صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۴
کد خبر: 17940
گزارشگر: 464
۷۰۸
۰
۰
۳
در جشنواره امسال «طوفان صدا»؛

هنرنمایی غول‌های متال در ریاض برای نخستین بار

هنرنمایی غول‌های متال در ریاض برای نخستین بار
برگزاری چنین رویدادهایی از ابتکارات شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، است که از سال ۲۰۱۷، اصلاحاتی را در این پادشاهی آغاز کرد.

به گزارش آسیانیوز به نقل از ایندیپندنت، در جشنواره امسال «طوفان صدا» در ریاض، ستارگان سبک موسیقی آر‌اند‌بی، دی‌جی‌ها و گروهای موسیقی پاپ روی صحنه خواهند رفت

متالیکا

گروه موسیقی راک آمریکایی متالیکا برای نخستین بار در عربستان سعودی روی صحنه می‌رود.

 «غول‌های متال» عنوان اصلی شب افتتاحیه جشنواره سه‌روزه «طوفان صدا» (Soundstorm) در ریاض است؛ جشنواره‌ای که از ۱۴ تا ۱۶ دسامبر برگزار می‌شود.

این گروه هوی‌متال با کنسرت تاریخی‌اش در عربستان سعودی تازه‌ترین تحول در صحنه موسیقی این پادشاهی را رقم می‌زند.

در نخستین اجرای گروه متالیکا در خاورمیانه در سال ۲۰۱۱، بیش از ۲۰ هزار تن از علاقه‌مندان موسیقی هوی‌متال در پارک اتحاد ابوظبی شرکت داشتند. این استقبال متالیکا را ترغیب کرد دو سال بعد کنسرت موفق دیگری در همان مکان برگزار کند.

در اجرای سال ۲۰۲۲ متالیکا در جشنواره موسیقی «گلستونبری» در بریتانیا، بیش از ۶۰۰ هزار علاقه‌مند موسیقی شرکت کردند.

در جشنواره امسال طوفان صدا در ریاض ستارگان سبک موسیقی آر‌اند‌بی (R&B) مانند فارل ویلیامز، کریس براون و هر نیز حضور خواهند داشت و دی‌جی‌هایی مانند تییستو و دیوید گتا در کنار ستارگان گروه‌های موسیقی پاپ همچون بلک آید پیز، جی بالوین و آن ماری هنرنمایی خواهند کرد.

پیش از خبر ورود متالیکا، یک ویدیو ویژه در حساب اینستاگرام جشنواره طوفان صدا منتشر شد که در آن عکسی از یک گیتار مشکی شکسته‌ در پس‌زمینه زرد و مشکی دیده می‌شد؛ تصویری که در جلد آلبوم جدید گروه متالیکا با عنوان «۷۲ فصل» به اشتراک گذاشته شد.

جشنواره موسیقی طوفان صدا از سال ۲۰۱۹ در عربستان سعودی شروع به کار کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این جشنواره در سال ۲۰۲۱ در طول چهار روز اجرا میزبان بیش از ۷۳۰ هزار تن از علاقه‌مندان موسیقی بود.

برگزاری چنین رویدادهایی از ابتکارات شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، است که از سال ۲۰۱۷، اصلاحاتی را در این پادشاهی آغاز کرد. این اصلاحات علاوه بر تغییر تصویر محافظه‌کارانه از این کشور به تنوع‌بخشی به منابع درآمدهای غیرنفتی هم نظر دارد.

تنها چند سال پس از لغو ممنوعیت موسیقی و رقص در این کشور، قرار است تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۶۵ هزار شغل در حوزه موسیقی در عربستان سعودی ایجاد شود.

https://www.asianews.ir/u/dxl
اخبار مرتبط
آمریکا همواره سعی دارد به دولت‌های مستقر با انواع امتیازات در قبال همراهی با خود ثابت کند که به دنبال حفظ و ثباتشان است و همزمان به اپوزیسیون و مردم ناراضی نیز اینگونه وانمود کند که چیزی تا براندازی و کسب قدرت باقی نمانده است و در کنار آن‌هاست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید