صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۳ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۸
کد خبر: 17834
گزارشگر: 464
۵۶۹
۰
۰
۱
به‌جا مانده از قرن نوزدهم

کلاهی به ارزش دو میلیون دلار!

کلاهی به ارزش دو میلیون دلار!
فاتحان و نام‌آوران تاریخ، بی‌تردید نقش مهمی در مسیر پرفراز و نشیبی که ادوار گوناگون حیات بشری طی کرده است، داشته‌اند و در این میان جنگ‌آوران و فرماندهان نظامی، بیش از همه به‌یاد سپرده شده‌اند.

به گزارش آسیانیوز؛  ناپلئون بناپارت شاید مشهورترین رهبر نظامی اروپاست که فتوحات و کشورگشایی‌هایش برای سال‌های بعد و شاید تا همین امروز، بر سرنوشت سیاسی جهان اثر گذارده است. رهبری که با کلاه سیاه دوگوشه‌اش، سوار بر اسبی سفید در خاطره تاریخ حک شده است.

در همین‌باره، به نقل از سی‌ان‌ان، کلاه معروف این فرمانده نظامی و رهبر سیاسی فرانسه به‌جا مانده از قرن نوزدهم، در یک حراج دو میلیون دلار فروخته شد و با این حساب رکوردی را برای کلاه‌های نظامی ناپلئون به ثبت رسانده است.

گفته می‌شود که امپراتور فرانسه حدود ۱۲۰ کلاه از این مدل داشته است. طبق گفته خانه حراج «Osenat» در «Fontainebleau» که این کلاه را به فروش رسانده، از میان صد و بیست کلاه مذکور تنها شانزده عدد باقی مانده است و بیشتر آن‌ها در حال حاضر به دلیل اهمیت تاریخی در موزه‌ها نگهداری می‌شوند. گفتنی است این کلاه که جنس آن از نمد است، بخشی از مجموعه متعلق به صنعتگر فرانسوی ژان لوئیس نویزیز بوده که به فروش رسیده است.

https://www.asianews.ir/u/dum
اخبار مرتبط
ایرج پزشکزاد، نویسنده و طنزپرداز ایرانی به دلیل «ایست قلبی» در لس آنجلس درگذشت؛ رمان «دایی جان ناپلئون» معروف‌ترین اثر داستانیاو را ناصر تقوایی به تصویر کشید و در قالب تلویزیونی، با حضور بازیگران نامی ساخته شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید