صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۶
کد خبر: 17518
گزارشگر: 464
۲۱۶
۱
۰
۱
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب:

صنعت چوب؛ صنعتی مهم و اشتغالزا

صنعت چوب؛ صنعتی مهم و اشتغالزا
دکتر عباس تقدس‌نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در حاشیه ششمین نمایشگاه ماشین‌آلات، یراق‌آلات و مواد اولیه صنایع چوب، در ارزیابی این رویداد گفت: این ششمین نمایشگاه ماشین‌آلات، یراق‌آلات و مواد اولیه صنایع چوب است که برگزار می‌شود و نسبت به دوره پنجم ۱۰۰ درصد رشد کمی داشته است.

به گزارش آسیانیوز؛ صنعت چوب و وابستگان حوزه صنعت چوب یکی از صنایع مهم و اشتغالزا در کشور ما محسوب می‌شود که هم تولید و هم صادرات خوبی دارد. این صنعت در دنیا بیش از ۷۴۸ میلیارد دلار گردش مالی دارد که سهم ایران از این ارزش بالای صادراتی و مالی بسیار محدود است.

وی ادامه داد: «نمایشگاه‌هایی از این دست باید کمک کند تا ما در این صنعت رشد کنیم. مثلا در حوزه مبلمان که زیرمجموعه صنعت چوب محسوب می‌شود، کشور ما در حال حاضر ظرفیت ۵۰۰ میلیون دلاری دارد، ولی ما عملا ۶۰تا ۷۰ میلیون دلار بیشتر صادرات نداریم. به نظر من نشان دادن آخرین دستاوردها و کنار هم قرار دادن صنایع مختلف و استفاده از ظرفیت‌های تولید داخلی می‌تواند کمک کند که ما در هر بخش این صنعت به خودکفایی نسبی برسیم. این مسیر در نهایت منجر به صادرات بیشتر وGDP بهتر برای کشور خواهد شد. امیدواریم این نمایشگاه اثر خودش را در این زمینه داشته باشد.»

https://www.asianews.ir/u/dkr
اخبار مرتبط
پرنیان یک نام اصیل ایرانی به معنی ابریشم، حریر و دیباست و در گذشته پارچه‌های منقش به نگاره‌های زیبا و پارچه‌های ابریشمی مخصوص نوشتن را پرنیان می‌گفتند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناصر
۱۴۰۲/۰۸/۲۱
5
0
0

صنعت چوب توجه بیشتری نیاز دارد ولی نه به اندازه خود چوب.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید