صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۱
کد خبر: 17567
گزارشگر: 306
۱۸۶
۰
۰
۲
به منظور توسعه آموزش‌های مهارتی

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه یزد و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه یزد و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد
یزد - به منظور توسعه آموزش‌های مهارتی و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در بین دانشجویان و دانش‌آموختگان، استقرار نظام احراز صلاحیت شغلی و حرفه‌ای در استان و ارتقای بهره‌وری پرسنل از طریق توجه به آموزش‌های ضمن خدمت و رفاهیات، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین دانشگاه یزد و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد منعقد شد

آسیانیوز / یزد ؛ دکتر عباس کلانتری رییس دانشگاه یزد در این نشست گفت: ما به عنوان دانشگاه مادر استان برای دانشگاه علمی کاربردی ارزش قائلیم و آماده هرگونه همکاری با این دانشگاه هستیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره مهارت‌آموزی در خوابگاه‌های دانشگاه یزد گفت: این دوره با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود تا دانشجویان در کنار تحصیل، مهارت بیاموزند.

وی تصریح کرد:‌ ماهیت دانشگاه علمی کاربردی به اینگونه است که دانشجو از ابتدا در بحث مهارت‌آموزی وارد می‌شود، لذا لازم است در کنار کاربردی بودن، برای حفظ جنبه علمی آن، با دانشگاه‌های دولتی ارتباط برقرار کند.

وی پیشنهاد کرد: ما باید دانشجویان دکترای رشته‌های مختلف دانشگاه یزد را به عنوان مدرس به مراکز علمی کاربردی هدایت کنیم تا تجربه کسب کنند.

دکتر کلانتری خاطرنشان کرد: در حوزه‌های کارگاهی و آزمایشگاهی نیز دانشگاه یزد از تعامل با دانشگاه علمی کاربردی استقبال می‌کند.

دکتر عباسعلی جعفری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی، با رسالتی که دارد متولی آموزش‌های مهارتی است گفت: یکی از ویژگی‌های این دانشگاه، در جوار صنعت بودن آن است و اخیرا مراکز کاریابی را به منظور زمینه‌سازی هدایت شغلی دانشجویان و دانش‌آموختگان، دفاتر هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در سطح مراکز آموزش علمی کاربردی ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید دانش‌آموختگان را به حال خود رها کرد گفت:‌ با راه‌اندازی مراکز علمی کاربردی در صنایع مختلف از جمله شرکت فولاد آلیاژی یزد با هدف تربیت نیروی متخصص، با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت سعی داریم کمک کنیم تا دانش‌آموختگان بدون دانش و مهارت در صنعت رها نشوند.

وی افزود: ما قصد داریم با امضای این تفاهم‌نامه از نخبگان دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به عنوان مدرس دروس نظری در مراکز علمی کاربردی بهره ببریم.

دکتر جعفری خاطرنشان کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه به احصاء نیازهای آموزشی مهارتی در چارچوب سند آمایش عالی استان کمک خواهد کرد.

وی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه همکاری را بهره‌مندی پرسنل دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد از امکانات رفاهی و فضاهای ورزشی دانشگاه یزد در چارچوب ضوابط و مقررات این دانشگاه عنوان کرد.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری به امضای رییس دانشگاه یزد و رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد رسید.

سید محمد جواد عرفانفر

  

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه یزد و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد ، دکتر عباس کلانتری رییس دانشگاه یزد

https://www.asianews.ir/u/dm5
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید