صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۲۳:۵۳
کد خبر: 17539
گزارشگر: 464
۲۸۷
۰
۰
۱
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی

کارآفرینی؛ مولفه رسیدن به خودکفایی

کارآفرینی؛ مولفه رسیدن به خودکفایی
رهبر انقلاب در شرایطی چندین سال متوالی بر اهمیت تولید تاکید فرمودند که کشور با چالش‌های اقتصادی متعددی دست و پنجه نرم می‌کرده است و یکی از حساس‌ترین برهه‌های دهه‌های اخیر را پشت سر گذاشته و انتخاب این رویکرد از سوی ایشان یک تصمیم مهم، استراتژیک و تعیین‌کننده در نبرد اقتصادی پیش‌رو بوده است که اگر با یک عزم ملی و جهادی از سوی همه دستگاه‌ها عملیاتی می‌شد، کشور می‌توانست ورای تمامی تحریم‌ها و محدودیت‌ها به استقلال، خودکفایی و بهبود فضای اقتصادی دست یابد.

آسیانیوز - خروج از رکورد اقتصادی منوط به رونق تولید در کشور است. گسترش اشتغال و کاهش معضل بیکاری با توسعه تولید و چرخاندن پرقدرت چرخ‌های صنعت تحقق خواهد یافت. یکی از مولفه‌های اصلی تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استفاده از نیروهای جوان، تحصیل‌کرده و امیدهای آینده این کشور و بهره‌گیری از توان و دانش فنی، ایده‌های خلاقانه و استعدادهای این نیروهای با انگیزه و مستعد کشور است. بدون‌شک کارآفرینی و ایجاد اشتغال با وجود تمام فراز و نشیب‌های موجود در اقتصاد کشور نوعی جهاد در مسیر خودکفایی و رشد صنعتی کشور محسوب می شود.

دکتر مهدی کریمی تفرشی

یکی از مؤلفه‌های اصلی رشد اقتصادی، بهبود وضعیت بنگاه‌های صنعتی است که موتور محرکه اصلی اقتصاد کشور محسوب می‌شود. در این میان بنگاه‌های کوچک و متوسط نقش به‌سزایی در ایجاد اشتغال، ارزش افزوده، فراهم نمودن بسترهای مناسب در جهت نوآوری و بهره‌برداری از منابع کوچک مالی دارند.

https://www.asianews.ir/u/dlc
اخبار مرتبط
کارآفرینی در شرایط امروز در درجه اول عشق می‌خواهد و همتی مضاعف و اراده‌ای فولادین.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید