صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۲
کد خبر: 17452
گزارشگر: 213
۲۲۲
۰
۰
۰
افشاگری نماینده مجلس از

پشت پرده جنجالی فیلترینگ در ایران چیست؟

پشت پرده جنجالی فیلترینگ در ایران چیست؟
یک نماینده مجلس گفت: گردش مالی وی پی ان دست کسانی است که فیلتر می کنند؛ وی پی ان فروش ها در داخل کشور هستند نه خارج کشور..

به گزارش آسیانیوز، من معتقدم و صریحا می گویم که نویسندگان برنامه فیلترینگ همان هایی هستند که نویسندگان VPN هم هستند. یعنی کسی که برنامه فیلترینگ را می نویسد یا خودش مستقیما یا به واسطه چند نفر وی پی ان را می فروشد.

یک نماینده مجلس گفت: گردش مالی وی پی ان دست کسانی است که فیلتر می کنند. وی پی ان فروش ها در داخل کشور هستند نه خارج کشور.

جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در برنامه‌ای در صداوسیما با انتقاد از وضعیت فیلترینگ در کشور گفت: من خودم فوتبال می‌بینم، مردم دسترسی به فضای مجازی را دارند ولی به سختی.

وی ادامه داد: من معتقدم و صریحا می گویم که نویسندگان برنامه فیلترینگ همان هایی هستند که نویسندگان وی پی ان هم هستند. یعنی کسی که برنامه فلیترینگ را می نویسد یا خودش مستقیما یا به واسطه چند نفر وی پی ان را می فروشد.

این نماینده مجلس افشا کرد که گردش مالی وی پی ان ها دست کسانی است که فیلتر می کنند.

به گزارش خبرآنلاین، نیک بین توضیح داد : ما به وزارت ارتباطات رفتیم و آنجا اعتراض کردند که آقای نیک بین شما تحقیق و تفحص را امضا کردید که برای خارج از کشور است. در صورتیکه این درست نیست. یعنی برای خارج از کشور نیست بلکه برای داخل کشور است و وی پی ان فروش ها داخل کشور هستند./

https://www.asianews.ir/u/dix
اخبار مرتبط
انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۳ امکان فیلترینگ اینترنت در جهان به صفر برسد.
در حالی که خبر مبارزه واقعی مارک زاکربرگ و ایلان ماسک در فضای شبکه‌های مجازی منتشر شد و همگان را متعجب کرد، اپلیکیشن «تریدرز» در نخستین روز رونمایی، در ایران فیلتر شد!
سال ۲۰۲۱ میلادی یک محقق دانشگاه کالیفرنیا در مقاله‌ای نوشت پدیده «ابر طوفان خورشیدی» سبب قطع برق و اینترنت در سراسر جهان خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید