صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۶
کد خبر: 8515
گزارشگر: 2
۹۸۸
۰
۰
۳
می خواهید ترکی یاد بگیرید ؟

مفیدترین نکات برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

مفیدترین نکات برای یادگیری زبان ترکی استانبولی
امروزه تقریبا ۲۲۰ میلیون نفر به برخی از زبان های خانواده ترکی صحبت می کنند. در ترکیه و قبرس شمالی زبان ترکی زبان رسمی است و ۸۳ میلیون نفر به عنوان زبان مادری خود به آن صحبت می کنند. این باعث می شود ترکی بیستمین زبان رایج در جهان باشد.

اگر دوست دارید سریال های سریالی تماشا کنید، احتمالاً می خواهید اسپانیایی یا ترکی یاد بگیرید. بله، ترکیه کشور دیگری است که به خاطر برنامه های تلویزیونی جذابش مشهور است. من به عنوان یک زن ترک با افرادی آشنا شده ام که به خاطر سریال ما می خواهند ترکی یاد بگیرند. خبر خوب این است: شما می توانید آن را انجام دهید! زیپ کد
از بسیاری جهات، یادگیری ترکی شبیه به یادگیری زبان های دیگر است. در نتیجه می توانید از این پیشنهادات برای هر زبانی که می خواهید یاد بگیرید استفاده کنید. امروز به چند مورد از بهترین راهکارها برای یادگیری زبان ترکی می پردازیم. باید به شما هشدار بدهم، من در مورد داشتن گرامر بی عیب صحبت نمی کنم. من به عنوان یک کپی رایتر و مدیر رسانه های اجتماعی کار می کنم و طبق تجربه من، فقط حرفه ای ها قوانین گرامری تخصصی را می دانند. استراحت کنید، ترکی می تواند متفاوت به نظر برسد، اما یادگیری هر زبانی آسان است اگر از آن لذت ببرید. اگر به خواندن این ادامه دهید، می دانم که می توانید این کار را انجام دهید.
اولین قدم شما باید این باشد که به همه چیز به زبان انگلیسی، اسپانیایی یا زبان مادری خود فکر نکنید. در بخش بعدی تفاوت ها را بیشتر توضیح خواهم داد، اما اگر سعی کنید شباهت ها را بیابید، درک ترکی بسیار سخت تر خواهد بود. به نظر من این رایج ترین اشتباه در یادگیری زبان است. به جای این، تفاوت ها را بپذیرید. دوره tesol

 

 اطلاعات عمومی در مورد زبان ترکی:

 

ابتدا به حروف جدید مانند ı، ü، ö، ç، ğ، ş سلام کنید و با x، w و q خداحافظی کنید. من در اینجا پیوندی به الفبای ترکی اضافه می کنم تا بتوانید نحوه تلفظ آنها را یاد بگیرید. ما 29 حرف، از جمله هشت مصوت و 21 حرف صامت داریم. گرامر ما با زبان انگلیسی کاملاً متفاوت است. به عنوان مثال، افعال ما همیشه در انتهای جمله هستند. همچنین، ما فعل "بودن" نداریم. برای معنی آن از پسوند استفاده می کنیم. بگذارید یک مثال بزنم تا بهتر متوجه شوید.
مثلا من یک نویسنده هستم. برای گفتن این به ترکی، می گویم "بن بیر یازاریم". در این جمله «بن» به معنای «من»، «الف» به معنای «بیر» و «نویسنده» به معنای «یازار» است. همچنین می بینید که کلمه am پسوند -ım در آخر یازار است. اگر بخواهم بگویم «شما خواننده هستید» (sen bir okursun) می توانید حدس بزنید که «تو» به معنای «سن»، «الف» به معنای «بیر»، «خواننده» به معنای «اوکور» و «آر» است. در این مثال پسوند "-sun" است. به احتمال زیاد اکنون خیلی سخت به نظر می رسد، اما شما به آن عادت خواهید کرد. در مثال من، ترجمه کلمه به کلمه انجام دادم. در ترکی، ما معمولاً حتی کلمه را نمی نویسیم یا نمی گوییم. «الف» (بیر) در این نوع جملات، می بینید که حتی یک جمله هم می تواند این همه تفاوت داشته باشد.
ترکی یک زبان آلتایی اورال است، درست مانند کره ای، ژاپنی، مغولی و غیره. زبان شناسان بر این باورند که زبان ترکی از ابتدا تا به امروز چندین دوره از زندگی خود را داشته است.
به گفته برخی از محققان، ریشه قدیمی ترین نسخه ترکی ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح دیده شده است. پیش از اسلام، گوکترها و اویغورها مشهورترین ادبیات اولیه ترکی مانند خط اورخون از 8 پس از میلاد را داشتند.
امروزه تقریبا ۲۲۰ میلیون نفر به برخی از زبان های خانواده ترکی صحبت می کنند. در ترکیه و قبرس شمالی زبان ترکی زبان رسمی است و ۸۳ میلیون نفر به عنوان زبان مادری خود به آن صحبت می کنند. این باعث می شود ترکی بیستمین زبان رایج در جهان باشد. به عنوان مثال، اگر ترکی بلد باشید، می توانید به راحتی به مقدونیه شمالی سفر کنید. وقتی از مقدونیه شمالی دیدن کردم، احساس کردم در خانه هستم. این تا حدودی مربوط به خانواده مادربزرگ من بود که از مقدونیه شمالی مهاجرت کرده بودند، اما دلیل اصلی این بود که بسیاری از مردم ترکی را کاملاً صحبت می کنند.
اکنون نکات اولیه در مورد ترکی را می دانید. شما می توانید گرامر و الفبا را مطالعه کنید و زمانی که اصول آن را یاد گرفتید به راحتی می توانید با پیشنهادات من روند یادگیری زبان ترکی خود را بهبود بخشید.

 

تماشای سریال های ترکی کمک زیادی می کند:

 

اگر به سریال های تلویزیونی علاقه دارید، می توانید سریال های ترکی زیادی پیدا کنید! نمایش های ما در برخی کشورها فوق العاده معروف هستند. یادم هست وقتی دوست خارجی ام در مورد چند سریال ترکی صحبت می کرد تعجب کردم. حتی من برخی از مواردی را که او توصیف کرد، تماشا نکردم! آنها یک راه عالی برای غوطه ور شدن در خود هستند زیرا نمایش های ما بسیار طولانی هستند، مانند ۹۰-۱۲۰ دقیقه در هر قسمت. آیا می توانید تصور کنید که در این مدت چند عبارت ترکی خواهید شنید؟ در اینجا بهترین سریال های تلویزیونی برای بهبود مهارت گوش دادن به زبان ترکی وجود دارد:
من می خواهم با یک کمدی کمدی شروع کنم چون کمدهای کمدی را بیشتر دوست دارم. Avrupa Yakası یکی از بهترین کمدی های ترکی است. شما می توانید ساختارهای خانوادگی ما را در حین خندیدن ببینید. در ترکیه، تقریباً همه افراد سبک زندگی متفاوتی دارند و Avrupa Yakası این تنوع را با موفقیت ارائه می دهد. این یک نمایش عالی برای یادگیری در مورد مردم ترکیه و زبان ترکی و خندیدن زیاد است. مطمئن نیستم که بتوانید آن را با زیرنویس انگلیسی یا اسپانیایی تماشا کنید، اما ارزش امتحان کردن را دارد.
Aşk-ı Memnu یکی دیگر از سریال های بسیار معروف است که میلیون ها نفر در داخل و خارج از ترکیه آن را دیده اند. زمان هایی را که رمان را خواندم، شاید ۱۵ سال پیش به یاد دارم. این یک داستان قدیمی از سال ۱۹۰۱ است. ساختار خانواده بسیار متفاوت از الان است، اما یادم می‌آید که موضوع خیلی مرا تحت تأثیر قرار داد. درباره زن جوانی است که با پیرمردی ازدواج کرده است. آنها با فرزندانش از ازدواج اولش و یکی از بستگانش در همان عمارت زندگی می کنند. این یک داستان عاشقانه ممنوعه است که باعث می شود همزمان به چیزهای زیادی فکر کنید. حتی اگر کتاب خیلی قدیمی باشد، همه چیز در زمان فعلی سریال اتفاق می افتد. من معتقدم که می توانید زیرنویس انگلیسی یا اسپانیایی را به راحتی اضافه کنید.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/5ns
اخبار مرتبط
در حالی که برخی اخبار حکایت از افزایش مهاجرت ایرانیان به ترکیه دارد؛ اقتصاد این کشور با تورم سالانه، افزایش بدهی خارجی، افزایش بیکاری و قوانین تبعیض‌آمیز علیه مهاجران روبرو می شود تا جایی که سرمایه‌گذاری ناامن و املاک ایرانیان در آن در معرض کم ارزش شدن است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید