صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۲۳:۵۰
کد خبر: 17762
گزارشگر: 306
۳۶۲
۰
۰
۳
رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان یزد مطرح کرد

یزد جزو استانهای سوم تا هشتم کشور است

یزد جزو استانهای سوم تا هشتم کشور است
یزد - رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گفت : ​یزد از نظر تامین نیرو و تعهدات ابلاغی ستاد مرکزی جزو استانهای سوم تا هشتم کشور است

 :آسیانیوز / یزد ؛ «محمدرضا جعفر خرمی» در نشست با اصحاب رسانه استان بابیان اینکه هیچ ارزی بابت بازسازی و توسعه عتبات عالیات از کشورمان خارج نمی‌شود بلکه کمک‌های مردمی در قالب خرید مصالح ساختمانی از داخل کشور و صادارت آن به کشور عراق، هزینه می‌شود افزود : سعی داریم علاوه بر رسالت‌های ستاد بازسازی، به رونق تولید در کشورمان کمک کنیم.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان  خاطر نشان کرد: تشکیل ستاد با دستور سردار شهید سلیمانی بود که در قالب ستاد کمک به مردم عراق تشکیل شد ولی در ادامه با توجه به انتفاضه عراق و آسیب‌هایی که به آستان مقدس ائمه اطهار(ع) در این کشور وارد شده بود، به ستاد بازسازی عتبات عالیات تغییر نام یافت.

وی به  تشریح مشارکت استان یزد در طرح‌های کوچک و بزرگ بازسازی عتبات پرداخت وگفت: پس بازسازی حرم‌های مقدس، توسعه این اماکن در دستور کار قرارگرفت که اولین طرح پیشنهادی در این خصوص، توسعه حرم امیرالمومنین(غ) بود که با عنوان طرح ساخت صحن حضرت زهرا(س) در زمینی به وسعت۷۰ هزار مترمربع با زیربنای ۲۲۰ هزار مترمربع آغاز شد.

جعفر خرمی در ادامه بیان داشت : این طرح با مشارکت استانهای مختلف کشور تقریباً در مراحل پایانی قرار دارد و برخی جزئیات تکمیلی آن از سوی طرف عراقی در حال انجام است.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان لاغرسازی ستون‌های حرم اباعبدالله(ع) برای افزایش ظرفیت زائران و ارتقای گنبد با ارتفاع 8 متر، ایجاد صحن حضرت زینب(س) در مساحت حدود ۵۵ هزار مترمربع حد فاصل خیمهگاه و حرم امام حسین(ع) در شهر کربلا ، اجرای طرح صحن امام محمدباقر(ع) بلواری با نام صاحب الزمان(ع)  در شهر کاظمین ، ساخت گنبد فلزی و ضریح حرم مطهر ، بازسازی و دو رواق امامین سامرا و سرداب امام زمان(عج) را از جمله فعالیتهای ستاد بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد.

جعفر خرمی تصریح داشت : خوشبختانه یزدی‌ها در توسعه و بازسازی عتبات عالیات پیشرو بوده وهستند و در جریان ساخت درهای حرم حضرت مسلم ابن عقیل(ع) نیز سنگ تمام گذاشتند و از پیشنهاد تامین کلیه کاشی و سرامیک صحن حضرت زینب(س) در کربلا توسط استان خبر داد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

یزد جزو استانهای سوم تا هشتم کشور است ، محمدرضا جعفر خرمی رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان یزد

https://www.asianews.ir/u/drn
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید