صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۶ آبان ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۴
کد خبر: 17668
گزارشگر: 306
۱۶۲
۰
۰
۱
مناسبت بزرگداشت هفته کتاب،کتابخوانی و کتابدار

آیین تجلیل از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار شد

آیین تجلیل از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار شد
یزد - آیینی که در سالن اجتماعات منتظرقائم استانداری برگزارشد از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی استان یزد تجلیل بعمل آمد

آسیانیوز / یزد ؛ آیین تجلیل از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی با حضور استاندار یزد، رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از فعالین این عرصه برگزار شد.

محمد محسن رفیعی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد در این آیین که قبل از ظهر امروز پنجشنبه ۲۵ آبان در محل سالن شهید منتظرقائم استانداری برگزار شد، ضمن تبریک مناسبت بزرگداشت هفته کتاب،کتابخوانی و کتابدار  شعار سی‌و‌یکمین دوره هفته کتاب را «آینده خواندنی است» ذکر کرد .

وی ضمن ارائه گزارش مختصری از اهم اقدامات انجام شده توسط کتابخانه های عمومی استان یزد؛ افزود: برنامه‌های متعددی شامل 600 برنامه برای این هفته از 23 تا 30 آبان‌ماه در سراسر استان تدارک دیده شده است.

رفیعی در ادامه با بیان این که استان یزد به لحاظ شاخص‌های کتابخانه‌ای رتبه‌های برتر کشور را در اختیار دارد، تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی در کشور محسوب می‌شود به طوری که تنها در استان یزد دارای 112 باب کتابخانه وجود دارد؛ به‌عبارتی در ازای هر 11 هزار و 178 نفر، یک کتابخانه در استان داریم.

وی در ادامه با تشریح وضعیت منابع در کتابخانه‌های استان گفت: بالغ بر دو میلیون و 439 هزار جلد کتاب یعنی به ازای هر نفر در استان دو جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

رفیعی با اشاره به زیربنای 71 هزار و 650 مترمربعی کتابخانه‌های عمومی استان، تصریح کرد: در استان یزد به ازای هر 100 نفر 5.81 مترمربع زیربنای کتابخانه‌ای وجود دارد.

وی از عضویت 8.5 درصد مردم استان در کتابخانه‌های عمومی استان به تعداد 105 هزار و 534 نفر خبر داد و با بیان این که سالانه یک میلیون و 500 هزار کتاب در استان به امانت داده می‌شود، گفت: سال‌هاست که «کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» تألیف مرحوم استاد آذریزدی در صدر کتاب‌های پرمخاطب کشور قرار دارد. 

در ادامه این آیین ضمن تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان یزد، با حضور پرفسور «اخوان تفتی» از جلد سوم کتاب سنگ آسیاب اثر استاد «سید حسن حیان» رونمایی شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

آیین تجلیل از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار شد، محمد محسن رفیعی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/dp0
اخبار مرتبط
یزد - مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان از افتتاح طرح زنگ کتابخوانی «یار مهربان» در مدارس و نیز افتتاح «رادیو آوا» همزمان با برنامه نمادین همدردی دانش آموزان با کودکان غزه در هفته کتاب خبر داد
یزد - در آیین‌هایی جداگانه با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، ساختمان جدید دو باب کتابخانه روستایی در شهرستان‌های خاتم و بافق از توابع استان یزد، افتتاح شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید