زبان صحبت کنیم. سنین پایین و کودکی بهترین زمان برای یادگیری زبان جدید است. ذهن کودک در این سن آمادگی کامل داشته و یادگیری زبان دوم اصلا کار دشواری نیست. بنابراین بهتر است که یادگیری زبان فرانسه را از سنین پایین شروع کنید تا درک بهتر و بیشتری نسبت به این زبان و فرهنگ کشور فرانسه داشته باشید.
همچنین مزایای دیگر یادگیری زبان فرانسه، ایجاد موقعیت‌های شغلی در آینده است. چه بسا بهتر است که از سنین کودکی به فکر آینده و شغل کودک خود باشید. در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را دارید، یادگیری زبان فرانسه از کودکی ضرورت پیدا می‌کند. کشور فرانسه جزو کشورهای پیشرفته از نظر اقتصاد با فرهنگ غنی بوده که می‌تواند مقصد بسیار خوبی برای همه مهاجران ایرانی باشد.

آموزش زبان به کودکان

صفر تا صد آموزش زبان فرانسه به کودکان

آموزش زبان فرانسه به کودکان آنقدرها هم که به نظر می‌رسد، سخت نیست. تنها کافی است که به صورت اصولی و پله پله پیش بروید. سعی کنید آموزش را با بازی و کارهایی که کودک دوست دارد، تلفیق کنید تا یادگیری برای او هم خسته‌کننده نباشد. در ادامه روش‌های مختلف آموزش زبان فرانسه به کودکان را برای شما بازگو می‌کنیم.

  • ثبت نام در کلاس زبان فرانسه

اولین قدم برای آموزش زبان فرانسه به کودکان، شرکت در کلاس زبان فرانسه است. می‌توانید از کلاس‌های آنلاین و حضوری بهره ببرید. امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی، می‌توانید حتی کلاس‌های آنلاین زبان فرانسه را با بازی و فعالیت‌های مختلف تجربه کنید. اگر از روش‌های نوین تدریس در کلاس‌ها برای آموزش زبان به کودک استفاده شود، هیچ گاه سطح کلاس برای کودکان خسته‌ کننده نخواهد بود. بهتر است که قبل از شرکت در کلاس زبان، بهترین آموزشگاه زبان شهر خود را شناسایی کنید. آموزشگاه زبان سفیر در تمامی شهرهای ایران شعبه دارد و زبان فرانسه را با جدیدترین متد به کودکان دلبند شما آموزش می‌دهد.

  • استفاده از زبان فرانسه در مکالمات و زندگی روزمره

یکی از بهترین روش‌هایی که کودکان به راحتی می‌توانند زبان فرانسه را یاد بگیرند، به کار بردن این زبان در زندگی روزمره است. کودکان خود را تشویق کنید که هر لغت و جمله‌ای که آموختند را در زندگی و مکالمات روزمره خود استفاده کنند. می‌توانید شما هم در این کار آن‌ها را همراهی کنید و با زبان فرانسه با آن‌ها صحبت کنید. توجه داشته باشید که آموزش زبان فرانسه به کودکان تنها به مکان یا زمان خاصی تعلق ندارد و می‌توانید حتی به صورت روزمره در تمام کارهای روزانه خود برای تقویت بهتر، از زبان فرانسه استفاده کنید. به طور مثال سلام و احوالپرسی با کودک را به زبان فرانسه انجام دهید یا به زبان فرانسوی از کودک بخواهید تا اشیا را به شما بدهد.

  • یادگیری زبان فرانسه را با الفبا و اعداد شروع کنید

در ابتدای کار لازم است که ابتدایی‌ترین چیزها یعنی حروف الفبا به کودک آموزش داده شود. می‌توانید این کار را با آهنگ یا بازی انجام دهید. یکی از بازی‌هایی که برای یادگیری الفبای فرانسه انجام می‌شود، این است که کارت‌هایی با 16 مربع را آماده کنید. روی هر مربع حروف الفبا را بنویسید. سپس از کودکان بخواهید تا همه حروف الفبای ذکر شده را روی کارت خط بکشد. بدین صورت از طریق بازی حروف الفبا را یاد می‌گیرد.
برای یادگیری اعداد و مرور آن هم می‌توانید تمامی اقلامی که در منزل دارید را بشمارید. مثل اسباب‌بازی، پنجره، صندلی و … . با کودکان بازی قیمت‌گذاری را انجام دهید یا یک شماره را نام ببرید و از او بخواهید تا قیمت را حدس بزند. بدین صورت با اعداد و ارقام بیشتر آشنا می‌شود.

آموزش زبان فرانسه

  • گوش کردن موسیقی را فراموش نکنید

یکی از بهترین سرگرمی‌ها برای آموزش زبان فرانسه به کودکان گوش دادن موسیقی است. می‌توانید از اشعار کودکانه به زبان فرانسه استفاده کنید و حتی همراه با آن‌ها هم زمزمه کنید. روزانه زمانی را برای این کار اختصاص دهید تا کودک از گوش دادن به موسیقی لذت ببرد و به آن عادت کند. این کار موجب تقویت لغات و مکالمه آن‌ها می‌شود.

  • زبان فرانسه را به تدریج و آهسته به کودکان یاد دهید

همه کارشناسان و متخصصان معتقدند که یادگیری یک زبان جدید در ابتدا برای کودکان شاید ترسناک به نظر برسد. بنابراین آموزش زبان فرانسه به کودکان باید به صورت تدریجی و آهسته صورت گیرد. حتی برای ثبت نام در کلاس زبان هم ابتدا باید آزمون تعیین سطح زبان از کودک گرفته شود و دقیقا مطابق با سطح او آموزش انجام شود. بهتر است که همزمان مفاهیم زیادی به کودک آموزش داده نشود. به یاد داشته باشید که هل دادن کودک بیش از ظرفیت او برای یادگیری زبان، نه تنها در فرایند یادگیری کمک کننده نیست، بلکه کودک را از یادگیری زبان جدید زده می‌کند. پس گام به گام و آهسته برای یادگیری زبان قدم بردارید.

  • یادگیری افعال فرانسوی و چگونگی تغییر شکل آن

در روند آموزش زبان فرانسه به کودکان، یادگیری افعال و تغییر شکل آن اهمیت زیادی دارد. افعال فرانسوی از نظر حالت و زمان تغییر شکل می‌دهند. آموزش تغییر افعال اهمیت زیادی دارد. چرا که اگر این آموزش از کودکی انجام نشود، آموختن آن در سنین بالا سخت‌تر می‌شود و دانش آموزان آن را فراموش می‌کنند. این کلمات بهتر است پیش از دبستان و در زندگی روزمره با تمرین و تکرار آموخته شود. با تکرار پی در پی این افعال، آموختن آن برای کودکان آسان می‌شود.

  • یادگیری لغات را به یک سرگرمی تبدیل کنید

لغات ابتدایی و جالبی که بچه‌ها از یادگیری آن لذت می‌برند را به صورت سرگرمی و بازی آموزش دهید. به طور مثال اشیای درون منزل را با لغات فرانسوی روی آن برچسب بزنید تا کودک هر روز با این نام آن را ببیند. همچنین برای یادگیری رنگ‌ها می‌توانید از یک کتاب رنگ آمیزی استفاده کنید و از لغات فرانسوی برای اسامی رنگ‌ها استفاده کنید.
اشیای منزل را با رنگ‌های مختلف کدگذاری کنید. همچنین می‌توانید حیوانات یا اشیا را به صورت نقاشی بکشید و هر لغت فرانسوی را از این طریق بیاموزید. این روش موجب تقویت لغت کودک به همراه بازی و سرگرمی است.

  • از دیدن فیلم‌های فرانسوی غافل نشوید!

به راحتی با کودکان خود بر روی مبل بنشینید و فیلم‌ها و برنامه کودک‌های فرانسوی را با هم تماشا کنید. دیدن فیلم‌های زبان اصلی فرانسوی برای تقویت زبان کودکان اهمیت زیادی دارد. زمانی که کودک تا حدودی با لغات فرانسوی آشنا شد، در اینصورت دیدن فیلم را شروع کنید.

  • فرهنگ فرانسوی را به منزل خود بیاورید

در آخر، زمانی که شما یا کودک‌تان در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، بهترین کاری که باید انجام دهید آشنا شدن با فرهنگ زبان جدید است. به طور مثال باید با غذاهای فرانسوی، نوع پوشش، فرهنگ و … آشنا شوید. بهتر است از ابتدا کودکتان را با غذاهای فرانسوی آشنا کنید. بیشتر کودکان به کروسان، ماکارونی، باگت و … علاقه دارند. پس با معرفی غذاهای فرانسوی، علاقه کودکان خود را به این زبان بیشتر کنید.
به یاد داشته باشید که تشویق کودکان به یادگیری زبان را فراموش نکنید. یادگیری زبان تنها به معنای حفظ کردن لغات و دستور زبان نیست. آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم کشور مورد نظر هم نقش بسیار مهمی در روند یادگیری زبان دارد.

سخن پایانی در خصوص آموزش زبان فرانسه به کودکان

در این مقاله در مورد آموزش زبان فرانسه به کودکان صحبت کردیم. سنین کودکی بهترین زمان برای یادگیری زبان جدید به خصوص فرانسه است. با شرکت در کلاس‌های آموزش زبان فرانسه سفیر، می‌توانید سطح زبان خود را تا حد زیادی تقویت کنید. تمامی نکات و مواردی که برای یادگیری زبان فرانسه در سنین کودکی لازم است، در مقاله بالا برای شما آورده شده تا با رعایت آن به سطح خوبی از زبان دست پیدا کنید.

https://www.asianews.ir/u/dhv
اخبار مرتبط
آموزشگاه سفیر گفتمان چه خدماتی ارائه می‌دهد؟ در این مقاله در مورد خدمات آموزشگاه سفیر به صورت عمومی و اختصاصی صحبت می‌کنیم با ما همراه باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید