صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۰
کد خبر: 17754
گزارشگر: 464
۴۶۸
۱
۰
۲
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین؛

سایه راست‌گرایی افراطی بر فراز آمریکای لاتین

سایه راست‌گرایی افراطی بر فراز آمریکای لاتین
به نظر می‌رسد موج راست افراطی در حال تسلط بر جهان است روی کار آمدن چهرهای جنجالی نظیر دونالد ترامپ و آرای بالای احزاب راستگرای اروپا، نشان‌دهنده دورهای در عرصه سیاست جهانی است که جهان به سمت و سوی نئولیبرالیسم کشیده شده است.

به گزارش آسیانیوز؛ آمریکای لاتین هم که در گذشته همواره از جمله مهمترین پایگاه‌های چپ‌گرایان محسوب می‌شد، از این روند مصون نمانده است.

نتایج رسمی شمارش آراء دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین نشان داد که خاویر میلی، اقتصاددان اولترا لیبرال توانسته است با کسب ۵۵.۹۵ درصد آرا، از رقیب خود سرجیو ماسا پیشی بگیرد و به این ترتیب از ۱۰ دسامبر قدرت اجرایی را در این کشور آمریکای جنوبی از آن خود کند.

انتخاب خاویر میلی به عنوان رئیس جمهور جدید آرژانتین، استقبال چهره های سیاسی جنجالی همچون دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده و ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور پیشین برزیل را در پی داشت.

ترامپ ضمن تبریک، خطاب به میلی نوشت که به او افتخار خواهد کرد و اینکه خاویر میلی می تواند کشورش را متحول کند. یکی دیگر از شخصیت هایی که از این پیروزی استقبال کرد ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی بود که در شبکه «ایکس» نوشت: «رفاه در انتظار آرژانتین است.»

https://www.asianews.ir/u/dre
اخبار مرتبط
خاویر مایلی، سیاست‌مدار راست‌گرای افراطی که او را ترامپِ آرژانیتن لقب دادند، در دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری آرژانتین ناکام ماند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Tggg
۱۴۰۲/۰۸/۳۰
0
0
0

همینه که اوضاع کشور و مردم اینطوری هست !!!! داستان موج سواری تاریخی !!! داستان همیشگی بی لیاقتی قدر نشناسی پررویی !! و وقاحت و گستاخی آدمها و سیستم !!! و طلبکاری آنها به جای اصلاح و جبران و عذرخواهی !!! این بود آرمان های اخلاقی انسانی آرمان های فرهنگی و انقلابی آرمانهای اسلامی آرمان های امام و شهدا ؟؟؟!!! این بود ؟؟!!! این بود تغییر و تحول و اصلاح فرهنگی ؟؟؟؟ دروغی تاریخی به وسعت سرزمین ایران ! کلاه گذاشتن سر این و آن و فریب دادن همه اینقدر منفعت و سود دارد و نتیجه بخش است ؟؟؟!!! این بود فرهنگ سازی ؟؟!! ****** کنجکاوم بدانم عمق فاجعه تا کجاست تا کی است چقدر است ؟؟ !!!! کنجکاوم بدانم حد و مرز دروغگویی تا کجاست حد و مرز بی مسوولیتی متولیان هنری و فرهنگی و سیاسی تا کجاست ؟ عدم صداقت ارزشی ها ودین داران و عدم صداقت به اصطلاح ضد دین ها تا کجاست ؟؟ حد و مرز نادانی تا کجاست ؟؟ حد و مرز قدر نشناسی و بی لیاقتی تا کجاست ؟؟؟ حد و مرز نادانی تا کجاست ؟؟ حد و مرز وقاحت و گستاخی و پررویی تا کجاست ؟؟ کنجکاوم سخت کنجکاوم !!! کنجکاوم بدانم تا کجاست تا چه زمانی است ؟؟ سخت کنجکاوم !!


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید