صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۱
کد خبر: 17588
گزارشگر: 464
۵۶۳
۰
۰
۱
۱۷ قلم اشیاء تاریخی و فرهنگی ؛

همدان/ عتیقه ۳۰۰۰ ساله کشف شد

همدان/ عتیقه ۳۰۰۰ ساله کشف شد
این آثار که شامل هفت قطعه ظرف سفالی سالم، سه ظرف مفرغی سالم و هفت ظرف سفالی شکسته است که کارشناسان قدمت ۳۰۰۰ ساله را برای این اشیاء تخمین زدند.
به گزارش آسیانیوز؛ همدان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از کشف ۱۷ قلم اشیاء تاریخی و فرهنگی مربوطه به هزاره اول قبل از میلاد در یک زمین کشاورزی خبر داد.

سرهنگ جواد خدامرادی اظهار کرد: طبق اطلاع و اخبار واصله از فراجای استان مبنی بر پیدایش تعدادی اشیاء عتیقه، این موضوع در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت که با همکاری فراجا و نیز پلیس امنیت اقتصادی این اشیاء که توسط شخصی از باغداران منطقه به صورت اتفاقی پیدا شده بود، تحویل این یگان شد.

وی ادامه داد: این آثار که شامل هفت قطعه ظرف سفالی سالم، سه ظرف مفرغی سالم و هفت ظرف سفالی شکسته است که کارشناسان قدمت ۳۰۰۰ ساله را برای این اشیاء تخمین زدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان افزود: بیشتر ظروف سفالی کشف شده، ساده و بدون نقش و نگار هستند و تنها در برخی از آنها تزئیناتی به شکل هندسی و هاشور دیده می‌شود.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان، وی گفت: در راستای جلب مشارکت‌های مردمی، یگان حفاظت آماده دریافت هر گونه اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی در حفظ و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی است.
ایسنا
https://www.asianews.ir/u/dmq
اخبار مرتبط
بنا بر اظهارات مقام قضایی، توجه به برخی توصیه‌های جدی هنگام سفر به کشور ترکیه در قالب گردشگری یا اقامتی ضروری شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید