صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۹ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۱
کد خبر: 17481
گزارشگر: 464
۴۳۶
۱
۰
۳
یادداشت| دکتر حمزه رضایی

فرار نخبه‌ها

فرار نخبه‌ها
وزیر آموزش و پرورش گفت: یک ماه نخبگان غیرآمریکایی از این کشور خارج شوند چیزی از آمریکا باقی نخواهد ماند

 
آسیانیوز - ما باید به خود ببالیم که چنین وزیران نابغه و دانشمندی داریم، نوابغی که اگر اراده کنند برای هر مشکل و معضل پیچیده جامعه بشری صدتا راه حل و توصیه و درمان در استین دارند که نه تنها مشکلات و معضلات دنیا و مافیها را فی الفور حل و فصل می نمایند، بلکه پیچیدگی ها و گره کور اکتشافات کواکب و ستاره ها و سیاره ها و هر انچه در عالم کائنات مجهول مانده است را نیز به سر انگشت تدبیر مبارک شان باز نموده، و کلهم اجمعین را به سر منزل مقصود می رسانند..

باور بفرمایید اغراق نیست اگر بگوئیم که از هر ناخن انگشت حضرات صد تا هنر و فضل و کمال می بارد و منبع و سرچشمه اصلی علوم و فنون زمانه و دانش و تکنولوژی تمام دوران خود عالی جنابان هستند و بس...

تنها عیبی که این حضرات فرهیخته ما دارند، شکسته نفسی و تواضع بالای انهاست که هرگز به خود اجازه نمی دهند، این کمالات و کرامات اعلای خود را در حوزه داخلی به کار گیرند، که اگر چنین می شد باور کنید وضعیت ما که جای خود، دارد، دنیا هم به رستگاری کامل می رسید...
نمونه اش همین پیش بینی اخیر وزیر اموزش و پرورش در باب اینکه اگر « خروج نخبگان غیر امریکایی » از این کشور صورت گیرد، عاقبتی جز نابودی این کشور در بر نخواهد داشت.

ایشان با ذهن خلاق خود نه تنها این معمای پیچیده را به سهولت پیش بینی فرموده اند، که حتی موضوع مهم تر از ان یعنی علت اصلی جذب نخبگان دنیا که همانا ناامید کردن انها با شعار «شما نمی توانید و نمی شود» توسط امریکا باشد نیز با ذهن خلاق خود کشف کرده اند.

حالا که ایشان درد را تشخیص داده اند و می دانند این امریکای جهانخوار چگونه نخبگان واقعی ما را مثل اهنربا جذب می کند و به خود می کشد، ای کاش ذره ای تواضع و فروتنی را کنار گذاشته، کرامات و معجزات خود را ظاهر ساخته و با تجویز دوایی، معجون واکسیری شفابخش به نخبگان وطنی، و یا با خواندن دعایی، وردی، ثنایی چیزی، و فوت کردن ان بر سیمای این عزیزان، طلسم شعار کذایی «نمی توانید و نمی شود» استکبار جهانی را باطل نموده و مانع از خروج گروه گروه نخبه هایی شوند که تحت تاثیر این شعار همه ساله‌، بهترین دانشگاه های سرزمین خودمان را با بهترین استادان و مدرن تربن امکاناتات علمی و تکنولوژی و هم چنین عالی ترین درجه رفاهی را رها نموده و روانه سرزمین هایی می شوند که نه تنها مراکز و منابع علمی درست و حسابی و استادان معتبری ندارند، بلکه از نظر امکانات رفاهی و شهری و تمدن نیز کشورهایی بدبخت و عقب مانده هستند...


دکتر حمزه رضایی
https://www.asianews.ir/u/djq
اخبار مرتبط
اگر در گذشته، مهاجرت برای تحصیل یا فرصت‌های شغلی، دغدغه درصدی از دانشجویان و آن هم دانشجویان برتر بود، حال دامنه این بحران چنان فراگیر شده است که دیگر اقشار را هم به هر وسیله ممکن راهی دیارهای ناآشنا کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
احمد بیات
۱۴۰۲/۰۸/۲۰
4
0
1

سلام مجدد . تعجب میکنم گه چرا مقالات و تحلیل ها کوتاه و بریده هستند . موضوع انتقاد خیلی جالب بود ولی محتوی کم و قلیل بود . جسارتا ، دستور بفرمایید مانند سایت های دیگه ، یکبار که اسم و ایمیل وارد شده ، در دفعات بعد ، در مقابل کلیک روی نام و ایمیل آدرس ، اسامی ظاهر بشه و کاربران تبلل مثل بنده مجبور نباشان که دوباره اسم و ایمیل رو تایپ کنه و فقط با تایید نشانگر ، کاربر آسونتر از این مرحله عبور کنه . در خصوص درج اعداد برای ایمنی که مثلا مطمئن باشین که توسط کاربران ، تنظیم شده ، اشتباه از طرف من بدلیل نابلدی بود و این قسمت کار شما درست و کامله . ببخشین .


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید