صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۵
کد خبر: 17466
گزارشگر: 306
۱۳۰
۰
۰
۲

به ازای هر سه ازدواج یک مورد طلاق ثبت شده است / فعالیت‌های طرح سامان خانواده در ۶ محور تدوین شده است

به ازای هر سه ازدواج یک مورد طلاق ثبت شده است / فعالیت‌های طرح سامان خانواده در ۶ محور تدوین شده است
یزد - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده به ازای هر سه ازدواج یک مورد طلاق ثبت شده است

آسیانیوز / یزد ؛ «جمال قهرمانی»  دراولین نشست مطبوعاتی خود در جمع اصحاب رسانه استان با بیان اینکه  یکی از محورهای سند یزد نوین موضوع سامان خانواده شامل ۱۵ برنامه اقتصادی، عمرانی و فرهنگی اجتماعی است  اقزود : طی ۱۰ سال گذشته میزان طلاق در کشور ۳۵ درصد رشد داشته و در استان یزد این مهم ۵۸ درصد افزایش یافته است،

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به اینکه  فاز دوم طرح تحولی سامان خانواده ذیل سند «یزد نوین» در راستای مردمی سازی است  تصریح داشت : اکنون در صدد آشنایی مردم با طرح سامان خانواده با همکاری تشکلهای مردمی هستیم و در فاز دوم طرح، مردمی سازی طرح را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود : با توجه به اهمیت اقدامات انجام شده در حال حاضر نزدیک به ۷۰ درصد دستگاه‌های اجرایی استان یزد نسبت به طرح سامان خانواده توجیه شده و برای مأموریت‌های تعیین شده برنامه‌ریزی کردند.

به گفته این مقام مسئول افزایش ازدواج، کاهش سن ازدواج و کاهش هزینه ازدواج، بهبود روابط در خانواده و افزایش فرزندآوری و کاهش طلاق از جمله اهئاف کمی این طرح است .

قهرمانی با ابراز تاسف از اینکه طی ۱۰ سال گذشته آن طور که باید برای مدیریت ازدواج و طلاق در کشور برنامه‌ریزی جدی انجام نشده است ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح بتوان گام مؤثری در جهت چند برابری آن برداشت .

« دکترمحمد حسبن رحیمی نسب »  مدیر اجرایی طرح سامان خانواده استان یزد نیزدراین نشست اظهار داشت  : فعالیت‌های طرح سامان خانواده در ۶ محور شامل ترویج ازدواج، تسهیل ازدواج، تشکیل خانواده، تعالی خانواده، تحکیم خانواده و تکلیف خانواده در استان تدوین شده است.

وی با بیان اینکه معتقدیم اگر این طرح اجرایی شود می‌تواند شاخص‌های مثبت در حوزه خانواده را ارتقا بخشد؛ طرح سامان را یکی  از طرح‌های تحولی استان عنوان کرد و گفت : در این طرح  ۲۵ آسیب مستقیم در حوزه خانواده که در دو دهه اخیر سیر صعودی داشته است مورد اهتمام قرار گرفته است .

رحیمی نسب « همسان نبودن ادبیات فعالین حوزه ازدواج و خانواده»، «روان نبود عملیات‌های حوزه خانواده»، «نبود شبکه معاندار بین مجموعه‌های دولتی و مردمی»، «عدم انجام اقدامات تخصصی»، «نبود مدیریت واحد برای نظارت و ارزیابی قوی» را پنج آسیب جدی در حوزه خانواده دانست وابراز امیدواری کرد چنانچه به موقع و مستمر این پنج مؤلفه شناسایی  شده در جریان عملیات خانواده لحاظ شود می‌تواند شاخص‌های منفی را کم و شاخص‌های مثبت را افزایش دهد.

مدیر اجرایی طرح سامان خانواده استان یزد با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار نفر در این استان در گروه سنی ۲۲ تا ۳۷ سال، پشت خط ازدواج قرار دارند از رسانه خواست تا  به رسالت خود در حوزه خانواده و تبیین این طرح در بین مردم نقش آفرینی کنند.

سید محمد جواد عرفانفر

 به ازای هر سه ازدواج یک مورد طلاق ثبت شده است / فعالیت‌های طرح سامان خانواده در ۶ محور تدوین شده است ، جمال قهرمانی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ، دکترمحمد حسبن رحیمی نسب  مدیر اجرایی طرح سامان خانواده استان یزد

 

https://www.asianews.ir/u/djc
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید