صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۴
کد خبر: 17727
گزارشگر: 464
۴۲۲
۰
۰
۲
طبق ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه؛

تصویب افزایش سن بازنشستگی در مجلس انقلابی

تصویب افزایش سن بازنشستگی در مجلس انقلابی
در شرایطی که بیمه، بازنشستگی و حمایت‌های قانونی از کارگران و کارمندان، از جمله مشخصه‌های اصلی رویکردهای یک ساختار اقتصادی است، در مجلس، قانونی تصویب شده است که سن بازنشستگی را افزایش داده است.

به گزارش آسیانیوز؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه تکلیف مسائل مربوط به سن بازنشستگی و بیمه‌های تامین اجتماعی را روشن کردند. وکلای ملت با تصویب این، رأی به افزایش سن بازنشستگی دادند. به گفته محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، سقف سنوات خدمت حداکثر ۳۵ سال تعیین شده است و سقف سن بازنشستگی برای آقایان ۶۲ سال و برای خانم‌ها ۵۵ سال تعیین شد.

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفت‌وگو با مهر، در توضیح علل تصویب این مصوبه گفت: «صندوق‌های بازنشستگی ما دچار ناترازی بسیار شدیدی است. در کنار مسائل مدیریتی و سنجه‌ای، یکی دیگر از علل این ناترازی، فاصله زیاد بین سن بازنشستگی و سن امید به زندگی است که تقریباً الان حدود ۲۸ سال این فاصله زیاد شده و عملاً میزان حق بیمه دادن با میزان مستمری گرفتن با یکدیگر تناسب ندارد.»

وی بیان کرده است: «اکنون سن امید به زندگی در مردان به ۷۶ سال و در زنان به ۷۸ سال رسیده است و در سازمانی مانند آموزش و پرورش میانگین سن بازنشستگی ۴۸ تا ۵۰ سال است، یعنی فرد بازنشسته از ۵۰ سالگی تا ۷۸ سالگی شغلی ندارد.»

https://www.asianews.ir/u/dqm
اخبار مرتبط
تا پایان هفته جاری آخرین وضعیت پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان مشخص و اعلام شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید