صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۶
کد خبر: 17776
گزارشگر: 464
۳۰۲
۰
۰
۰
یادداشت| دکتر حمزه رضایی

مهاجرت نخبه ها

مهاجرت نخبه ها
معاون «علمی فناوری» رئیس جمهور گفت : امار مهاجرت در حال حاضر اصلاً خطرناک نیست...


آسیانیوز - البته حق تمام و کمال به جانب ان معاون محترم فرهیخته است و مردم نیز مانند ان خبرنگاری که گفته بود « حالا خیالم اسوده شده است و امشب می توانم راحت غرق خواب خرگوشی شوم»، به حرف ها و نصایح ان بزرگوار گوش داده، و راحت و بی خیال سر بر بالین گذاشته و به خواب ناز فرو رفته اند، زیرا می دانند که مسئولان بیدارند...

جناب معاون محترم نیز اصلا دغدغه عده ای مغرض و بدخواه ملک و ملت را به خود راه ندهند. وظیفه این عده همین است که داد و هوار راه بندازند و مرتب امار و ارقام بدهند که نمی دانم سال گذشته سه هزار پرستار و چهار هزار پزشک متخصص و چند هزار پزشک عمومی مهاجرت کرده اند.

عده ای از این حسودان بد بین از جمله همین روزنامه «دنیای اقتصاد» پا را از این هم فراتر گذاشته و مدعی شده است شمار پزشکان و پرستارانی که سال گذشته از ایران مهاجرت کرده اند، از ده هزار نفر نیز گذشته است و طی چهار سال گذشته شانزده هزار پزشک عمومی از کشور مهاجرت کرده اند...جل الخالق

هم چنین روزنامه «اطلاعات» با انتقاد از شرایط اقتصادی کشور خطاب به دولت نوشت که میل به مهاجرت، به نیروی کار ساده هم کشیده شده و این نتیجه یک روند چند ساله است.

این روزنامه با پر رویی تاکید کرده است که با اطمینان می‌توان گفت که علت اصلی میل شدید به مهاجرت در بین ایرانیان به خاطر «تفاوت شرایط اقتصادی ـ اجتماعی موجود با شرایط مطلوب» است.

در این مطلب اشاره شده است که ناتوانی دولت‌ها در شکل و شمایل گریز جوانان از وطن نمود یافته است و تنها می‌توان روی ۲۰ درصد نیروی کار ایرانیانی که متولد می‌شوند برای آینده حساب باز کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که کشورهای ترکیه، عراق، قطر، امارات و حتی افغانستان بخاطر کاهش ارزش پول ملی ایران به مقصد مهاجرت کارگران ساده تبدیل شده‌اند.

نمی دانم این روزنامه ها چه مرضی دارند که نمی گذارند ما ملت همیشه در صحنه یک لحظه خواب راحتی داشته باشیم، حتی به همین خواب خرگوشی ما هم راضی نیستند و مرتب چرت ما را پاره می کنند. مسئولان فرهیخته ما با کلی تلاش و حرف ها و وعده های شیرین، ترتیب خواب خوش خیالی ما را می دهند، ولی این جریده چی های بیگانه پرست، که چشم دیدن ما و مسئولان نابغه مان را ندارند، با حرف های صد من یک غاز شان خواب خوش مستی را از سر ما می پرانند و ذهن ما را خراب می کنند خدا لعنت شان کند.


دکتر حمزه رضایی
https://www.asianews.ir/u/ds1
اخبار مرتبط
وزیر آموزش و پرورش گفت: یک ماه نخبگان غیرآمریکایی از این کشور خارج شوند چیزی از آمریکا باقی نخواهد ماند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید