صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۳
کد خبر: 17847
گزارشگر: 2
۵۶۵
۰
۰
۲
قرارداد موقت

شروع خدمات لیزر با امضای متن قرارداد اپراتور لیزر

شروع خدمات لیزر با امضای متن قرارداد اپراتور لیزر
قرارداد اپراتور لیزر به‌ عنوان یکی از قراردادهای کار موقت محسوب می‌شود. مدت مدت شروع و پایان همکاری در این متن نوشته خواهد شد. بنابراین کارفرما و اپراتور به‌ صورت دقیق از مدت همکاری خود اطلاع دارند. بعد از پایان مدت اعتبار قرارداد، تعهد آن‌ها در مقابل یکدیگر از بین خواهد رفت. بنابراین کارفرما تعهدی به تمدید قرارداد ندارد. اپراتور نیز تعهدی به اجرای تعهدات بعد از مدت همکاری نخواهد داشت.

نمونه قرارداد اپراتور لیزر یکی از انواع قرارداد کاری محسوب می‌شود. در شرایطی که شما تصمیم دارید، شخصی را استخدام کنید تا به‌ عنوان اپراتور لیزر در کلینیک یا مطب شما مشغول به‌کار شود، می‌توانید با این شخص این قرارداد را امضا کنید.
استخدام اپراتور لیزر مطابق قانون کار صورت می‌گیرد. بنابراین لازم است که اپراتور از حقوق و مزایای قانونی بهره‌مند شود. برای ‌اینکه این رابطه کاری مطابق قانون و به ‌صورت مکتوب آغاز شود، طرفین متن قرارداد اپراتور لیزر را امضا می‌کنند. در این ‌صورت کارفرما و اپراتور مطابق این قرارداد، متعهد می‌شوند تا تعهدات خودشان را اجرا کنند.

نمونه قرارداد اپراتور لیزر چه نوع قراردادی است؟

در قانون کار، شرایط استخدام نیروی کار به‌ صورت کامل مطرح شده ‌است. زمانی ‌که کارفرما قصد دارد شخصی را استخدام کند تا در محل کار او و با دستگاه متعلق به او به ‌عنوان اپراتور مشغول به‌کار شود، می‌تواند با این نیروی کار، فرم قرارداد اپراتور لیزر را امضا کند. این قرارداد یکی از انواع نمونه قرارداد استخدام محسوب می‌شود. اپراتور با امضای این قرارداد، مطابق روز و ساعتی که در محل کار متعلق به کارفرما فعالیت دارد، از حقوق و مزایای قانونی مطابق از حقوق و مزایا مطابق قانون کار برخوردار می‌شود.
تصور کنید شخصی به ‌عنوان اپراتور در یک کلینیک زیبایی پوست و مو استخدام می‌شود. این شخص در هفته صرفا سه روز و در هر روز فقط شش ساعت مشغول به‌کار است. در این حالت کارفرما می‌تواند مطابق همین ساعاتی که اپراتور فعالیت دارد، حقوق و مزایای اپراتور را بپردازد و ساعات و روزهای حضور این شخص را در متن قرارداد اپراتور لیزر بنویسد.
در صورتی‌ که اپراتور، تمام روزهای هفته را به ‌صورت کامل در کلینیک یا مطب حاضر شود، کارفرما مکلف است حقوق، مزایا و حق بیمه او را به ‌صورت کامل و مطابق قوانین روز کشور پرداخت کند.

متن نمونه قرارداد اپراتور لیزر چه زمانی تنظیم می‌شود؟

زمانی ‌که کارفرما برای دستگاه لیزر، اپراتور یا اپراتورهایی استخدام می‌کند، نمونه قرارداد اپراتور لیزر کاربرد دارد. در واقع این قرارداد زمانی امضا می‌شود که کارفرما و اپراتور تصمیم دارند، شروع رابطه کاری خود را در چارچوب قانون و به‌ صورت مکتوب و مستحکم آغاز کنند.
در سال‌های اخیر استقبال مردم برای رفع مشکلات پوستی از طریق استفاده از دستگاه لیزر یا رفع موهای زائد با این دستگاه افزایش چشمگیری داشته است. همین موضوع باعث شده تا تقاضا برای استفاده از این دستگاه نسبت ‌به گذشته بیشتر شود. تقریبا در همه کلینیک‌های زیبایی و مطب‌هایی که در حوزه پوست و مو فعالیت دارند، یک یا چند دستگاه لیزر وجود دارد. کارفرما هم برای این دستگاه یا دستگاه‌ها، نیروهایی را استخدام می‌کند تا به ‌عنوان اپراتور فعالیت داشته باشند. کار با این دستگاه نیازمند رعایت استانداردهایی است که اپراتور مکلف می‌شود، این موارد را رعایت کند. بعد از توافقات اولیه، کارفرما و نیرویی که به‌ عنوان اپراتور استخدام شده ‌است، نمونه قرارداد اپراتور لیزر را امضا می‌کنند.

در نمونه قرارداد اپراتور لیزر چه مواردی نوشته می‌شود؟

برای اینکه نمونه قرارداد اپراتور لیزر معتبر باشد، نیاز است که مواردی ضروری در آن نوشته شود. اطلاعات هویتی طرفین، مدت همکاری، میزان حق الزحمه و موضوع کار مواردی هستند که حتما باید در این قرارداد نوشته شوند.

طرفین مشخصات کارفرما و نیروی کار را به ‌صورت دقیق در متن نمونه قرارداد اپراتور لیزر می‌نویسند. موضوع کار، محل انجام کار یعنی نشانی مطب یا کلینیک به ‌همراه مدت اعتبار قرارداد باید به‌ صورت کامل در این قرارداد نوشته شود. نمونه قرارداد اپراتور لیزر از انواع قرارداد کار موقت محسوب می‌شود و تحت نظارت قانون کار است. بنابراین کارفرما باید حقوق و مزایای اپراتور را مطابق هم مطابق قانون کار و مصوبه شورای عالی کار که به ‌صورت سالانه اعلام می‌شود، بپردازد. در فرم قرارداد اپراتور لیزر تعهدات هر دو طرف به‌ صورت کامل نوشته می‌شود. اپراتور و کارفرما با امضای این قرارداد، متعهد می‌شوند تا به‌ صورت دقیق و مطابق این قرارداد، تعهدات خودشان را اجرا کنند.

آیا بیمه کردن اپراتور لیزر الزامی است؟

همان‌طورکه مطرح شد، استخدام اپراتور لیزر به ‌عنوان یکی از قراردادهای استخدامی شناخته می‌شود. قراردادهای استخدامی از قانون کار و قانون تامین اجتماعی تبعیت می‌کنند. بنابراین لازم است که حقوق و مزایای نیروی کار مطابق قانون کار و حق بیمه اپراتور بر اساس قانون تامین اجتماعی پرداخت شود.
در شرایطی که شما نیرویی را استخدام می‌کنید تا به ‌عنوان اپراتور در سالن زیبایی، کلینیک یا مطب شما مشغول به‌کار شود، مطابق قانون کار به ‌عنوان کارفرما متعهد می‌شوید تا حقوق و مزایای نیروی کار را براساس مصوبه شورای عالی کار و مبلغی که سالانه اعلام می‌شود، بپردازید. یعنی اگر این نیروی کار روزانه و به ‌صورت کامل در محل کار شما حضور دارد، شما نیز مکلف هستید تا به‌ عنوان کارفرما حقوق این نیرو را بپردازید. در شرایطی ممکن است اپراتوری فقط در شیفت صبح یا بعدازظهر در یک مطب یا کلینیک مشغول به فعالیت باشد. در این حالت کارفرما نیز متعهد می‌شود تا برای همان ساعات حقوق و مزایای نیروی کار و حق بیمه او را بپردازد.
پرداخت حق بیمه اپراتور لیزر الزامی است. بنابراین هیچ‌گونه توافقی در این زمینه قابل پذیرش نیست. حتی اگر اپراتور خودش رضایت داشته باشد که حق بیمه برای او پرداخت نشود یا این‌که خودش آن حق بیمه را به‌ صورت نقدی دریافت کند، این موارد قابل‌قبول نیست. کارفرما مطابق قانون مکلف است تا حق بیمه این شخص را بپردازد.
توافق برای پرداخت حقوق و مزایای کم‌تر از آن‌چه مصوبه شورای عالی کار اعلام می‌کند نیز قابل‌قبول نیست. بنابراین اگر نیروی کار شما در تمام روزهای هفته در محل کار حضور دارد و تعهدات خود را به‌ صورت دقیق انجام می‌دهد، به‌ عنوان کارفرما مکلف هستید تا حقوق و مزایای او را به ‌صورت کامل بپردازید. درغیراین‌صورت مشمول مقررات مربوط به قانون کار خواهید شد و مطابق این قانون با شما برخورد خواهد شد.

آیا ضرورتی به امضای این قرارداد وجود دارد؟

همان‌طورکه می‌دانید قانون کار، توافقات شفاهی کارفرما و نیروی کار را پذیرفته است. بنابراین بدون وجود قرارداد کتبی نیز می‌توانید حقوق و امور خودتان را از طریق اداره کار پیگیری کنید. بااین‌حال وجود قرارداد کتبی باعث شفافیت رابطه کاری شما می‌شود و کارفرما و نیروی کار از همان ابتدا از حقوق و تعهدات خودشان مطلع می‌شوند. علاوه‌براین وجود قرارداد کتبی باعث خواهد شد تا پیگیری، طرح شکایت، اثبات حق و اثبات وجود رابطه کاری راحت‌تر صورت بگیرد. یعنی طرفین نمی‌توانند با وجود این قرارداد، رابطه کاری خودشان را انکار کنند.
قرارداد اپراتور لیزر به‌ عنوان یکی از قراردادهای کار موقت محسوب می‌شود. مدت مدت شروع و پایان همکاری در این متن نوشته خواهد شد. بنابراین کارفرما و اپراتور به‌ صورت دقیق از مدت همکاری خود اطلاع دارند. بعد از پایان مدت اعتبار قرارداد، تعهد آن‌ها در مقابل یکدیگر از بین خواهد رفت. بنابراین کارفرما تعهدی به تمدید قرارداد ندارد. اپراتور نیز تعهدی به اجرای تعهدات بعد از مدت همکاری نخواهد داشت.

https://www.asianews.ir/u/dv0
اخبار مرتبط
در این مقاله‌ به بحث درباره چالش‌ها و سختی کار اپراتور لیزر می‌پردازیم. امروزه لیزر در حوزه‌های مختلف ازجمله پزشکی و صنعت به‌طور گسترده‌ مورداستفاده قرار می‌گیرد. بااین‌حال، علم لیزر و استفاده از آن همراه با چالش‌ها و خطراتی است که برای اپراتورها و کاربران آن‌ها ممکن است وجود داشته باشد. در این مقاله، به معرفی این حرفه و چالش‌هایی که اپراتورهای لیزر با آن مواجه هستند، پرداخته می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید