صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۴
کد خبر: 17513
گزارشگر: 464
۲۱۷
۰
۰
۱
روز ملی کیفیت؛

رضایت مشتری اصل است

رضایت مشتری اصل است
پانزدهمین مراسم روز ملی کیفیت، ۱۷ آبان‌ماه ۱۴۰۲در محل سالن فردوسی اندیشکده ولیعصر (عج)، با حضور جمع کثیری از مدیران و صاحبنظران، با ارائه سخنرانی، موسیقی ایرانی، پنل‌های تخصصی و رونمایی از کتاب تلاشگران کیفیت، کتاب دیجیتال کیفیت، سایت باشگاه تلاشگران کیفیت، سیستم crm باشگاه و ثبت‌نام در نمایشگاه برندینگ و کیفیت برگزارگردید.

به گزارش آسیانیوز؛ در این مراسم مهندس محمدرضا نعمت‌زاده، دکتر ناصر میرسپاسی، دکتر مهدی کرباسیان و خانم‌ها دکتر مریم دلاور و مهندس مرجان هوشیار و... حضور داشتند و با ایراد سخنرانی از تاثیر دیدگاه‌های خود بر کیفیت و اثر آن در رشد کسب‌وکار و اقتصاد گفتند.

دکتر مهدی کرباسیان در سخنرانی خود گفت: «در کیفیت، بحث رضایت مشتری اصل است و در حوزه سازمان‌های خدمات تخصصی و اجتماعی نظیر گمرک و تامین اجتماعی، مبنای اصلی نیروی انسانی است. نیروی انسانی است که طرف مشتری است و در کیفیت بحث رضایت مشتری یا رضایت مراجعه‌کنندگان به سازمان مطرح است. در واقع رضایت مشتری در کیفیت خدماتی است که نیروی انسانی ارائه می‌دهد. لذا این نکته مهم است و بحث بهره‌وری و افزایش رفاه هم در آن دیده شده است.»

وی ادامه داد: «نیروی انسانی ویترین سازمان است. به‌عنوان مثال برای بالا بردن کیفیت در گمرک قوانینی باید توسط مجلس گذاشته شود که سهل، ساده و شفاف باشد و پیچیده نباشد. مهم‌ترین نکته این‌که قابل تفسیر نباشد تا کسی با سلیقه شخصی قانون را تفسیر کند. چرا که گمرک سازمانی است که از سازمان‌های مختلفی نظیر محیط زیست، نیروی انتظامی و... برایش بخشنامه صادر می‌شود.»

مهندس محمدرضا نعمت‌زاده که به‌عنوان مهمان ویژه در این مراسم دعوت حضور داشتند، در سخنان خود گفت: «کیفیت یعنی کمال آفرینش، آفرینش یک مقاله، آفرینش یک هنر، آفرینش یک شعر، آفرینش یک محصول صنعتی، آفرینش یک محصول کشاورزی، آفرینش یک ساختار حکومتی، آفرینش یک ساختار اداری و یک رابطه اجتماعی و زندگی و حتی یک محصول تولید فکر و اندیشه.»

وی در ادامه گفت: «بنده در گذشته موضوع HSE یعنی سلامت ایمنی و زیست محیطی را ترویج و آموزش داده‌ام و خودم هم تحصیلاتی در این زمینه داشته‌ام. در بنگاه‌های بزرگ نفت و گاز و ‍‍‍‍پتروشیمی آن‌ها را پیاده‌سازی کرده‌ام. سپس متوجه شدم که عنصر کیفیت در همگرایی HSE مفقود است. لذا نام فعالیت و فرایندها و ساختارها را به HSEQ تبدیل کردم که در دنیا هم مطرح است.»

وی ادامه داد: «موضوع کیفیت تکمیل‌کننده تمام فعالیت‌هاست که این اعتقاد بنده است. البته کیفیت هم مانند بسیاری از مسایل دیگر دارای مراحل و مدارجی است. ایده من این است که برای رسیدن به کیفیت باید از کمیت گذشت. در صنعت و فعالیت‌های اقتصادی و کشاورزی مسیر، عبور از کمیت است که چینی‌ها این کار را به‌خوبی انجام داده‌اند. بنابراین ارزش آفرینش برتر خود را در قالب کیفیت بهتر نمایان می‌کند. کیفیت باعث افزایش درآمد و سود بنگاه‌ها می‌شود که مستلزم سرمایه‌گذاری است.»

در ادامه با اجرای موسیقی زیبای ایرانی توسط دکتر حسام‌الدین سراج و اجرای پنلها توسط دکتر مهدی ریاحی، دکتر محمدرضا واعظی‌پور و دکتر علی شهابی و رونمایی از کتاب ارزشمند چهره‌های ماندگار کیفیت ایران، روزی خوب و حرفه‌ای برای میهمانان رقم خورد.

https://www.asianews.ir/u/dkm
اخبار مرتبط
بی‌شک مشتریان یکی از مهمترین اجزای جداناشدنی کسب‌وکار ما محسوب می‌گردند و از آن‌ها به‌عنوان قلب تپنده یک کسب‌و‌کار یاد می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید