صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۴
کد خبر: 17423
گزارشگر: 464
۴۶۷
۰
۰
۲
جنگ حماس و اسرائیل؛

آیا پایان جنگ، پایان نتانیاهو خواهد بود؟

آیا پایان جنگ، پایان نتانیاهو خواهد بود؟
در شرایطی که توقف حملات و آتش‌بس، خواست جامعه بین‌الملل و حتی متحدان اسرائیل است، به‌نظر می‌رسد بنیامین نتانیاهو چندان توجهی به این مسئله ندارد در این‌باره برخی معتقدند او برای بقای خود در قدرت می‌جنگد.

به گزارش آسیانیوز؛ به گفته کارشناسان، نقص‌های امنیتی آشکارشده پس از حمله حماس می‌تواند بزرگترین و احتمالا مهلک‌ترین ضربه را به باسابقه‌ترین نخست‌وزیر اسرائیل وارد کند که در حال حاضر با مشکلات حقوقی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند.

به نقل از یورونیوز، اسرائیلی‌ها که در سال گذشته با بازگشت نتانیاهو به قدرت، به شدت دچار اختلاف و چنددستگی‌ شده بودند، در جنگ علیه حماس متحد شده‌اند. فرانس‌پرس در گزارشی آورده است که به‌رغم این موضوع، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که رهبر سیاسی اسرائیل، باید برای بقای خود پس از پایان درگیری‌های جاری بجنگد.

توبی گرین، مدرس علوم سیاسی در سیاست در دانشگاه برایلان اسرائیل و پژوهشگر دانشکده اقتصاد لندن، معتقد است: «حمایت از نتانیاهو و دولت ائتلافی وی حتی قبل از ۷ اکتبر رو به افول بود و از زمان شروع جنگ نیز بسیار کاهش یافته است. اگر در حال حاضر انتخابات در این کشور برگزار شود، نتانیاهو به‌شدت شکست خواهد خورد.»

https://www.asianews.ir/u/di3
اخبار مرتبط
ارتش اسرائیل تأیید کرد که حملات راکتی علیه شمار زیادی از شهرهای این کشور در جریان است و شهرهای اشکلون، اشدود، رمله، ریشون لتصیون، تل‌آویو و ده‌ها شهرک دیگر زیر آماج راکت قرار دارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید