صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۲
کد خبر: 9468
گزارشگر: 213
۷۱۳
۰
۰
۲
بنا بر اظهارات دبیر شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم

توصیه های مهم به مسافران ایرانی ترکیه

توصیه های مهم به مسافران ایرانی ترکیه
بنا بر اظهارات مقام قضایی، توجه به برخی توصیه‌های جدی هنگام سفر به کشور ترکیه در قالب گردشگری یا اقامتی ضروری شده است.
به گزارش آسیانیوز، دبیر شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به برخی توصیه‌های جدی هنگام سفر به کشور ترکیه در قالب گردشگری یا اقامتی اشاره کرد.

به نقل از معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، علیرضا ساوری گفت: به اتباع ایرانی که اقدام به سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌کنند توصیه می‌شود قبل از هرگونه اقدامی با سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و سرکنسولگری‌های استانبول، ارزروم و طرابوزان مشورت کرده و امور تجاری خود را از طریق مراجع رسمی پیگیری کنند.

وی افزود: برای رانندگی در ترکیه باید گواهینامه بین‌المللی معتبر یا گواهینامه ترک یا ترجمه رسمی ترکی گواهینامه ایرانی که توسط نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در ترکیه انجام می‌شود دارا باشید در غیر اینصورت در زمان بروز حادثه مقصر شناخته شده و ممکن است بازداشت شوید؛ همراه داشتن گواهینامه، کارت شناسایی خودرو و بیمه اتومبیل الزامی است.

مشاور ارشد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به هموطنان عازم ترکیه هشدار داد از هرگونه بحث‌های غیراصولی سیاسی و ابراز همدردی با اتباع کشور میزبان زمانی که از کشور متبوع خود اظهار نارضایتی می‌کنند، خودداری کنند.

ساوری ادامه داد: به منظور گرفتار نشدن در دام ربایندگان خودرو و ... در هنگام مسافرت با اتومبیل شخصی در راههای این کشور، جداً از سوار کردن افراد ناشناس (زن یا مرد) تحت هر عنوان خودداری کنید.

وی ادامه داد: در صورت بروز حوادثی مانند سرقت پول یا مدارک مسافرتی یا هر مورد دیگری در ترکیه لازم است ضمن خودداری از برخورد مستقیم، موضوع را به اطلاع پلیس محل رسانده و گزارش پلیس را در این رابطه دریافت کرده و سپس موضوع را از طریق نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران پیگیری کنید. گزارش رسمی پلیس به شما این امکان را می‌‌دهد که موضوع را در نهادهای مربوطه به نحو مؤثرتری پیگیری کنید.

ساوری اظهار کرد: خرید و فروش عتیقه و یا خروج و ورود آن به ترکیه مستلزم گرفتن مجوز قانونی است.

وی ادامه داد: در مورد معاملات و قراردادهایی که نیاز به تأیید و امضا در دفاتر رسمی و ترجمه رسمی دارد حتما به مراجع رسمی مراجعه و در این خصوص می‌توانید با نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران مشورت کنید.

ساوری گفت: اکنون اتباع ایرانی بدون اخذ روادید می‌توانند به ترکیه مسافرت کنند و حداکثر ۳ ماه در این کشور اقامت داشته باشند. حضور بیش از این مدت مستلزم کسب اجازه رسمی از مقامات و تمدید مدت اقامت است. اقامت بیش از حد مجاز اخراج فوری و ممنوعیت ورود مجدد را به همراه خواهد داشت.

رییس کمیته پیشگیری از جرائم ایرانیان خارج از کشور در پایان افزود: نشانی اینترنتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا http://ankara.mfa.ir است./
https://www.asianews.ir/u/6dk
اخبار مرتبط
در حالی که انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی به سفر خانواده رئیس مجلس شورای اسلامی که گفته می‌شود برای خرید سیسمونی به ترکیه رفته بودند، ادامه دار است، واکنش مسوولان متفاوت بود.
همچنانکه سکوت محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی درباره سفر دخترش به ترکیه ادامه دارد، بر اساس یک فایل صوتی در شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات جدیدی در این باره متتشر شده است.
الیاس قالیباف نوشت سفر خواهرم به ترکیه سفر خطایی نابخشودنی است، چرا که باعث می‌شود همه تهمت هایی که در گذشته به پدرم و خود آنها زده شده است را صحیح جلوه دهد.
حسن مراد مرجان، دیپلمات ارشد ترکیه ای، با انتشار مقاله‌ای در نشریه «ترکی اسکوپ»، وابسته به مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه «دایان» اسرائیل گفت که «هر دو کشور با تهدیدهای مشابهی از طرف بازیگران منطقه‌ای مواجه هستند».
در حالی که برخی مسوولان و از جمله مشاور رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس علت اصلی پیدایش پدیده گرد و خاک را منشا داخلی و یا وزارت نیرو دانسته است، برخی کارشناسان این گونه گفته ها را به دلایلی اغراق‌آمیز تلقی می‌کنند.
وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا با پرواز برنامه ریزی شده شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز ترکیه وارد استانبول شد و با سخنگوی ریاست جمهوری این کشور دیدار کرد.
امروزه تقریبا ۲۲۰ میلیون نفر به برخی از زبان های خانواده ترکی صحبت می کنند. در ترکیه و قبرس شمالی زبان ترکی زبان رسمی است و ۸۳ میلیون نفر به عنوان زبان مادری خود به آن صحبت می کنند. این باعث می شود ترکی بیستمین زبان رایج در جهان باشد.
گفتگوی رئیس جمهور ترکیه با همتای محبوب خود ولودیمیر زلنسکی
استانبول شهری است که در آن می‌توانید لحظات به‌یادماندنی زیادی بسازید. قدم زدن در خیابان استقلال، شب‌گردی و شب‌نشینی در کافه‌ها، خوردن غذاهای خوشمزه ترکی، خرید از مراکز خرید متنوع و جذاب، تماشای آثار تاریخی و قایق سواری در بسفر همه و همه سفر شما به استانبول را به سفری خاص تبدیل می‌کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید